סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
חברת הפינטק האניבוק גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של 2.4 מיליארד

החברה (HoneyBook) שהקימו בני הזוג עוז ונעמה אלון יחד עם דרור שמעוני מעסיקה 130 עובדים בישראל ובארצות הברית. המנכ"ל עוז אלון: "הפלטפורמה נהפכה מטכנולוגית-פינטקית לקהילה תוססת ולבית לעצמאים ולעסקים קטנים"

חברת הפינטק הישראלית האניבוק (HoneyBook) גייסה 250 מיליון דולר בסבב E, בהובלת Tiger Global Management. החברה, שהקימו בני הזוג עוז ונעמה אלון יחד עם דרור שמעוני, שגם מנהלים את האניבוק, מתמקדת בשוק האמריקאי ומציעה לעסקים עצמאיים פתרונות לניהול פיננסי ועסקי. החברה מעסיקה 130 עובדים בישראל ובארצות הברית."אני לא רואה שום גיוס נוסף בטווח הקרוב", אמר המנכ"ל עוז אלון. "טייגר גלובל השקיעה בסיבוב הקודם בצורה מינורית, למדה את החברה היטב, וכעת החליטה להשקיע בה כמה שיותר".
לסבב הגיוס הנוכחי הצטרפו גם משקיעים קודמים בחברה, ובהם סיטי ונצ'רס, Durable Capital Partners, OurCrowd ו- Norwest. עם המשקיעים הקודמים בחברה נמנים קרן באטרי; קרן UpWest; אורן זאב; דיק קוסטלו, מנכ"ל טוויטר לשעבר; Vintage ;Hillsven וקרן Aleph. בסבב הנוכחי הכפילה החברה את שווייה, שיעמוד על כ-2.4 מיליארד דולר. טייגר גלובל תשקיע את מרבית ההון בסבב הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
עוז אלון מנכ"ל האניבוק HoneyBook
עוז אלון מנכ"ל האניבוק HoneyBook
עוז אלון, מנכ"ל ומייסד האניבוק
(צילום: האניבוק)
בשיחה עם "כלכליסט" מסביר עוז אלון: "קיבלנו ביטחון בדרישה של שוק עסקי מגוון מאוד למוצר שלנו, ויש שוק גדול. החלטנו להיות אגרסיביים יותר - וללכת על השוק. השיפור שלנו בעסקים בחצי השנה האחרונה היה משמעותי מאוד, והבנו שזו גדילה עקבית. למדנו בקורונה לפעול כאילו אין לנו מה להפסיד, וקיבלנו החלטות שהיו טובות מאוד לחברה. עם סכום כסף משמעותי אתה יכול לקבל החלטות כאלה, כי אתה יודע שיש לך כסף לעוד הרבה שנים, ויש לך יכולת לבנות חברה לטווח ארוך ולא לזמן המידי. למדנו שהכל יכול להשתנות כל הזמן, ואינך יודע היכן השוק יהיה ואם יש משקיעים מאוד טובים שרוצים להצטרף במחיר הוגן. אז החלטנו שזה רעיון טוב להתחבר למען השנים הקרובות".
טייגר גלובל היא אחת מקרנות הענק האמריקאיות הפעילות ביותר בישראל, ועם חברות הטכנולוגיה שהשקיעה בהן נמנות חברת הסייבר סנטינל וואן; חברת פאפאיה גלובל של עינת גז; BigID; חברת הפינטק ראפיד ועוד. "אנחנו נשקיע מסיבית במוצר ובמותג שלנו. אנחנו רוצים שהרבה אנשים יכירו אותנו ויבחרו בנו, ונהפוך את המוצר שלנו לפלטפורמה שאליה יוכלו להתחבר הרבה מפתחים", אומר עוז. "רוב הגדילה של החברה תהיה בישראל. נגייס בארץ אנשי מוצר ופיתוח ומעצבים, ונגדל בכל התפקידים האלה".
בצירוף סבב הגיוס הנוכחי מגיע סכום ההשקעה בחברה לכ-500 מיליון דולר. הסכום שגויס כעת, שכולו נכנס לקופת החברה, ישמש אותה לחיזוק מעמדה בקרב עסקים קטנים בשוק האמריקאי, לפיתוח כלים טכנולוגיים חדשים עבור עסקים קטנים, להאצת חדירתה לשווקים חדשים וכן לתמיכה בצמיחתה באמצעות גיוס כוח אדם נוסף בשנה הקרובה למרכז הפיתוח בישראל ובארצות הברית.
אלון הוסיף כי "הפלטפורמה שלנו נהפכה מטכנולוגית-פינטקית לקהילה תוססת ולבית עבור עצמאים ועסקים קטנים, והיא גם מתנהגת ככזאת. בעל מקצוע מביא עוד חברים עצמאים, שמוצאים אצלנו עוד אלפי עסקים כמותם, המתמודדים עם אותם אתגרים, והם אלה שהביאו אותנו להכפלה בקצב ההכנסות. השנה האחרונה הביאה לשבירת פרדיגמות בדרך שבה אנחנו חושבים על הלקוחות שלנו, באיך שאנחנו מגיעים אליהם ואילו שירותים אנחנו מעניקים להם".

2 צפייה בגלריה
עובדי האניבוק Honeybook
עובדי האניבוק Honeybook
עובדי האניבוק Honeybook
(honeybook)

על פי נתוני החברה, ההערכה היא כי בארצות הברית בלבד יש 12 מיליון עסקים קטנים ועצמאיים, והמגמה רק הולכת וגוברת. בזכות סביבת העבודה המאתגרת בתקופת הקורונה, אלפי עסקים קטנים שפעלו רק ברמה המקומית נהפכו לדיגיטליים, ובעקבות כך הגדילו את השוק הפוטנציאלי שלהם לכלל ארצות הברית. כל אלו הביאו לפריחה עצומה בכמות העובדים העצמאיים, שהחלה עוד הרבה לפני תקופת הקורונה. כיום היקף ההזמנות שעוברות דרך הפלטפורמה של האניבוק עומד על למעלה מ-2 מליארד דולר, והיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. למעשה החברה הכפילה את הכנסותיה מאז הגיוס האחרון, ובין לקוחותיה עסקים קטנים ופרילנסרים בתחומים שונים: מעצבים, יועצים, קואוצ'רים, מאמנים ועוד.