סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

קומבוקס הישראלית גייסה 40 מיליון דולר מ-PSG

החברה פיתחה ממשק המפשט את האופן שבו ארגונים מתקשרים עם לקוחות ומספק להם שירות לקוחות בוטי ואנושי בערוצי הדיגיטל המרכזיים. קרן PSG תצרף לדירקטוריון של קומבוקס שני בכירים מטעמה

חברת קומבוקס הישראלית (Commbox) גייסה עשרות מליוני דולרים. מהחברה לא נמסר היקף ההשקעה, אולם ל"כלכליסט" נודע כי היקף ההשקעה נע בין 35 ל-45 מיליון דולר על פי שווי של 100 מיליון דולר. ההשקעה בחברה התבצעה על ידי קרן ההשקעות PSG, שגם תצרף לדירקטוריון קומבוקס שני בכירים מטעמה – טום רירדון וכריס נסביט. הגיוס מיועד בין השאר לתמוך בהמשך ההתרחבות של קומבוקס בשוק הישראלי, אך גם בשווקי חו"ל.
קומבוקס (לשעבר במפיארד) הוקמה בשנת 2013 על ידי אלי ישראלוב ויניב חכים, המשמשים בה כמנכ"לים משותפים, ובשותפות עם קבוצת Ewave, הפעילה בתחומי הטכנולוגיה, הקנאביס הרפואי והנדל"ן, שבראשה עומדים אנשי העסקים רפי גבאי ואורן שוסטר. מטה החברה נמצא בקיבוץ גליל ים והיא מעסיקה יותר מ-100 עובדים.
החברה מתמחה בפיתוח של פלטפורמה מבוססת SaaS לתקשורת רב-ערוצית (Omnichannel) ולקשרי לקוחות בערוצי הדיגיטל. הפלטפורמה כוללת ממשק המפשט את האופן שבו ארגונים מתקשרים עם לקוחותיהם במרחב הדיגיטל ומספק לארגונים יכולות שירות לקוחות רובוטי או אנושי במכלול ערוצי הדיגיטל הארגוניים, ביניהם: אימייל, צ'אט, WhatsApp, SMS, פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר. הפלטפורמה נמצאת בשימושם של כ-300 ארגונים, בהם איקאה, קימברלי-קלארק ו-AIG.
1 צפייה בגלריה
צוות קומבוקס
צוות קומבוקס
צוות קומבוקס. מפשטים את התקשורת בין ארגונים ללקוחות
(צילום: Commbox)
קרן ההשקעות PSG הוקמה בשנת 2014 והיא מתמחה בהשקעות בחברות תוכנה וטכנולוגיה. מאז הקמתה ביצעה הקרן השקעה ב-85 סטראט-אפים וחברות טכנולוגיה. מוקדם יותר השנה דיווחה הקרן על השלמת גיוסי כספים בארה"ב ובאירופה, המעמידים את ההיקף הכולל של משאביה הכספיים על יותר מ-10 מיליארד דולרים.
"המטרה שהחברה הציבה לעצמה הייתה לסייע לחברות לתת שירות מיידי ואיכותי בכל ערוצי התקשורת באופן אוטונומי שנתמך תמיד על ידי נציגים אנושיים", מסבירים מייסדי קומבוקס, ישראלוב וחכים. "אנחנו רוצים לבנות את הארגון האוטונומי בכל מה שקשור לתקשורת לקוחות בעולם של שירות ומכירות. הפלטפורמה שלנו מפשטת את פעולת מערך שירות הלקוחות בארגון ופותחת בפניו ערוצי דיגיטל חדשים לקיים תקשורת עם הלקוחות. ההשקעה של PSG תאפשר לנו להביא את הפתרון שלנו ליותר ארגונים בארץ ובעולם".
כריס נסביט, מנהל בקרן ההשקעות PSG מוסיף: "אנו מאמינים כי קומבוקס פיתחה פלטפורמה מבוססת תוכנה חזקה ומאוד סקיילבילית וכי היא ממוצבת היטב כדי לספק את הצרכים של שווקים גדולים, בפרט בשלב שבו ארגונים גדולים מסביב לעולם מצויים בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית והחלו תהליכי בחינה של פלטפורמות, שיספקו ללקוחותיהם חוויית שירות אוטומטית, דיגיטלית ופשוטה".