סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין שחר קרני מייסד משותף ומנכ"ל PhenoTA וד"ר מיכל צור מייסדת ומנכ"לית Remepy
מימין: שחר קרני, מייסד משותף ומנכ"ל PhenoTA, וד"ר מיכל צור, מייסדת ומנכ"לית Remepy (צילום: יריב כץ)

+Growth
"האתגר: לפצח את המוצר"

ד"ר מיכל צור מ־Remepy ושחר קרני מ־PhenoTA פועלים שניהם בתחום ה־Health Tech ודיברו על איך לפתור בעיות. המפגש נערך במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק, במסגרתו מתקיימים מפגשי יעוץ וליווי אחד על אחד בין יזמים מנוסים לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן 

ד"ר מיכל צור, מייסדת ומנכ"לית Remepy, המפתחת תרופות היברידיות, נפגשה עם שחר קרני, מייסד משותף ומנכ"ל PhenoTA, סטארט־אפ deeptech בתחום הבריאות המפתח טכנולוגיה מבוססת AI שתאפשר גישה לבדיקות דם מתקדמות. השיחה נערכה במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק לטובת חיזוק החוסן של תעשיית ההייטק בישראל - סדרת מפגשי 1:1 בין יזמים מנוסים לחברות סטארט־אפ בתחילת דרכן, שמטרתם לייעץ, לתמוך ולספק ידע על יזמות ויצירתיות, ניהול סטארט־אפים ובניית חברות לצמיחה.
מיכל, ספרי על משבר שנתקלת בו בתחילת הדרך ומה למדת ממנו אשר יכול לעזור ליזמים צעירים?
"האתגר שנתקלתי בו כמה פעמים הוא כשיצאתי לדרך עם מוצר שחשבתי שהוא פותר בעיה גדולה ואז הסתבר לי שהבעיה היא פחות גדולה או שלא ניתנת לפתרון על ידי המוצר, מה שנקרא בשפה מקצועית פרודקט מרקט פיט. זו הבעיה הכי גדולה שאני חושבת שיזמים נתקלים בה. חלק ממשיכים הלאה בלי לתקן את הפיט לשוק ואני חושבת שהטובים מזהים ומתקנים כל הזמן. בכל המיזמים הקודמים שלי (צור היא ממייסדות סיאוטה וקלטורה - מ"מ), למשל בסיאוטה, יצאנו עם מוצר שאמו לפתור בעיה גדולה וגילינו שהוא לא פותר בעיה גדולה אבל אז הבנו את הבעיות הגדולות באמת של Fraud וסקיוריטי בבנקים ויצאנו עם פתרון שאני חושבת שעד היום כל הבנקים משתמשים בו. כך גם בקלטורה, יצאנו עם פתרון שחשבנו שהוא פותר בעיה גדולה, הבנו שהוא לא ואז הבנו את הבעיה העיקרית של תשתיות וידיאו. דווקא ברמפי, בגלל שהיו לי הרבה שריטות מזה שלא הבנו את הצורך, בילינו שנה שלמה לפני שיצאנו לדרך בלדבר עם הרבה אנשים בשוק הפארמה ולדבר עם הרבה מאוד רופאים ומדענים כדי לזהות מה ההזדמנות שאנחנו רוצים לגשת אליה וניגשנו ללא שהות".
עצת הזהב של ד"ר מיכל צור, Remepy: לשים לב שהחברה היא בראש ובראשונה אנשים. האנשים שבהם אנחנו מקיפים את עצמנו בתחילת הדרך זה הדבר הכי חשוב להצלחה של המיזם
שחר, מה הקושי הכי גדול שאתה נתקלת בו בשנה האחרונה?
"סגרנו את סבב הגיוס לחברה ממש בסוף 2023 והתחלנו את פעילות החברה ברבעון הראשון של 2024. הקמנו חברה שרשומה בישראל וגם רשות החדשנות השקיעה בה. אני חושב שחברות שקמות עכשיו זה מתוך משבר של עם ישראל ומדינת ישראל, וזו גאווה להקים חברה פה בכל תחום ובמיוחד בתחום שלנו שנוגע בחיים של כולנו. זה מדהים שבתקופה הזו של מלחמה משקיעים בחרו לשים את הכסף שלהם על חברה ישראלית. אנחנו מפתחים פה בארץ טכנולוגיה מבוססת AI שתאפשר לכולנו גישה לבדיקות דם מתקדמות יותר, שהיום יש כל כך הרבה חסמים כדי לקבל אותה".
מה למדתם אחד מהשני?
מיכל: "שנינו נמצאים בשלבים יחסית מוקדמים של מיזם חדש. אומנם אני פה על תקן של מישהי עם יותר ניסיון, אבל שנינו בתחום שהוא חדש לנו. מעניין לראות איך ניגשים לפתור בעיה. אני בתחום של תרופות היברידיות שמשלבות פארמקולוגית ורכיב תוכנה שהאפליקציה תוכל לשפר את האפקט של התרופה. נזקקים להרבה מאוד בדיקות דם מדרגה שנייה, לא הסטנדרטיות. הן לא מאוד זמינות ומה שהם רוצים לעשות, ההזדמנות הגדולה, זה שיהיו זמינות לכל מטופל. למדתי שהם הולכים לפתור בעיה מאוד גדולה וזה חזון מעניין".
שחר: "מצאתי את הלקוחה הראשונה שלנו. למיכל יש כל הידע הקודם שלה בביזנס כי בסוף גם ב־Health Tech יש הרבה ביזנס ולמיכל יש הרבה ניסיון בזה ולכן זה יצר שיח מאוד מעניין".
ספרו על משהו מעניין או מפתיע שגיליתם היום אחד על השני.
מיכל: "תחומי הפעילות של שחר ושלי מאוד מעניינים ומאוד משיקים. בעולמות שלנו יוצא מעט מאוד שהתחומים משיקים מכיוון שיש המון תתי־תמחויות".
שחר: "היה פה 'אירוע' כשמיכל הבינה את ראשי התיבות שאני אמרתי ואני הבנתי את ראשי התיבות שמיכל אמרה — וזה לא היה סינית".