סגור
סאות'פארק
סאות'פארק (מתוך יוטיוב)

בגלל סאות'פארק: וורנר ברדרס דיסקברי תובעת את פרמאונט

חברת המדיה דורשת מאות מיליוני דולרים בפיצויים מפרמאונט גלובל בשל הפרת חוזה בנוגע לזכויות הסטרימינג של סדרת האנימציה הפופולרית

חברת המדיה וורנר ברדרס דיסקברי תובעת את פרמאונט גלובל סביב זכויות הסטרימינג על סאות'פארק. וורנר הגישה את התביעה ביום שישי ודורשת מאות מיליוני דולרים בפיצויים בשל הפרת חוזה. מלבד פרמאונט הנתבעים כוללים את סאות' פארק דיגיטל סטודיו ו-MTV אנטרטיימנט.
לפי וורנר הם הסכימו ב-2019 לשלם מעל 500 מיליון דולר, שהם בסביבות 1.69 מיליון דולר לפרק עבור זכויות לשידור סדרת האנימציה סאות'פארק המשודרת במשך עשורים בערוץ הכבלים קומדי סנטרל של פרמאונט בפלטפורמת הסטרימינג HBO מקס שבבעלותה. לפי הטענות בתביעה, במהלך הליך המכרז עבור הזכויות, פרמאונט שאלו את וורנר אם יסכימו לחלוק את הזכויות לסדרה עם שירות הסטרימינג של פרמאונט. "בוורנר דחו את ההצעה על הסף", נכתב בתביעה. עם זאת, בוורנר טוענים כעת שפרמאונט חזרו בהם מההתחייבויות בחוזה ומנעו מהם פרקי ספיישל של סאות'פארק ותכנים קשורים נוספים. לטענת התביעה הסיבה היא השקת שירות הסטרימינג של פרמאונט.
דובר של פרמאונט הכחיש את ההאשמות, וטען כי בוורנר הפסיקו לשלם את דמי הרישוי. "לדעתנו אין בסיס לטענות הללו ואנחנו מחכים להזדמנות להוכיח זאת בתהליך המשפטי", מסר הדובר בהצהרה. "נוסיף עוד שפרמאונט ממשיכה לציית לחוזה בין הצדדים ולספק פרקים חדשים של סאות'פארק ל-HBO מקס, על אף העובדה שוורנר ברדרס דיסקברי לא שילמו את דמי הרישוי שהם חייבים לפרמאונט עבור הפרקים שכבר סופקו, ושב-HBO מקס ממשיכים לשדר בסטרימינג".
עוד נטען בתביעה כי על אף שלפי ההסכם HBO מקס היו אמורים לקבל את הפרקים הראשונים של העונה האחרונה ב-2020, פרמאונט עדכנו אותם במרץ שבכוונתם להפסיק את ההפקה של העונה בשל המגפה. אולם, לפי וורנר, סאות'פארק והיוצרים התקדמו עם ההפקה של תכנים אחרים, כמו ספיישל בהשראת הקורונה שעלה לשידור בין ספטמבר 2020 ומרץ 2021.
לפי וורנר, במקביל חברת הבת של פרמאונט, MTV חתמה ב-2021 על הסכם עם יוצרי סאות'פארק עבור תכנים בלעדיים משירות הסטרימינג פרמאונט פלוס עבור 900 מיליון דולר. בוורנר מאשימים את הצדדים במסחר לא הוגן והונאה, זאת בנוסף להפרות חוזרות של ההסכם. מוקדם יותר השבוע דיווחו בוורנר על הפסד רבעוני. עם זאת, בחברה ציינו כי נוספו 1.1 מיליון מנויים לשירותי הסטרימינג שלה, וההפסדים שלהם הצטמצמו ל-217 מיליון דולר.