סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22 עמי גל מנכל ושותף מייסד SQREAM
עמי גל, מנכ"ל ושותף מייסד SQREAM ( צילום: אופיר הראל)

חברת SQream גייסה 45 מיליון דולר: "התקשינו לגייס בגלל המצב הפוליטי בארץ"

החברה שהקימו עמי גל, רזי שושני וקוסטיה וראקי ב-2010 פיתחה טכנולוגיה להאצה של ניתוח נתונים ותהליכי למידת מכונה מבוססי AI. עד כה גייסה החברה 135 מיליון דולר, בין השאר מעליבאבא, שלא השקיעה בסבב האחרון

חברת SQream, המתמחה בהאצת ניתוח נתונים ותהליכי למידת מכונה, גייסה 45 מיליון דולר בסבב C. החברה הוקמה בשנת 2010 על ידי עמי גל (מנכ”ל), רזי שושני וקוסטיה וראקין. הודעה זו מצטרפת לפרסומים האחרונים של SQream על הצטרפותה לפתרונות הענן של סמסונג, שילוב יכולות AI במוצרי החברה ומינויה של דברה לף, בכירה לשעבר ב-IBM למנהלת המכירות הראשית.
כיום, לאחר שביולי האחרון פיטרה החברה 18% מעובדיה כחלק מהליך התייעלות, החברה מונה כ-150 עובדים ומגייסת כעת למשרות שונות. לכלכליסט נודע שהגיוס היה בשווי עולה וכי סך גיוסי החברה עד כה עומדים על 135 מיליון דולר. עליבאבא, שהשקיעה בחברה בעבר, לא השקיעה בסבב הנוכחי. המימון יאיץ את התרחבות החברה בצפון אמריקה ויעמיק את יכולות המוצר, בעיקר בתחום ייעול תהליכי למידת מכונה.
פתרונות האנליטיקס וניתוח הנתונים הקיימים היום בשוק לא עומדים בעומס הנדרש בעידן הבינה המלאכותית. כתוצאה מכך ארגונים מתפשרים על איכות התוצרים והתובנות, ממתינים זמן יקר להכנה ועיבוד המידע תוך התפשרות על כמות הנתונים ובנוסף גם נדרשים לעמוד בעלויות גבוהות - מה שמביא חברות, לעתים, לכדי ביטול פרויקטים.
עמי גל, מייסד-משותף ומנכ"ל SQream: "ארגונים שרוצים לצמוח כיום חייבים להתבסס על כמות דאטה עצומה. בשנים האחרונות אנחנו מזהים צונאמי של חברות שמשקיעות רבות בניתוח נתונים ובניית מודלים של למידת מכונה - ובזכות הטרנדים האחרונים בעולם ה-AI, הביקוש רק עולה ומתעצם. נכון, זו תקופה לא קלה לגיוסי כספים בתעשייה שלנו. בנוסף לקשיי המאקרו, חווינו גם קשיים בגיוס שלא היו בעבר על רקע המצב הפוליטי בישראל, אבל הרוח הגבית מהתעשייה והביצועים של SQream עזרו לנו להתגבר על קשיים אלה".
סבב הגיוס נערך בהובלת World Trade Ventures ובהשתתפות משקיעים חדשים וקיימים, בהם שוסטרמן, קייזר, אייקון, בלאמברג ופרדי-הלן.