סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הוואג מציג את מחשב העל
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את מחשב העל (צילום: אנבידיה)

"או שתצודו או שאתם תהפכו למזון": מנכ"ל אנבידיה מסביר למה חייבים ללמוד AI

ג'נסן הואנג, מיסד ומנכ"ל יצרנית השבבים, נאם בטקס סיום הלימודים באוניברסיטה בטייוואן והזהיר שמי שלא ילמד ויבין בבינה מלאכותית ימצא עצמו משתרך מאחור, שכן הטכנולוגיה תשנה באופן דרמטי את שוק העבודה. "אנשים חוששים שהבינה המלאכותית תגנוב את העבודה שלהם, אך מי שמומחה בבינה המלאכותית הוא שיעשה זאת"

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, קרא לסטודנטים ולחברות להכיר וללמוד בינה מלאכותית אחרת יסתכנו בכך שיישארו מאחור. הואנג אמר את הדברים ביום שבת בנאום בטקס סיום הלימודים באוניברסיטה הלאומית של טייוואן. יום קודם לכן, השווי של החברה שלו טיפס לשיא של כל הזמנים בעקבות הביקוש העצום מספקי שירותים המבוססים על בינה מלאכותית, וההערכה היא כי אנבידיה תהפוך לחברת השבבים הראשונה בשווי טריליון דולר.
לדבריו, הטכנולוגיה החדשה תשנה את הנוף התאגידי ותשפיע על כל עבודה שקיימת. "חברות יעילות ינצלו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית כדי לחזק את העמדה שלהן, חברות פחות יעילות יתפוגגו", אמר. "אנשים חוששים שהבינה המלאכותית תגנוב את העבודה שלהם, אך מי שמומחה בבינה המלאכותית הוא שיעשה זאת".
לדבריו, הטכנולוגיה שהפכה פופולרית אף יותר מאז הושק בנובמבר הצ'טבוט ChatGPT של OpenAI, תשמש כטייס משנה להטענת הביצועים של עובדים ברחבי מגוון רחב של תעשיות, ובמקביל תיצור משרות חדשות שלא היו קיימות עד כה ותהפוך תפקידים אחרים ללא נחוצים.
המעבדים שמייצרת אנבידיה משמשים להכשרת המודלים של בינה מלאכותית שעומדים מאחורי מוצרים כמו ChatGPT. היא נחשבת למרוויחה הגדולה ביותר מהמירוץ שהתפתח לפיתוח מתחרים לצ'טבוט. בניגוד לבכירים בתעשיית הטכנולוגיה, ביניהם סונדר פיצ'אי מגוגל, וסם אלטמן מ- OpenAI, הואנג כלל לא הזהיר מהשלכות הטכנולוגיה. הוא אמר לסטודנטים שכדאי להם ליצור משהו חדש במהירות בעידן הבינה המלאכותית אחרת ימצאו עצמם משתרכים מאחור. "בתוך 40 שנה יצרנו את המחשב האישי, האינטרנט, המובייל, ענן ועכשיו עידן הבינה המלאוכתית. מה אתם תיצרו? מה שזה לא יהיה תרדפו אחריו כמו שאנחנו עשינו. תרוצו, אל תלכו", אמר. "או שאתם צדים אחר מזון, או שאתם בורחים כדי לא להפוך למזון".
בתוך כך, הואנג הכריז הלילה בטייוואן על הקמתו של Israel-1 - מחשב העל מהחזקים בעולם לחישובי AI, שישמש את החברה לשיתוף פעולה עם התעשייה, למו"פ פנימי וכן כתבנית לבניית מחשבי על מבוססי פלטפורמת Spectrum-X.