סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פייסבוק פותחת חנות פיזית ראשונה - כדי לעלות שלב בחזון המטאוורס

החנות שתיפתח בחודש הבא בקליפורניה, בסמוך למטה המציאות המדומה של מטא-פייסבוק, תציג גאדג'טים וירטואליים כחלק מבניית המטאוורס. צוקרברג: "הדרך הטובה ביותר להבין את המציאות המדומה היא לחוות אותה"

מטא-פייסבוק הודיעה היום (ב') על פתיחת חנות פיזית ראשונה – צעד נוסף במעבר אליו מכוונת החברה מפלטפורמה חברתית לענקית חומרה שמתמקדת בעולם המטאוורס.
החנות, שתיפתח בחודש הבא בקליפורניה, ממוקמת בסמוך למטה הראשי של Reality Labs, חטיבת המציאות המדומה של מטא, והיא תתפרס על כ-150 מ"ר.
מבקרים בחנות יוכלו להתנסות בגאדג'טים החכמים שפיתחה מטא-פייסבוק, ובראשם מערכת המציאות המדומה Quest 2, המשקפיים החכמים Ray-Ban Stories ופורטל הווידאו. החנות גם תציע למכירה חלק מהמכשירים באופן ישיר ללקוחות.

2 צפייה בגלריה
מטאוורס פייסבוק מציאות וירטואלית
מטאוורס פייסבוק מציאות וירטואלית
מטאוורס פייסבוק מציאות וירטואלית
(צילום: EPA)

המרחב הפיזי החדש נחשב לשלב בתוכנית הגדולה של פייסבוק לבניית העולם הווירטואלי שהיא מכנה "מטאוורס". החברה מוציאה בשנים האחרונות מיליארדי דולרים על חטיבת Reality Labs, שאחראית על פיתוח הטכנולוגיה הנדרשת.
בחברה מאמינים שבעתיד הלא רחוק המשתמשים במרחב הווירטואלי ירצו לאמץ אווטארים לצורך עבודה מול קולגות, מפגש עם חברים באירועים דיגיטליים, וכמובן לקניות בחנויות שיפעלו באמצעות שירותי המציאות המדומה.
"הדרך הטובה ביותר להבין את המציאות המדומה היא לחוות אותה", אמר היום המנכ"ל מארק צוקרברג. "בחנות החדשה של מטא, כל אחד יכול להתנסות באפליקציות הפופולריות בקווסט 2, ולשתף את החוויה על הקיר הגדול כדי שהחברים שלכם יראו", הוסיף צוקרברג.

2 צפייה בגלריה
פייסבוק מטאוורס אוואטר חדש
פייסבוק מטאוורס אוואטר חדש
פייסבוק מטאוורס אוואטר חדש
(צילום מסך מפייסבוק)

פייסבוק שינתה את שמה באוקטובר האחרון למטא, בניסיון למתג את עצמה מחדש – מרשת חברתית שמעוררת מחלוקת פעם אחר פעם לחברה שממציאה מחדש את הדרך שבה אנשים מתקשרים זה עם זה.
החברה רואה את ההשקעה החדשה בחומרה הזדמנות לשנות את המודל העסקי שלה בתקופה שהפעילות המסורתית הקיימת עומדת בפני שורה של איומים – מעבר למחלוקות החוזרות שהיא מתמודדת איתן.
האיום העיקרי מגיע כמובן מהתחרות הגוברת בפעילות המסורתית מצד טיקטוק וסנאפצ'ט הפופולריות יותר בקרב צעירים. בפברואר האחרון דיווחה החברה לראשונה על ירידה רבעונית במספר המשתמשים היומיים הממוצע – ירידה של כחצי מיליון משתמשים ברבעון האחרון של 2021.
וזו לא הבעיה היחידה שעמה מתמודדת הרשת החברתית. אפל קבעה לאחרונה כללים חדשים שמגבילים את פייסבוק באיסוף מידע על משתמשי אייפונים ובהצגת פרסומות בהתאם למידע שנאסף ("טירגוט"). אם מטא תהיה זו שמוכרת בעצמה את החומרה שלה, היא תוכל לספק למשתמשים את השירותים שהיא רוצה בלי להיות תלויה בחברות אחרות.