סגור
ביונסה זוכה בגראמי 2023
ביונסה, "מחירי הכרטיסים עולים כל הזמן". (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)

הערכה: סיבוב ההופעות העולמי של ביונסה "רנסאנס", יכניס מעל ל-2 מיליארד דולר

סיבוב ההופעות החדש של כוכבת העל יתחיל היום, ולהערכת פורבס, פטונציאל ההכנסות צפוי להיות "גדול יותר מכל ההופעות הקודמות שלה גם יחד"

סיבוב ההופעות החדש של ביונסה, "רנסאנס", מתחיל היום (ד') בשטוקהולם, ועל פי דיווח של פורבס, לסיבוב זה, שהוא הראשון שלה מאז 2018, יש פוטנציאל הכנסות ממכירות כרטיסים של מעל ל-2 מיליארד דולר. זאת עד לסיומו בספטמבר 2023. ההערכה של פורבס מבוססת על החישוב שכל 57 ההופעות במסע זה נמכרו באופן מלא, וכרטיס ממוצע עולה בין 200 ל-678 דולר לפי בילבורד וטיקטסמארטר.
"מחירי הכרטיסים עולים כל הזמן", אמר לפורבס ארמן שאומיאן, פרופסור מהחוג לניהול הבידור באוניברסיטת דרום קרוליינה. "יש כרטיסים רבים במופע הנמכרים ככרטיסי פרימיום, וממוקמים קרוב לבמה או מופעים שבהם כל קומת הרצפה היא תפאורה של מועדון כמו בשטוקהולם למשל, וגם כן נמכרים כפרימיום".
ההכנסות ממכירת הכרטיסים יהיו לפחות 382 מיליון דולר, להערכת פורבס. חישוב זה הוא על סמך האזכור של בילבורד כי ביונסה צפויה להכניס 6.71 מיליון דולר מכל הופעה. פורבס מציין שסיבוב ההופעות העולמי "רנסאנס" עשוי להניב יותר הכנסות מכל ההופעות הקודמות שלה גם יחד, אם היא תגיע לטווח הגבוה יותר של ההערכות האופטימיות. לפי בילבורד, הכניסה ביונסה 767.3 מיליון דולר ממכירות כרטיסים, ומכרה 8.9 מיליון כרטיסים על פני 375 הופעות, כולל ההופעות עם ג'יי זי, ו- Verizon Ladies First Tour, המשותפת עם מיסי אליוט ואלישי הקיז ב-2004.
נוסף לכך, צפויה ביונסה להרוויח 171 מיליון דולר ממכירת מרצ'נדייז, בהנחה שהיא עשויה למכור 30 אלף פריטים במחיר ממוצע של 100 דולר לאחד. להערכתו של דיוויד הרליהי, מומחה לתעשיית המוזיקה מאוניברסיטת נורת'איסטרן, 20% מההכנסות מסחורה ישמשו לכיסוי העלויות. שאומיאן הניח כי חלק מהאסטרטגיה של כוכבת העל הוא ליצור מחסור בחנות המקוונת שלה כך שפריטים ספציפיים לסיבוב הופעות יהיו זמינים רק במהלך ההופעות במחיר פרימיום, כך לדברי שאומיאן לפורבס.