סגור

רשת האירוח סלינה בדרך להנפקת ספאק - לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר

סלינה היא רשת שמיועדת בעיקר לנוודים דיגיטליים שמשלבים עבודה וטיולים; הוקמה ב-2015 ע"י קבוצת ישראלים וגייסה עד כה-400 מיליון דולר; כעת היא מתכננת לגייס בוול סטריט 285 מיליון דולר; המיזוג צפוי להיסגר במחצית הראשונה של 2022 וסלינה תיסחר תחת הסימול SLNA. בין המשקיעים הבולטים בחברה - גיגי לוי ואדם נוימן

סלינה, רשת אתרי האירוח לנוודים דיגיטליים, יוצאת להנפקה בוול סטריט באמצעות מיזוג עם ספאק. החברה, שהוקמה ב-2015 על ידי דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי, מתכננת לגייס 285 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. בין המשקיעים הבולטים בחברה אדם נוימן, ממייסדי WEWORK וגיגי לוי.

סלינה תתמזג עם ספאק בשם BOA אשר גייס 230 מיליון דולר. מעבר לכך הספאק גייס התחייבויות להון נוסף של 70 מיליון דולר מבית ההשקעות מור ומסר רונלד כהן, כאשר 10 מיליון דולר הראשונים יועברו לסלינה מיד עם ההכרזה על המהלך, כדי לסייע לרשת לנצל את המומנטום הנוכחי בשוק שלה להתרחבות. המיזוג צפוי להיסגר במחצית הראשונה של 2022 וסלינה תיסחר תחת הסימול SLNA.

2 צפייה בגלריה
סלינה בוטקאמפ 2
סלינה בוטקאמפ 2
הוסטל של סלינה
(צילום: selina education )

בניגוד לטייפקאסט הרגיל של יזמי חברות טכנולוגיה, מוסרי (43) ורודסבסקי (38) הם יוצאי סיירת מטכ"ל ושלדג, אשר בעבר הקימו אתר נופש בכפר דייגים נטוש בפנמה - שהפך בהמשך למקום מוכר שיש בו בו עשרות מלונות. נוימן השקיע ברשת כבר בשלב הסיד ומחזיק עדיין ביותר מ-10% מהמניות. בעל מניות גדול נוסף בחברה הוא לן בלווטניק, באמצעות חברת ההשקעות שלו אקסס.
סלינה מפעילה היום רשת של 134 אתרי אירוח בארה"ב עם 35 אלף מיטות, בדרום אמריקה ואירופה, מתוכם 83 פתוחים. בסלינה רוצים למנף את השפעת הקורונה אשר הובילה רבים לעבוד מרחוק, כאשר לא מעט עובדים אף עוברים לאיזורים המרוחקים מביתם כדי לשלב טיול בעולם ועבודה.
סלינה מעסיקה היום 3,000 עובדים בכל המלונות שלה לאחר שבשנה שעברה רכשה את REMOTE YEAR האמריקאית שכמעט והגיעה לסגירה עם פרוץ המגפה. החברה הנרכשת עוסקת בארגון חבילות תיור ונופש לתיירי עבודה אשר עבורם היא מארגנת גם חללים לעבודה וגם חוויות וטיולים באיזור המגורים הזמני. בסלינה עצמה משך השהיה ארוך בהשוואה לעולם המלונאות המסורתי וכחמישית מהלקוחות שוהים מעל שבועיים במלון אחד.
בסלינה מעריכים כי עד 2028 73% מהעובדים יעבדו מרחוק במינונים שונים. בחברה מציינים עוד כי מניתוחי השוק שלה, בעיקר בקרב דור ה-Z והמילניאלס, עולה שבני הדור הזה מוציאים 350 מיליארד דולר בשנה על טיולים. סלינה צופה הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ב-2025 ומעבר לרווח תפעולי לפני הפחתות (EBITDA) במחצית הראשונה של 2023.
לפני כשלושה חודשים הודיעה הרשת, שכבר מפעילה ארבעה אתרים בישראל, על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם קבוצת הנדל"ן חג'ג' לפתיחת אתרים נוספים.
על פי ההסכם יוקמו 30 בתי מלון של הרשת בהשקעה של חצי מיליארד שקל. חג'ג' תקבל 20% מהרווח של סלינה במלונות אלה. הסכם זה משקף את המודל של סלינה למיעוט השקעות תפעוליות, שמבוצע על ידי בעלי הנכסים שנושאים ב-90% מהעלות של התאמת הנדל"ן לפורמט של הרשת ובתמורה מקבלים אחוזים מרווחי החברה. לחברה גם מרכז פיתוח בישראל.
הרשת מעסיקה 70 עובדים במרכז הפיתוח בישראל ועוד כ-200 עובדים באתרים עצמם. הרשת תפתח שני סניפים ראשונים במסגרת החוזה עם האחים חג'ג' בחודש הקרוב ועוד כשמונה בשנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
גיגי לוי וייס
גיגי לוי וייס
גיגי לוי, אחד המשקיעים הבולטים בחברה
(צילום: אוראל כהן וטל אזולאי)

סלינה גייסה עד היום 350 מיליון דולר, חלקם בחוב, כדי לתמוך בהתרחבות המהירה שלה והיא צפויה לפתוח מלונות עם 40 אלף מיטות חדשות עד 2025, כלומר יותר מלהכפיל את נפח הפעילות הנוכחי. מעבר למודל השהיה הרגיל במלונות, סלינה מאפשרת רכישת מנוי NOMAD PASSPORT - שמאפשר ללקוחותיה לשהות במלון כל זמן שהם רוצים לעבוד משם, בדומה למודל של חללי עבודה משותפים.