סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
תומר צח מנכ"ל CropX
תומר צח מנכ"ל CropX (צילום: רונית פז)

חברת CropX גייסה 30 מיליון דולר לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות

החברה הישראלית שהוקמה ב-2015 פיתחה מערכת המשלבת בין נתונים מהקרקע, מהצמח ומהשמיים באפליקציה אחת כדי לסייע לחקלאים לקבל החלטות מושכלות בנוגע לתכנון הגידולים. אנחנו גאים להיות בין החברות המובילות בתחום, בזכות יכולתנו להביא פיתרון רב עוצמה ופשוט לעסקים חקלאיים".

הסטארט-אפ הישראלי CropX, המספק פתרונות לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות גייס 30 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה כ-60 מיליון דולר, כולל הסיבוב הנוכחי.
המערכת של CropX משלבת בין נתונים בזמן אמת מהשטח לידע ארגונומי כדי לתמוך בניהול שטחים חקלאיים באמצעות אופטימיזציה של התשומות ושיפור הפרודוקטיביות. החברה, שהוקמה ב-2015, מציעה פיתרון המשלב תוכנה וחומרה, ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-60 מדינות.
הפתרון מסייע לחקלאים להגדיל יבול תוך חיסכון משמעותי במשאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כוח אדם. המערכת תומכת באופן מלא ב-75 סוגים שונים של יבולים, משלבת נתונים מהקרקע, מהצמח ומהשמיים, ומספקת כלים לקבלת החלטות ותכנון המוצעים באמצעות אפליקציה ידידותית.
CropX תשתמש בהון החדש כדי לבסס את שני עמודי התווך של צמיחת החברה: המשך השיווק ופיתוח של מערכת ה-FMS שלה, לצד רכישה של חברות שמשלימות את הטכנולוגיות של החברה ומרחיבות את השווקים שבהם היא פועלת.
החברה רכשה לאחרונה את Tule Technologies - חברת חקלאות מדייקת מקליפורניה שמתמחה בפתרונות לניהול השקייה. זו הייתה הרכישה הרביעית של CropX בתוך שלוש שנים. שלושת הרכישות שקדמו לה הן Tule הן CropMetrics מנברסקה ו-ReGen מניו זילנד שנרכשו בשנת 2020, ו-Dacom Farm Intelligence מהולנד, שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים, ונרכשה בשנת 2021.
החברה מעסיקה צוות של יותר מ-100 עובדים ברחבי העולם: 30 בישראל וכ-70 בשאר העולם, לרבות ארה"ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד.
תומר צח, מנכ"ל CropX, מסר: "העובדה שהשלמנו את סבב הגיוס בתקופה כל כך מאתגרת של גיוס הון היא הבעת אמון של המשקיעים בדרך של CropX שממשיכה לצמוח ולייצר ערך ללקוחותיה ולבעלי המניות שלה. אנחנו גאים להיות בין החברות המובילות בתחום המיזוגים והרכישות בענף האגטק, בזכות יכולתנו להביא פתרון מלא, רב-עוצמה ופשוט לחוות ולעסקים חקלאיים".
את הסבב הובילו זרוע ההון סיכון של Aliaxis, יצרני של תשתית להובלת מים, וקרן האימפקט בתחום האקלים Edaphon, המנוהלות שתיהן מבריסל שבבלגיה. משקיעים נוספים בסבב כללו את Reinke Irrigation, NTT Finance, OurCrowd, Finistere Ventures, Victrix ויאיר שמיר.