סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אקטיוויז'ן בליזארד תיכנס למו"מ עם איגוד העובדים הראשון בחברה

לאחר מסלול מכשולים שארך חודשים, אקטיוויז'ן סוף סוף הכירה בהתאגדות של 34 אנשי בקרת איכות. ייתכן שאקטיוויז'ן נאותה לעשות זאת בשל הרצון בעסקה עם מיקרוסופט, שהציגה יחס חיובי לאיגודי עובדים בניגוד למקובל בתעשיית הגיימינג

ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) הכריזה על הכרה באיגוד העובדים הראשון שנוסד בחברה. העובדים הם צוות QA (בקרת איכות) בסטודיו רייבן (Raven), אחד האולפנים האחראים על ייצור סדרת משחקי "קול אוף דיוטי" (Call of Duty). החברה הודיעה כי היא תפתח במשא ומתן על הסכם קיבוצי עם העובדים, תהליך שעשוי לארוך חודשים.
במכתב הממוען לעובדי אקטיוויז'ן בליזארד, כתב המנכ"ל, בובי קוטיק (Bobby Kotick): "על אף שחתימה על הסכם עבודה ראשון עשויה לארוך זמן-מה, נשב עם מנהיגי ה-CWA (איגוד עובדי התקשורת של אמריקה) לשולחן המשא ומתן ונעבוד לטובת הסכם שתומך בהצלחתם של כל העובדים שלנו".
המאבק להתאגדות עובדי ה-QA החל לפני כחצי שנה, כאשר הנהלת האולפן החליטה להפסיק את העסקתם של 12 עובדי קבלן, שהיו חלק מצוות בקרת האיכות. חלק מהעובדים שבתו והפגינו במחאה על ההחלטה. בינואר, התאגדו 34 עובדים תחת השם "ברית עובדי המשחקים" (Game Workers Alliance או GWA). האיגוד תבע הכרה רשמית מאקטיוויז'ן בליזארד אך זכה להתעלמות. לפיכך, הוא פנה לקבלת הכרה מהמועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB) של ארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
רוברט קוטיק מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד
רוברט קוטיק מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד
רוברט קוטיק, מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד
(צילום: גטי )
אקטיוויז'ן בליזארד ניסתה להציב מספר מכשולים בדרכו של האיגוד לקבלת הכרה רשמית. ימים ספורים לאחר שהוקמה "ברית עובדי המשחקים" בחודש ינואר, החברה פירקה את מחלקת בקרת האיכות, ופיזרה את עובדי ה-QA בין המחלקות השונות. באפריל, החברה הכריזה כי 1,100 עובדי קבלן, שאחראים על QA, יהפכו לעובדי החברה במשרה מלאה. החברה גם העלתה את שכרם השעתי ל-20 דולר והעניקה להם זכויות העסקה.
עם זאת, ב"בלומברג" דווח כי עובדי ה-QA של המאוגדים של אולפן רייבן לא ייהנו מההעלאה בשכר. "כל צוות ה-QA ברייבן עובד במשרה מלאה וזכאי לזכויות העסקה", אישרה דוברת אקטיוויז'ן בליזארד. לדבריה, על פי חוק יחסי העבודה הלאומי, החברה לא יכולה ליזום שינויי שכר בזמן תהליך האיגוד.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט קמפוס הרצליה
מיקרוסופט קמפוס הרצליה
מיקרוסופט קמפוס הרצליה
(צילום: עמית גירון)
ייתכן כי מה שהוביל לשינוי ביחס לאיגוד העובדים הוא המשא ומתן שמתנהל בימים אלה בין אקטיוויז'ן למיקרוסופט, שהציעה בחודש ינואר לקנות את החברה תמורת 68.7 מיליארד דולר; העסקה הגדולה אי פעם בעולם הגיימינג. בשבוע שעבר, הצהירה מיקרוסופט כי היא לא תמנע מעובדי החברה להתאגד.
"אנחנו לא מבקשים מהעובדים שלנו להקים איגוד", אמר נשיא מיקרוסופט בראד סמית' (Brad Smith), "אבל נבוא לקראתם". גם פיל ספנסר (Phil Spencer), ראש חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט, אמר שהוא יכיר באיגוד העובדים ברגע שתיחתם העסקה לרכישת אקטיוויז'ן. היחס של מיקרוסופט עומד בסתירה גמורה לזה של תעשיית המשחקים ככלל, המגלה יחס עוין כלפי איגודי עובדים.