סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פייסבוק הודיעה: תשעה את החשבון של טראמפ למשך שנתיים

הרשת החברתית תשקול להחזיר את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של נשיא ארה"ב לשעבר רק בינואר 2023 - אם ביטחון הציבור יאפשר זאת

פייסבוק הודיעה היום (ו') כי תמשיך להשעות את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ למשך שנתיים עד ינואר 2023. רק במועד זה, כך על פי החברה, היא תבחן מחדש אם להסיר את ההשעיה, ככל ש"ביטחון הציבור" על פי הגדרתה יאפשר זאת.

"נעריך פקטורים חיצוניים, כמו מקרי אלימות, וסימנים אחרים של תסיסה אזרחית ונקבל החלטה", מסרה פייסבוק בבלוג שלה. "אם נקבע שיש עדיין סיכון רציני לשלום הציבור, נאריך את המגבלה לפרק זמן מוגדר ונמשיך להעריך מחדש את סיכון זה. בכל פעם שנתיר לטראמפ לשוב לשירות, יופעלו סנקציות שיילכו ויחמירו אם הוא יפר את כללי החברה".
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ  על רקע לוגואים של טוויטר ו פייסבוק
דונלד טראמפ  על רקע לוגואים של טוויטר ו פייסבוק
דונלד טראמפ על רקע לוגואים של טוויטר ופייסבוק
(צילום: גטי אימג', איי פי, רויטרס)
השעיית טראמפ תמנע ממנו להשתמש בפייסבוק או באינסטגרם כדי לקיים קשר עם אוהדיו במהלך בחירות אמצע-הקדנציה בשנת 2022. פייסבוק השעתה את חשבונותיו של טראמפ בעקבות העלייה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר שנעשתה בעידודו. ההשעיה היתה הפעולה האגרסיבית ביותר של פייסבוק נגד טראמפ במהלך כהונתו.
כמה שבועות לאחר מכן פייסבוק הפנתה את ההחלטה לעיון המועצה המפקחת שלה, ואמרה כי בהתחשב במשמעות ההחלטה, "אנו חושבים כי המועצה צריכה לבחון אותה ולהגיע להכרעה עצמאית". בחודש מאי החליטה המועצה לאשרר את ההחלטה וציינה כי פייסבוק צריכה לחשוב מחדש כיצד היא ממתנת נאומים של מנהיגים פוליטיים.
ההחלטה התקבלה כמה ימים לאחר שטראמפ החליט לסגור את הבלוג האישי שלו - אחרי פחות מחודש. טראמפ העלה את הבלוג האישי כתגובת נגד להחלטה של הרשתות החברתיות המובילות לחסום את פעילותו בפלטפורמות שלהן.