סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חמאס פורץ את הגדר בגבול עזה בשבת. "הגדר נבנתה תחת תצפיות חמאס שראה כל פעולה ובחן לאיזה עומק מורידים את המכשול בתוך הקרקע"
חמאס פורץ את הגדר בגבול עזה בשבת (צילום: רויטרס)

הרשימה מתארכת: האיחוד האירופי מזהיר גם את יוטיוב מפני פרסום חומרי חמאס

לאחר פנייה לפייסבוק, טיקטוק ו-X, שלחה נציבות האיחוד האירופי אזהרה גם למנכ"לי גוגל ויוטיוב שבבעלותה; זאת בעקבות דיווחים מצד משתמשים; ביוטיוב טענו כי הסירו תכנים פוגעניים מהמתקפה מעזה

מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, הצטרף לרשימה ההולכת וגדלה של ראשי חברות טכנולוגיה, שקיבלו מכתב אזהרה מנציבות האיחוד האירופי לגבי פרסום מידע שגוי ותכנים לא חוקיים הקשורים למתקפת החמאס. במקרה זה בנוגע ליוטיוב שבבעלותה של גוגל.
באתר פוליטיקו דיווחו כי תיירי ברטון, הממונה על תחום האינטרנט באיחוד, העביר אתמול (ו') לפיצ'אי ולמנכ"ל יוטיוב ניל מוהאן מכתב, ובו הזכיר כי חוק השירותים הדיגיטליים (DSA) החדש של האיחוד מחייב הסרה מיידית של תכנים לא חוקיים, ביניהם תכנים הקוראים לאלימות או תעמולה לארגוני טרור. לדבריו, התקבלו דיווחי משתמשים על תכנים מסוג זה.
מכתבים דומים נשלחו השבוע למנכ"לי מטא וטיקטוק מארק צוקרברג ושו זי צ'ו, בהתאמה וכן לאלון מאסק, הבעלים של פלטפורמת המדיה החברתית X. הם קיבלו דדליין להגיב למכתבי האזהרה.
מיוטיוב נמסר כי הם עוברים על המכתב והצוותים הרלוונטיים הסירו אלפי סרטונים פוגעניים. "הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון לנטר תמונות פוגעניות ונותרו דרוכים לנקוט בפעולות מהירות במקרה הצורך על סרטונים, שורטס ושידורים חיים".
ברטון הדגיש במכתב את הדרישות החוקיות מגוגל למנוע הצגת סרטונים גראפיים או סרטוני חטופים בפני משתמשים קטינים, לפעול במהירות מרגע שהרשויות מתייגות תכנים כמפרים את החוק ולנטר מידע שגוי. הוא אף הזהיר מעונשים עתידיים אם יתברר כי גוגל לא צייתה לחוק.