סגור

גיל אגמון הפך את דלק רכב מיבואנית מכוניות ליצרנית סדרתית של יוניקורנים

חברת הבינה המלאכותית היילו, שבה מושקעת דלק רכב, הגיעה ביום חמישי לשווי של 1.1 מיליארד דולר. כך יכול אגמון להוסיף עוד סימן לחגורה ליד אינוביז, אוטוטוקס, REE, והיהלום שבכתר, מובילאיי

סבב השקעות חדש שביצעה יצרנית שבבי הבינה המלאכותית היילו (Hailo), מלמד על ההצלחה של גיל אגמון לזהות סטארט־אפים מצליחים בתחום הרכב. היילו גייסה בסבב שלישי 34.5 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, והפכה ליוניקורן נוסף של עולם ההייטק הישראלי.

יבואנית כלי הרכב שבשליטת (45%) גיל אגמון דיווחה ביום חמישי האחרון כי השקיעה 18 מיליון דולר בהיילו בסבב הנוכחי, וכעת היא מחזיקה ב־12% יצרנית השבבים. מ־2017 השקיעה דלק רכב 34.5 מיליון דולר בהיילו, בכמה סבבים, והקפיצה האחרונה בשווייה של היילו מייצרת לדלק רכב רווח מוערך של
70-55 מיליון שקל. לפי דלק רכב, גם אגמון הצטרף באופן אישי להשקעות "לא מהותיות" בהיילו, המנוהלת על ידי אור דנון, ובתנאים זהים לתנאי החברה. ההשקעות המוצלחות בסטארט־אפים טכנולוגיים, הפכו את דלק רכב לסוג של קרן השקעות מצליחה. בהתאם, מניית החברה זינקה ב־64% מינואר, והשלימה נסיקה של 292% מתחילת 2019, לשווי של 4.05 מיליארד שקל.
השקעה (70%) מוצלחת נוספת של אגמון, שנעשתה ביולי 2018 בוורידיס שעוסקת במחזור ובייצור האנרגיה, הפכה בתחילת החודש להנפקה לפי שווי של 3.74 מיליארד שקל. דלק רכב מכרה בהנפקה מניות ב־549 מיליון שקל וירדה לאחזקה של 51.36% בוורידיס, והונה העצמי גדל ב־330 מיליון שקל. בנוסף, עד להנפקה, דלק רכב משכה מוורידיס דיבידנדים של 230 מיליון שקל.
השקעה פרטית נוספת של 12 מיליון דולר, שאליה נכנסה דלק רכב ב־2016, היתה באינוביז (Innoviz) שמפתחת חיישנים לסריקה והפקה של תמונות תלת ממד לסביבת הרכב. אינוביז התמזגה באפריל לספאק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, והחלה להיסחר בוול סטריט. כעת, לדלק רכב אחזקה של 4.58% מאינוביז ששווייה עומד על 63 מיליון דולר. לדלק רכב השקעות נוספות, בהן אוטוטוקס (7.37%) המייצרת מערכות תקשורת בין רכבים לבין תשתיות בכביש, שבה השקיעה 12 מיליון דולר בכמה סבבים. לפני כמה חודשים פורסמו הערכות כי ייתכן שאוטוטוקס תמוזג לספאק לפי שווי שמוערך ב־2 מיליארד דולר. השקעות נוספות ביצעה בהיי אוטו (16.08%) שם השקיעה 2 מיליון דולר ובטופאייה שם השקיעה דלק רכב מיליון דולר תמורת יותר מ־10% מהחברה.
אבל היהלום שבכתר ההשקעות של דלק רכב היתה מובילאיי שאותה זיהה אגמון עוד בשלביה הראשונים, באפריל 2002. דלק רכב רכשה בכמה סבבים ממניות מובילאיי ב־14.7 מיליון דולר. כמחצית מההשקעה נעשתה לפני הנפקתה של מובילאיי ב־2015, והיתרה נעשתה ב־2016, שבה גם מכרה ממניות מובילאיי תמורת 158 מיליון דולר בשני שלבים.
להשקעות של דלק רכב אפשר לצרף השקעות פרטיות שביצע אגמון, בשווי לא ידוע, בחברת REE, שמיועדת להתמזג עם ספאק לפי שווי מוערך של 3.6 מיליארד דולר. REE פיתחה פלטפורמה חדשנית של מנוע המורכב על גלגלי הרכב.
1 צפייה בגלריה
גיל אגמון בעל השליטה ו מנכל דלק רכב
גיל אגמון בעל השליטה ו מנכל דלק רכב
גיל אגמון
(צילום: רונן טופלברג)