סגור
זירת תחבורה המחר האדר דסקטופ

24/7

כתבות נוספות

מובילה את התחבורה הציבורית של המחר

אגד, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, מובילה את עתיד התחבורה הציבורית - החברה מפעילה את צי האוטובוסים בתחבורה ירוקה הגדול בישראל, מפעילה מערך תחבורה חכמה הכולל הזמנת נסיעות בהתאמה אישית באמצעות אפליקציה, והכניסה לאחרונה לשירות אוטובוס קומותיים פרברי כדי להקל על העומסים, ואוטובוס פרימיום חדשני לאילת שעושה את הדרך לעיר הדרומית לנעימה וקלה יותר. לצד אלה, אגד תכניס בקרוב לשירות אוטובוס בינעירוני מונגש ראשון מסוגו ואחד הראשונים בעולם, ונערכת להפעלת הרכבת הקלה

איך מקדמים את התחבורה הציבורית לעתיד מתקדם יותר? אגד מתכננת ומיישמת בשנים האחרונות תכנית אסטרטגית שתהפוך את החברה ממפעילת תחבורה ציבורית מסורתית, למובילת חדשנות במגוון תחומים הקשורים להסעת המונים וכפי שראיתם בפתיחת הכתבה העתיד כבר ממש כאן.
עבור ישראלים רבים, אגד היא הרבה מעבר לחברת תחבורה ציבורית - מאז הקמתה לפני קום המדינה (1933), החברה זכתה למעמד איקוני והפכה לסמל לישראליות. החברה מעסיקה כיום כ־9,000 עובדים והיא מחזיקה בנתח שוק של כ־33% מכלל התחבורה הציבורית בישראל.
בשנים אחרונות נמצאת החברה בתהליך מואץ של הטמעת חדשנות והכנה לעתיד התחבורה הציבורית. כחלק מהתהליך, הפכה אגד ב־2019 מקואופרטיב לחברה מסחרית. לצד הפיתוחים הקשורים לתחבורה חכמה, אגד היא גם חלוצת האוטובוסים החשמליים של ישראל והיא עומדת להפעיל בישראל צי של מאות אוטובוסים חשמליים כבר בשנה הקרובה, מה שיהפוך אותה לחברה בעלת צי הרכבים החשמליים הגדול בישראל ואחד הגדולים באירופה.

מהפכת התחבורה החכמה כבר כאן: תחבורה לפי דרישה

מגמה מרכזית בעולם התחבורה הציבורית של ימינו היא מהפכת ה”הזמנה על פי דרישה”. קווי הנסיעה הקבועים לא עומדים להיעלם, אך בנוסף אליהם מצרפות חברות התחבורה הציבורית שירות ששם את הנוסע וחוויית הנסיעה במרכז. השירות של אגד, הנקרא אגד תיקתק, הוא פתרון תחבורה שיתופית חכמה המאפשר הזמנת רכב שיתופי בלחיצת כפתור דרך אפליקציית אגד. בעזרת אלגוריתם ייחודי המנתח את היעד אליו רוצה הנוסע להגיע ואת זמינות הרכבים, נוצר המסלול השיתופי המהיר ביותר. תושבי חיפה וירושלים כבר נהנים מהשירות ואגד שואפת להרחיב את שירותי התחבורה המתקדמים לכל האזורים העירוניים בהם היא מספקת שירות. על מנת ליצור ביטחון ושקט נפשי אצל הנוסעים, המשתמשים יכולים לראות בכל רגע נתון איפה נמצא הרכב שמגיע לאסוף אותם בדרך ליעד.
2 צפייה בגלריה
 אוטובוס אגד
 אוטובוס אגד
אגד תיקתק מאפשר הזמנת רכב שיתופי בלחיצת כפתור

עוד חלק מהתפיסה ששמה את הנוסע במרכז מתבטא בפיתוח האפליקציה של אגד, המציגה את כל האפשרויות הזמינות עבור הנוסע להגעה מנקודת המוצא לנקודת היעד, לרבות אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל.
על מנת לממש את החזון של אגד, החברה משתפת פעולה עם חברות ישראליות מובילותבעולם התחבורה, כגון via ו־Moovit, אשר מספקת את התשתית הטכנולוגית לשירות תיקתק. אגד מקפידה להיות פתוחה לעולם הטכנולוגיה והחדשנות בתחום התחבורה, להיחשף ולהתנסות בכל רעיון שיכול לקחת את עולם התחבורה קדימה דרך הצעת ערך לנוסעים.

אפס אוטובוסים עירוניים מונעים בדיזל עד 2030

אגד נמצאת בהליך הסבת צי האוטובוסים שלה לצי חשמלי וירוק. אחרי שהייתה החלוצה בישראל בהפעלת צי חשמלי עוד בשנת 2017, אגד רכשה לאחרונה מאות אוטובוסים חשמליים שייכנסו לשירות ברחבי הארץ ובתוכנית צפוי רכש של מאות אוטובוסים חשמליים נוספים בשנים הקרובות. גם בפעילות שלה באירופה, החברה מפעילה צי של מאות אוטובוסים חשמליים, היברידיים ואוטובוסים המונעים בגז טבעי. על פי ההערכות, אגד צפויה להפעיל בשנים הקרובות את אחד הציים החשמליים הגדולים באירופה של רכבים בעלי אפס פליטות. לאחרונה קיבלה אגד החלטה חשובה לקראת העתיד שלה, הכוללת הפסקת הרכש של אוטובוסים עירוניים מונעים בדיזל והיעד השאפתני של החברה עומד על אפס אוטובוסים מונעים בדיזל עד 2030.
הפעלת האוטובוסים החשמליים צפויה לתרום גם לרמת השירות לנוסעים, משום שאוטובוסים חשמליים עושים הרבה פחות רעש וזיהום, כך שניתן להרחיב את פריסת הקווים אל שכונות מגורים בקלות רבה יותר.
על מנת לעמוד באתגר המעבר לצי חשמלי, אגד הפעילה אתר ניסוי חשמלי מהגדולים באירופה, ממש כאן בחיפה. האתר כלל חוות מטענים, מערכת ניהול טעינה חכמה, פאנלים סולאריים על הגגות, המוסך הגדול בישראל שעבר הסבה לתחזוקת צי חשמלי, מערכת גיבוי חשמל, אגירת חשמל ועוד. באתר ביצעה אגד ניסויים לסוגים שונים של אוטובוסים חשמליים, ניסוי בתנאי נסיעה שונים מבחינת טופוגרפיה וכמות נוספים, מערכות ניהול טעינה שונות ועוד ולאחריו בחרה את החברות אשר יספקו את האוטובוסים החשמליים לחברה.

אגד מגדילה את הנוכחות שלה באירופה

חלק נוסף של החדשנות והחשיבה מחוץ לקופסה, הוא ההתרחבות של אגד למדינות אירופה, על מנת להביא את ההצלחה למדינות נוספות וליצור רשת בינלאומית חסונה של שירותי תחבורה ציבורית.
אגד החלה את פעילותה בפולין בשנת 2007 ואת הפעילות שלה בהולנד בשנת 2011. נכון להיום, אגד אירופה מונה יותר מ־2,000 עובדים, 400 אוטובוסים בהולנד וכ־300 אוטובוסים בפולין.
2 צפייה בגלריה
 אוטובוס אגד
 אוטובוס אגד
אגד צפויה להפעיל בשנים הקרובות את אחד הציים החשמלים הגדולים באירופה של רכבים בעלי אפס פליטות

מרבית האוטובוסים של אגד אירופה הם כלי רכב עם הנעה מתקדמת ונקיה: גז, גז היברידי או אוטובוסים חשמליים. בהולנד אגד מפעילה את הקו החשמלי עם טווח הנסיעה היומית הארוך בעולם לאוטובוס, יותר מ־400 ק”מ ביום. בפולין אגד אירופה מפעילה את צי האוטובוסים ההיברידיים הגדול במדינה.
כחלק מהשאיפה שלה להיות חברה מובילה, חדשנית ופורצת דרך בעולם התחבורה הציבורית, אגד פנתה בשנים האחרונות לתחומים משיקים להפעלת קווי אוטובוסים. לאחרונה זכתה אגד במכרז על הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, אותה מקימה נת”ע. חברה־בת של אגד, ‘תבל מטרו’, הנמצאת בבעלות משותפת עם שתי חברות סיניות (שנזן מטרו ו־CCECC), תהיה אחראית על מערך התפעול השוטף של הקו האדום למשך 10 שנים מהשקתו, עם אופציה ל־6 שנים נוספות. תבל מטרו מתמודדת גם במכרז לניהול פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין חיפה. , שיחבר בין חיפה לנוף הגליל (נצרת עילית).עבור אגד, החיבור בין שירות האוטובוסים לבין הלרכבת הקלה היה טבעי ומתבקש. בשורה התחתונה, אגד היא חברת תחבורה ציבורית, אשר פועלת מתוך מטרה להסיע נוסעים ממקום למקום ללא הרכב הפרטי שלהם.
לסיכום, אין ספק שאגד נמצאת בחוד החנית של התחבורה הציבורית בישראל, ובתחומים מסוימים גם בעולם. אגד גאה להיות חלק ממהפכת התחבורה החכמה בישראל, להוביל את עולם התחבורה הנקייה בתחום התחבורה הציבורית, להתרחב למדינות נוספות ולהפעיל את קו הרכבת הקלה. התחבורה הציבורית של העתיד תשים את הנוסע במרכז ותיתן לו את השירות הנוח ביותר, ישירות מהמכשיר הנייד ובאופן אוטונומי ונקי — אגד שואפת להמשיך ולפתח את השירות שהיא מספקת ללקוחותיה, עם מבט קדימה אל תחבורת העתיד. , תוך התבססות על המסורת המפוארת של החברה.