$

30 דקות או פחות

"הרבה יותר יזמים נכשלים מאשר מצליחים. אל תבזבזו את הכסף ואת הזמן שלכם"

שנה אחרי שסגר במפתיע את הסטארט-אפ אוריקס, מספר המנכ"ל רן ולינגשטיין על התהליך שעמד מאחורי ההחלטה, למה העתיד של הרכב האוטונומי שונה מזה שחשבנו ולמה הכישלון חשוב יותר מההצלחה הגדולה של אקזיט קודם שלו

שירות כלכליסט 15:3623.08.20

מבחוץ הכל נראה טוב - הסטארט-אפ אוריקס גייס 67 מיליון דולר ופעל בתחום לוהט: החברה הישראלית פיתחה פתרונות מבוססי טכנולוגיית לידאר (LIDAR, רדאר מבוסס לייזר) לזיהוי עצמים על ידי רכב אוטונומי והעסיקה כ-45 עובדים. ואז, לפני שנה, הודיעה החברה במפתיע על סגירה: "הארכיטקטורה של הרכב האוטונומי פשוט לא מתכנסת", הסביר אז המנכ"ל רן ולינגשטיין. עכשיו, בראיון ראשון מאז סגירת החברה, הוא מסביר שהמהלך התבשל במשך כמה חודשים.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

"באיזשהו שלב ראינו שמשהו בהנחות העבודה הבסיסיות שלנו לגבי עצמנו ולגבי השוק לא מחזיק מים", מסביר ולינגשטיין. "הרמתי דגל מול המשקיעים ומול ההנהלה ויזמתי תהליך של להרים את כל האבנים שנתקלנו בהן ולבדוק מה יש מתחת - מבחינת שוק, טכנולוגיה, כמה כסף עוד צריך וצרכים של לקוחות - וראיתי שהסיכוי לייצר מזה חברה אמיתית כמו שרצינו הוא הרבה יותר נמוך ממה שחשבנו בתחילת הדרך".

 

רן ולינגשטיין רן ולינגשטיין צילום: עמית שעל

 

 

ולינגשטיין, שמכר ב־2013 את אינטוסל לסיסקו ב־475 מיליון דולר, חושב שהשיעור שלומדים מכישלון חשוב יותר מזה שלומדים אחרי אקזיט גדול ומוצלח: "הרבה יותר יזמים נכשלים מאשר מצליחים. תקשיבו לעולם, אל תבזבזו את הכסף ואת הזמן שלכם". כך קרה גם באוריקס - החברה נסגרה עם 40 מיליון דולר בקופה, סכום שהיה יכול להשאיר אותה פעילה עוד 4 שנים, אבל המשקיעים וההנהלה הבינו שאין שם עסק אמיתי והחליטו לעצור לפני שהכסף נשרף לשווא.

 

מה הוא למד בתהליך הזה, מתי נראה מכוניות אוטונומיות ובאיזו צורה הן ישתלבו בחיי היום-יום ועד כמה ציוץ אחד של אלון מאסק, שקבר את הקונספט של הלידאר, השפיע על ההחלטה הדרמטית? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות". 

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x