סגור

ישראל האריכה ב-3 חודשים את מתן הערבות לטיסות לרוסיה

ועדת הכספים אישרה להמשיך לבטח את טיסות אל על לרוסיה בסכום בגובה 2.5 מיליארד דולר, בתוספת של חצי מיליארד דולר לסכום המקורי שאושר בשבוע שעבר; יו"ר הוועדה אלכס קושניר: "ברוסיה יש הרבה מאוד ישראלים ויהודים, ואנחנו כמדינה מחויבים להם"

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה מסגרת ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות עבור הפעלת קווי התעופה בקו ישראל-רוסיה, בסך 2 וחצי מיליארד דולר.
החברה היחידה שטסה במסלול זה היא חברת אל על המפעילה שתי טיסות ביום בציר שבין נתב"ג למוסקבה.
הוועדה אישרה את הסכום לאחר שהאישור הקודם משבוע שעבר הסתיים. הפעם, הוועדה אישרה מסגרת חדשה לתקופה של עד שלושה חודשים, כאשר סכום הערבות הוגדל בחצי מיליארד דולר נוספים, על מנת לאפשר את הרחבת מספר הטיסות מצד חברות ישראליות במידת הצורך.
הצורך לערבות נובע מהסנקציות הבינלאומיות על טיסות לרוסיה וממנה, שהובילו לכך שחברות הביטוח הבינלאומיות לא יכולות לבטח טיסות העוברות במרחב האווירי הרוסי.
המדינה היא זו שמעוניינת בהמשך קיום הקו, ויו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר אמר בדיון כי הסיבה לערבות נובעת מכך "שברוסיה יש הרבה מאוד ישראלים ויהודים, ואנחנו כמדינה מחויבים להם". בשבוע האחרון גם חברות רוסיות וביניהן חברת התעופה הלאומית הרוסית אירופלוט הפסיקו לבצע טיסות בינלאומיות.

1 צפייה בגלריה
מטוס בואינג דרימליינר 787 של אל על
מטוס בואינג דרימליינר 787 של אל על
מטוס בואינג דרימליינר 787 של אל על
(צילום: אלברטוס)

גל לנדו, נציג משרד האוצר אמר בדיון: "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות ונהייה ערוכים להפסיק את זה לפני אם תהייה הקלה. אנחנו מבקשים 2 וחצי מיליארד דולר, זה במידה ונצטרך להגביר את מספר הטיסות. אנחנו לא צופים כרגע שינוי בהקצאה לאל-על, כיום יש 2 הלוך ו-2 חזור. להבנתי יש ביקושים מאוד גדולים לטיסות. אם נרצה להפעיל חברות נוספות, המסגרת של 2 מיליארד לא תספיק, לכן התוספת".