סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

דיווח: תוכנת פגסוס הוחדרה לרשתות בריטיות רשמיות

באתר Citizen Lab ציינו כי הם חושדים שבאמצעות הרוגלה של NSO התבצעו חדירות למשרד לענייני חוץ וחבר המדינות המקושרות לאיחוד האמירויות, הודו, קפריסין וירדן; כן בוצעה חדירה למשרד ראש ממשלת בריטניה שמקושרת לאיחוד האמירויות

בשנים 2020 ו-2021 אותרו מקרים חשודים רבים שבהם רוגלות פגסוס של NSO הוחדרו לרשתות בריטיות רשמיות, כך לפי דיווח שהעביר אתמול (א') מנהל אתר Citizen Lab, רון דייברט. "הודענו על כך לממשלת בריטניה", מסר דייברט.


בהודעת האתר, אותו דייברט מתאר ככלי תקשורת שמטרתו "לחקור איומים דיגיטליים על החברה האזרחית", נמסר עוד כי ישנם "חשדות לחדירות ל-FCO (המשרד לענייני חוץ וחבר המדינות, שעבר הסבה ל-FCDO) מצד מפעילי פגסוס שאנו מקשרים לאיחוד האמירויות, הודו, קפריסין וירדן", וכן "חשד לחדירה למשרד ראש ממשלת בריטניה מיוחסת למפעיל פגסוס שאנו מקשרים לאיחוד האמירויות".
1 צפייה בגלריה
NSO פגסוס סייבר
NSO פגסוס סייבר
NSO
(צילום: שאטרסטוק)
לפי דייברט, מכיוון של-FCO ולמשרד היורש שלו (FCDO) יש צוותים במדינות רבות, ייתכן שהחדירות החשודות שאותרו נעשו למכשירי FCO שנמצאים בחו"ל ושבהם נעשה שימוש בכרטיסי SIM זרים, בדומה לפריצה שנעשתה למספרי טלפון זרים ששימשו את עובדי משרד החוץ האמריקאי באוגנדה ב-2021.
עוד מסר דייברט כי "בריטניה נמצאת כעת בעיצומם של מאמצי חקיקה ומשפט מתמשכים הנוגעים לשאלות רגולטוריות סביב מדיניות סייבר, כמו גם פיצוי לנפגעי תוכנות ריגול. אנו סבורים כי חשוב מאוד שהמאמצים הללו יוכלו להיעשות באופן חופשי, ובלי שיהיו נתונים להשפעות מזיקות של תוכנות ריגול".
דייברט הוסיף כי "בהתחשב בעובדה שעורך דין בבריטניה שהיה מעורב בתביעה נגד NSO מצא את עצמו ב-2019 קורבן לפעילות האקרים באמצעות פגסוס, חשנו חובה להבטיח שממשלת בריטניה מודעת לאיום המתמשך של תוכנות הריגול, וכי היא נקטה פעולות מתאימות כדי לצמצם אותו".