סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
הייסקיי הישראלית גייסה 30 מיליון דולר בהובלת ST Engineering

החברה שהוקמה ב-2015 בנתה רשת תקשורת לווינית המיועדת לתעשיות שפועלות באזורים מרוחקים, בהן אין תשתית סלולרית. עד היום היא גייסה 60 מיליון דולר ומועסקים בה 70 עובדים

חברת הייסקיי (hiSky), המספקת שירותי תקשורת לווינית לשוק ה IoT, גייסה 30 מיליון דולר בסבב גיוס A. את הסבב הובילו ST Engineering's VC מסינגפור וקרן SDF - זרוע ההשקעות האסטרטגית של Tawazun מאיחוד האמוריות. בסבב הגיוס השתתפו גם בעלי המניות הנוכחיים בהייסקיי, ביניהם דיוויד וסיימון רובן (The Reuben Brothers) שהגדילו את השקעתם בחברה. האחים רובן מחזיקים ב-10% ממניות קבוצת הכדורגל האנגלית ניוקאסל, שהשליטה בה (80%) נרכשה לפני יותר מחודש בידי קרן השקעות מסעודיה.
הייסקי מפעילה רשת תקשורת לוויינית קלה יחסית להתקנה ותפעול, המבוססת על מסופי לוויין שפותחו בידיה ועל מערכת ניהול רשת מבוססת ענן. הרשת מיועדת לתעשיות הפועלות באתרים מרוחקים שאינם מחוברים לתשתיות תקשורת קרקעיות או סלולריות. היא משמשת לתקשורת בין אמצעי תחבורה ולוגיסטיקה, וכן ללקוחות בתחומים כמו ספנות, גז ונפט, חקלאות, דיג בנקאות.
2 צפייה בגלריה
צוות הייסקיי
צוות הייסקיי
צוות הייסקיי. מנגישים את השירות להמונים
(צילום: הייסקיי)

2 צפייה בגלריה
משמאל שחר קרביץ מייסד שותף  ומנכ"ל    מימין מוטי ליטוצ'בסקי מייסד שותף והטכנולוג הראשי
משמאל שחר קרביץ מייסד שותף  ומנכ"ל    מימין מוטי ליטוצ'בסקי מייסד שותף והטכנולוג הראשי
מימין מוטי ליטוצ'בסקי הטכנולוג הראשי ומייסד שותף של הייסקיי, משמאל - שחר קרביץ, מנכ"ל הייסקיי ומייסד שותף
(צילום: באדיבות הייסקי)

החברה הוקמה בשנת 2015 על ידי שחר קרביץ, מוטי ליטוצ'בסקי, וירון שחר, וגייסה עד היום כ-60 מיליון דולר, היא מעסיקה 70 עובדים בישראל ובאנגליה, ובכוונתה לגייס עוד עשרות. בעבר, זכתה hiSky במענק מסוכנות החלל האירופית והבריטית לביצוע פרויקטים פורצי דרך בתחום שבו היא מתמחה.
"הייסקי מציעה למעשה שירות משלים לתקשורת הסלולארית שלא מכוסה עדיין בכל העולם", אומר קרביץ, המייסד ומנכ"ל הייסקיי. "הטכנולוגיה שלנו מנגישה את השירות להמונים, לאחר שבעבר הוא סבל מחסם כניסה משמעותי בשל עלותו הגבוהה והגביל את השוק".