סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פאם מרפי מנכ"לית חברת הסייבר הישראלית אימפרבה
מנכ"לית אימפרבה, פאם מרפי (צילום: אביגיל עוזי)

אקזיט ענק באימפרבה: נמכרת לתאלס הצרפתית ב-3.6 מיליארד דולר

ענקית המחשוב הצרפתית רוכשת את החברה שהוקמה בישראל מקרן תומא בראבו. לחברה יש פעילות משמעותית כיום בארץ, אך ישראל לא צפויה לרשות הכנסה משמעותית מהאקזיט

ענקית המחשוב הצרפתית תאלס (Thales) רוכשת את חברת אימפרבה (Imperva) בכ-3.6 מיליארד דולר מקרן תומא בראבו, המחזיקה בבעלות על החברה שהוקמה בישראל. מהאקזיט לא צפויה ישראל לרשום הכנסה משמעותית למעט תגמולי עובדים. העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה.
אימפרבה היא חברת אבטחת סייבר שמגינה על יישומים קריטיים, APIs ונתונים. החברה הוקמה על ידי שלמה קרמר ועמיחי שולמן ונמכרה לקרן ההשקעות תומא בראבו בשנת 2018 בכ-2.1 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
משה ליפסקר מנכ"ל אימפרבה ישראל
משה ליפסקר מנכ"ל אימפרבה ישראל
מנכ"ל אימפרבה ישראל, משה ליפסקר
(צילום: Imperva)
על פי ההודעה שהוציאה תאלס, אימפרבה רשמה הכנסות של חצי מיליארד דולר ב-2022 ומעסיקה מעל 1,400 עובדים. מטה החברה נמצא בסן מטאו, קליפורניה. לחברה יש פעילות משמעותית כיום בישראל, עם מרכז פיתוח בו מועסקים 500 עובדים, שימשיכו כרגיל. מרכז הפיתוח צפוי לגדול בעקבות העסקה. מנכ"ל החברה בישראל הוא משה ליפסקר.
ב-2019 חשפה אימפרבה כי התגלתה פירצה במערכותיה שחשפה לקוחות למתקפות סייבר. בעקבות המקרה פרש מנכ"ל החברה כריס היילן, ובמקומו מונתה פאם מרפי, המשמשת בתפקיד זה כיום.