סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק TikTok
טיקטוק. עד אלף תווים לפוסט כתוב (צילום: גטי)

טיקטוק מוסיפה אפשרות לפרסום פוסטים כתובים

אפליקציית הסרטונים הקצרים מתרחבת ותאפשר פרסום פוסטים כתובים בדומה לאינסטגרם. בעקבות המהלך היא תתחרה ישירות בטוויטר ובת'רדס של מטא. "אנחנו נרגשים להכריז על ההרחבה של פוסטים כתובים בטיקטוק", נמסר מהחברה שטענה כי מדובר בדרך נוספת להעצמת היוצרים

משתמשי טיקטוק יכולים להרחיב את מגוון הפוסטים שהם מפרסמים, ובנוסף לסרטונים ותמונות להעלות גם פוסטים כתובים, בדומה לפלטפורמות מתחרות כמו אינסטגרם. לפי דיווח באתר the verge, המאפיין החדש מאפשר למשתמשים להוסיף רקע צבעוני, לערוך את אופן הצגת הטקסט ולהוסיף גם מוזיקה וסטיקרים, ומשתמשים אחרים יכולים להגיב לפוסטים הכתובים באופן דומה לתגובות לסרטונים. עם זאת לפוסטים הללו יש מגבלה של עד אלף תווים.
לפי טיקטוק, אופציית התכנים הכתובים תאפשר ליוצרים לחלוק את הסיפורים, השירים ותכנים כתובים אחרים בפלטפורמה. "אנחנו בטיקטוק מנסים תמיד להעצים את היוצרים והקהילה שלנו באמצעות דרכים חדשניות לעידוד ביטוי עצמי", נכתב בהודעה שפרסמה החברה. "אנחנו נרגשים להכריז על ההרחבה של פוסטים כתובים בטיקטוק, פורמט חדש ליצירת תכנים המבוססים על טקסטים כתובים שירחיבו את האפשרויות עבור היוצרים לחלוק את הרעיונות שלהם ולבטא את היצירתיות שלהם".
השקת המאפיין החדש מגיעה בתזמון מעניין ועל רקע התחזקותן של פלטפורמות חדשות כמו ת'רדס של מטא ובלוסקיי, שמנסות למצב את עצמן כתחליף ראוי לטוויטר. זאת לנוכח הירידה שחווה הפלטפורמה – שהשבוע נחשף כי תאבד את לוגו הציפור הכחולה המפורסם שלה - במספר המשתמשים והמפרסמים, שפותחת פתח לחברות אחרות. בינתיים המתחרה העיקרית היא ת'רדס, שהושקה לאחרונה ושברה שיאים בקצב הוספת המצטרפים החדשים. אך מספר המשתמשים הפעילים בירידה מאז ההשקה.
מלבד ההתרחבות לפוסטים כתובים, טיקטוק השיקה השבוע במספר מדינות גם שירות סטרימינג מוזיקה שיתחרה בספוטיפיי ובאפל מיוזיק. השירות זמין בשלב זה באינדונזיה, ברזיל, אוסטרליה, מקסיקו וסינגפור.