סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין  אדי בובריצקי מנכל ו ארז ברימן סמנכל טכנולוגיות
אדי בובריצקי, מנכ"ל מינרווה, וארז ברימן, סמנכ"ל טכנולוגיות ( בובריצקי )

בלעדי
ענקית הסייבר ראפיד 7 קנתה את מינרווה לאבס הישראלית ב-45 מיליון דולר

במסגרת הרכישה תשולב הטכנולוגיה של מינרווה להתמודדות עם בעיות כופרה בפלטפורמה של ראפיד 7. העסקה כוללת 38 מיליון דולר במזומן וחבילת שימור עובדים, והצוות של מינרווה יוביל את שירות ההגנה על נקודות קצה שהרוכשת מציעה לשוק

מסתבר שגם בעתות משבר ההייטק העולמי ממשיך לעבוד, והיום נודע שחברבת הסייבר מינרווה לאבס נמכרה בעסקה בהיקף של 45 מיליון דולר ל-Rapid 7, אחת מפלטפורמות האבטחה המקיפות בשוק. העסקה כוללת תמורה של 38 מיליון דולר במזומן וחבילת שימור עובדים. מינרווה מעסיקה 14 עובדים, כולם במשרדי החברה בישראל, שיצטרפו לחברה הרוכשת. החברה גייסה עד היום 7.5 מיליון דולר בלבד. לרוכשת זה אינה הרכישה המשמעותית הראשונה בישראל, והיא מעסיקה כיום מעל ל-2000 עובדים בעולם, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-2.4 מיליארד דולר.
מינרווה הוקמה בשנת 2014 על ידי אדי בובריצקי, מנכ"ל, יחד עם ארז ברימן, סמנכ"ל טכנולוגיות, ועמרי שגב-מויאל. בשנת 2015 החברה גייסה סיבוב סיד בסך 2 מיליון דולר בהובלת StageOne, ובשנת 2017 החברה גייסה 5.5 מיליון דולר נוספים בהובלת Amplify Partners ובהשתתפות הקרנות StageOne Ventures ו- Webb Investment Network.
בשיחה עם "כלכליסט" אמר בובריצקי: "עד היום הפעלנו את החברה ברווחיות, ועם השנים פיתחנו המון טכנולוגיה חזקה. לאחרונה החלטנו שאנחנו רוצים לפרוץ קדימה בצורה משמעותית עם פתרונות הסייבר שפיתחנו לתחנות קצה, המאפשרים התמודדות עם הבעיה הגדולה ביותר בעולם הסייבר כיום - בעיית הכופרה. דרוש כסף רב כדי לפרוץ בשוק הסייבר, ובסביבה הכלכלית בעולם כיום זאת משימה לא פשוטה. לכן המיקוד שלנו היה השקעה אסטרטגית מחברות סייבר שיש להן אחיזה משמעותית בשוק כדי לחדור מהר יותר אל השוק דרכן ועל בסיס התשתית שהן בנו. חברות סייבר יודעות להעריך טכנולוגיה, ולכן השיחות התקדמו גם למישור של בחינה טכנולוגית ואפשרויות אינטגרציה שונות. משם השיחות הפכו לשיחות על אפשרות למכירת החברה, כאשר הרוכשת הציגה לנו את החזון שלה וכיצד מינרווה משתלבת בו. לבסוף ארז ואני החלטנו על מכירת החברה באסטרטגיה ולחבור לארגון גדול יותר, המנהל תשתיות שיווק מפותחות".
ראפיד 7 כוללת מערך רחב של מוצרי גילוי ותגובה למתקפות סייבר, ניהול חולשות, אבטחת ענן, אבטחת יישומים וסינכרון של אבטחה ואוטומציה. הטכנולוגיה של מינרווה תשולב בתוך הפלטפורמה של ראפיד 7 כדי לאפשר לה להעניק לארגונים וחברות את היכולות להתמודדות עם בעיית כופרה, ללא תלות בגודל הארגון או ברמה המקצועית של צוות אבטחת המידע. בנוסף לכך הצוות של מינרווה יוביל את שירות ההגנה על נקודות קצה שהרוכשת מציעה לשוק.
הרכישה האחרונה של חברת Rapid 7 בישראל נעשתה בשנת 2021, כפי שנחשף ב"כלכליסט". החברה הנרכשת היתה אינטסייטס הישראלית בעסקה של 400 מיליון דולר, שהפכה למרכז הפיתוח של Rapid 7 בישראל.