סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
Twitch תחסום משתמשים שיבצעו "הפרות חמורות" - גם אם הן יתרחשו מחוצה לה

פלטפורמת הסטרימינג הפופולרית מציגה תנאי שימוש חדשים ושותפות עם חברת חקירות חיצונית. ביוני שעבר פורסמו מספר עדויות כנגד סטרימרים פופולריים שהואשמו בהטרדה מינית והתעללות, מה שהצית מחאת משתמשים רחבת היקף

פלטפורמת הסטרימינג הפופולרית Twitch, השייכת לחברת אמזון, עדכנה בסוף השבוע את מדיניות ה"התנהגות הבלתי נאותה" שלה וכעת, במקרים חמורים, היא תחסום משתמשים שיטרידו משתמשים אחרים שלה – גם אם ההטרדה כולה תתרחש מחוץ לגבולות האתר, או כפי שהם מגדירים זאת, "התנהגות חמורה שמשפיעה על קהילת טוויץ', אבל מתרחשת מחוץ לפלטפורמה", בין היתר כי הם מאמינים כי משתמשים שיבצעו הפרות חמורות אלו סביר כי יעשו זאת גם באתר, כך לפי פוסט בבלוג הרשמי של האתר.
ברשימת ההפרות המדוברת מפורט כי מדובר בהתנהגויות חמורות, הקשורות ל"אלימות, מעשי טרור, השתייכות לארגוני שנאה ועבירות מיניות". בטוויץ', אחת מהפלטפורמות שנהנו מצמיחה מהירה מאוד בשנים האחרונות, הודו כי מדובר ב"גישה חדשה, אך חיונית" לבעיה. את החקירות בנושא תבצע "חברת חקירות משפטיות מנוסה", ששמה לא צוין. כמו כן, בשלב זה לא ברור האם מה שמעסיק את טוויץ' זה לאכוף את החוקים על סטרימרים בולטים באתר אשר מנצלים מאחורי הקלעים את מעמדם לרעה, או להיפך, להגן דווקא עליהם מפני הטרדות מצד משתמשים אנונימיים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויץ Twich גיימינג
אפליקציית טוויץ Twich גיימינג
מחמירים נהלים. הלוגו של אפליקציית Twitch במובייל
(צילום: שאטרסטוק)
באופן רשמי, החברה שמרה לעצמה את הזכות לחסום משתמשים על התנהגות בעייתית מחוץ לפלטפורמה כבר מאז 2018, אבל בפועל היה מדובר במקרים בודדים. ניתן להניח כי המדיניות קשורה לשערורייה שהתפרצה ביוני האחרון, אז נחשפו ברצף שורה של פרשות של הטרדות והתעללות מינית הקשורות למספר סטרימרים פופולריים, שאף הובילו למחאת משתמשים שכונתה Twitch Blackout.
טוויץ' הם לא היחידים בתעשיית הגיימינג ובתעשייה הסמוכה-לגיימינג שנוקטים בתקופה האחרונה בגישה דומה. לפני מספר שבועות פורסם כי חברת Electronic Arts חסמה לצמיתות שחקן FIFA אשר שלח – בחשבון האינסטגרם שלו – שורה של הודעות גזעניות לכדורגלן העבר המפורסם איאן רייט.