סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אקטיוויז'ן תשפר תנאיהם של 1,100 עובדי QA, אך לא של חברי איגוד

יצרנית "קול אוף דיוטי" תעסיק את העובדים במשרה מלאה ותעלה את שכרם השעתי. עובדי ה-QA שהתאגדו לא נכללו ביניהם, לכאורה משום שהחוק אוסר זאת על אקטיוויז'ן. האיגוד בתגובה: "החברה חותרת תחת זכותנו להתאגד"

אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) הכריזה בסוף השבוע כי 1,100 עובדי קבלן, שאחראים על בקרת איכות (QA), יהפכו לעובדי החברה במשרה מלאה. החברה גם תעלה את שכרם השעתי ל-20 דולר החל ב-17 באפריל, ותעניק להם זכויות העסקה. מעמדם החדש של העובדים ייכנס לתוקף ב-1 ביולי.
שינוי מעמד עובדי ה-QA קרה בעקבות מאבקם של עובדים בסטודיו רייבן (Raven Software), אחד מאולפני הפיתוח של סדרת "קול אוף דיוטי" (Call of Duty). הנהלת האולפן החליטה להפסיק את העסקתם של 12 עובדי קבלן, שהיו חלק מצוות בקרת האיכות. חלק מהעובדים שבתו והפגינו במחאה על ההחלטה, ואף התאגדו בינואר תחת השם "ברית עובדי המשחקים" (Game Workers Alliance או GWA). האיגוד תבע הכרה רשמית מאקטיוויז'ן בליזארד אך זכה להתעלמות. לפיכך, פנה האיגוד לקבלת הכרה מהמועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB) של ארצות הברית.
עם זאת, על פי דיווח ב"בלומברג", עובדי ה-QA של המאוגדים של אולפן רייבן לא ייהנו מההעלאה בשכר. "כל צוות ה-QA ברייבן עובד במשרה מלאה וזכאי לזכויות העסקה", אישרה דוברת אקטיוויז'ן בליזארד, ג'סיקה טיילור (Jessica Taylor). "בשל מחויבויות חוקיות על פי חוק יחסי העבודה הלאומי, אין ביכולתנו ליזום שינויי שכר ברייבן בשעה זו".
1 צפייה בגלריה
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
איגוד ה-GWA הכריז בתגובה כי החלטת החברה לבדל אותם היא "ניסיון לפלג עובדים ולחתור תחת זכותנו להתאגד. זה לא מפתיע אך מאכזב שאקטיוויז'ן בחרה להדיר את עובדי ה-QA של רייבן, שעמדו בחזית המאבק למען העלאת שכר וזכויות עובדים". ה-GWA התאגד בעזרתו של איגוד עובדי התקשורת של אמריקה (CWA), שמחה על החלטת אקטיוויז'ן: "ההכרזה של אקטיוויז'ן היא ראייה שמצביעה כי עובדים זקוקים לקול מובטח".
מנגד, אקטיוויז'ן התעקשה כי "עמדת האיגוד שגויה. ידוע כי החוק מונע ממעסיק להציע תנאי העסקה חדשים לעובדים שמצביעים על התאגדות. ה-CWA מאשים אותנו בניסיון לפעול לפי לשון החוק ומעמיד פנים שהחוק אינו קיים". זה איננו המהלך הראשון של אקטיוויז'ן בליזארד שניתן לפרש כאנטי-איגודי עובדים. ימים ספורים לאחר שהוקמה "ברית עובדי המשחקים" בחודש ינואר, אקטיוויז'ן בליזארד פירקה את מחלקת בקרת האיכות, ופיזרה את עובדי ה-QA בין המחלקות השונות.