סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסד OpenAI סם אלטמן בכנס המפתחים הראשון של החברה
מייסד OpenAI סם אלטמן בכנס המפתחים הראשון של החברה (צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

הפיתוח החדש של חברת OpenAI: צ'אטבוט פרטי ומותאם אישית

חברת הבינה המלאכותית קיימה כנס מפתחים ראשון - OpenAI DevDay - שבו הציגה את GPTs - שנועד לאפשר לכל משתמש לאמן צ'אטבוט על מערך נתונים ספציפי כך שישרת מטרה ייחודית מותאמת אישית. בנוסף, החברה צפויה להשיק החודש את חנות האפליקציות שלה

חברת OpenAI קיימה הלילה את כנס המפתחים הראשון שלה, OpenAI DevDay, שבו הציגה שורת פיתוחים שנועדו להציב אותה הרחק לפני כולם במרוץ לפיתוח עולם ומוצרי הבינה המלאכותית. הבשורה העיקרית של החברה נגעה לאפשרות לכל אחד לבנות גרסה מותאמת שלו לצ'אטבוט הפופולרי של החברה – ChatGPT, אותו ניתן יהיה אפילו למכור בחנות אפליקציות ייעודית שהקימו. מנכ"ל החברה סם אלטמן הציג את הפיתוחים לכ-900 מפתחים, שנה בלבד אחרי שהחברה השיקה את ChatGPT שכבר היום נהנה מ-100 מיליון משתמשים שבועיים.
הפיתוחים שאלטמן הציג משקפים את המאמץ של החברה להיות בלב העשייה וההשפעה בעולם הצ'אטבוטים הגנרטיביים, כך שלא יישאר מקום למפתחים לבנות מוצרים מתחרים אלא לפתח מוצרים שיתבססו על גבי המוצרים והתשתית של החברה.
לפי אלטמן, המוצר שאותו הציגו פונה יותר לציבור הרחב, ונועד לאפשר לכל אחד, חובבן או מפתח מקצועי, לאמן צ'אטבוט על מערך נתונים ספציפי כך שישרת מטרה ייחודית מותאמת אישית. ChatGPT יכתוב את הקוד שדרוש כדי להפעיל את הבוט החדש, שיוכל גם להתחבר לאתרים אחרים כדי לגשת למאגרי מידע ואותו יהיה אפשר להפיץ לשימוש רחב.
כך למשל ניתן לאמן את הצ'אטבוט על אוסף של מתכוני בישול או ספריית מוזיקה, ולשאול אחר כך את הבוט שאלות ספציפיות כמו אילו פריטים יש במתכון אחד, או מתי תקליט הוקלט או מי המבצע של היצירה. את התכנות ניתן לעשות באמצעות קול. בפוסט שפרסמה OpenAI בבלוג החברה ציינה כי "כל אחד יכול בקלות לבנות GPT משלו - אין צורך בקידוד". שירות ה-GPTs החדש זמין לכל מי שמשתמש ב-ChatGPT Plus, גרסה של הצ'אטבוט בתשלום דמי מנוי חודשיים של 20 דולר. רק לפני חודשיים שילבה OpenAI את מחולל התמונות שלה DALL-E אל תוך ChatGPT, כמו גם שחררה גרסה חדשה של הצ'אטבוט שמקיים אינטראקציה קולית.
במהלך נובמבר, צפויה החברה להשיק את חנות האפליקציות שלה. מי שיוכלו להעלות אפליקציות לחנות יהיו מי שהוגדרו על ידי החברה "בונה מאומת", הגדרה שעדיין לא ברור מה הקריטריונים שלה. OpenAI לא רק תנהל את החנות ותתווה את כללי ההשתתפות בה, אלא גם תבליט למשתמשים את האפליקציות השימושיות והפופולריות ביותר, ותאפשר למפתחים לעשות מונטיזציה לעבודתם. לפי OpenAI, כמה חברות, לרבות חברת הביוטק Amgen, חברת ייעוץ הניהול Bain ומעבד התשלומים Square, כבר בונות ומשתמשות ב- GPTs באופן פנימי.
החברה חשפה כלים חדשים נוספים שפיתחה לקהילה העסקית. לפי אלטמן, יותר מ-2 מיליון מפתחים ולמעלה מ-92% מכל חברות פורצ'ן 500 בונות כלי בינה מלאכותית על בסיס המוצרים של OpenAI. נתון זה עמד על 80% רק באוגוסט. ההכרזה שזכתה לעיקר ההתלהבות היתה בנוגע לגרסה החדשה בתשלום של ChatGPT .GPT-4 Turbo צפוי, לפי אלטמן, להיות מהיר יותר פי שניים ובעלות של שליש מ-ChatGPT4. למודל יהיה "חלון הקשר" של עד אפריל 2023, זאת אומרת שהוא ישאב מידע עדכני יותר מהגרסה הקודמת שהיתה מוגבלת לספטמבר 2021. "המודל מדויק הרבה יותר בהקשרים ארוכים", הוסיף אלטמן וציין כי האפליקציה תוכל גם "לקלוט" כמויות גדולות יותר של טקסט לשימוש כהוראות או לעבודה, מכ-3,000 תווים ל-300 עמודי טקסט. ההרחבה הזו תאפשר למשתמשים לענות, למשל, על שאלות שנוגעות לספרים שלמים מבלי "לאבד דיוק" במקום להידרש לפרק את הספרים לחלקים רבים, מה שפעמים רבות הוביל לתוצאות חסרות הקשר בין החלקים.
OpenAI הודיעה שהיא תשיק תוכנית "מצומצמת מאוד ויקרה" שתאפשר לחברות עם "מערכי נתונים קנייניים גדולים במיוחד" לעבוד עם מהנדסי למידת מכונה של OpenAI כדי לבנות מודלים מותאמים אישית של AI המבוססים על GPT-4. לדברי החברה, בנתונים הקנייניים שחברות יספקו לא ייעשה שימוש חוזר בשום הקשר, והיא מציעה גם תוכנית לחברות עם "מערכי נתונים קנייניים גדולים" שבה יוכלו לעבוד עם המהנדסים שלה כדי לבנות עבורן החברות מודלים מותאמים עבורן.
באותו הקשר ציינו ב-OpenAI שכל מי שמשתמש בשירותי הפרימיום של החברה יכול לבקש שכל החומרים ונתונים אחרים שאיתם הם מזינים את הבוטים לא ישמשו להכשרת גרסאות עתידיות של הטכנולוגיה של OpenAI. מכאן עולה כי בחברה יאמנו את המודלים שלהם עם הנתונים של כל 100 מיליון המשתמשים בגרסה החינמית של ChatGPT.
בחברה הדגישו כי יעניקו למשתמשים העסקיים מטריית הגנה משפטית לכל תביעה בנושא זכויות יוצרים שעלולה לעלות עם השימוש בכלים שלה. בכך OpenAI מביעה ביטחון גדול ביכולתה להדוף בהצלחה אתגרים משפטיים שעלו בחודשים האחרונים סביב נושא זה, והיא מצטרפת להבטחה דומה שכבר העניקו גוגל ומיקרוסופט.
במהלך הכנס מנכ"ל מיקרוסופט סטיה נאדלה הגיע בהפתעה. מיקרוסופט היא המשקיעה הגדולה ביותר ב-OpenAI ובתחילת השנה ביצעה השקעת עתק בהיקף של 10 מיליארד דולר. מאז מיקרוסופט שילבה את מוצרי החברה במנוע החיפוש שלה – בינג, כמו גם בכלי האופיס שלה. "המערכות הדרושות... מחייבות אותנו להיות בפסגת המשחק שלנו, ואנחנו מתכוונים להתחייב באופן מלא לוודא שלכולכם... יש לא רק את המערכות הטובות ביותר לאימונים והסקת מסקנות, אבל גם הכי הרבה מיחשוב", אמר נאדלה בכנס. "זה כל כך שונה וחדש", הוסיף, "אני בעסקי התשתיות כבר שלושה עשורים - ומעולם לא ראיתי דבר כזה".