$
בארץ

מערכת ניהול התנועה של NoTraffic הישראלית החלה לפעול בפיניקס אריזונה

המערכת הופכת רמזורים רגילים לחכמים, ומסוגלת להתאים את פעולתם לעומסי התנועה, לתאם בין רמזורים סמוכים ולקצר את זמני ההמתנה ברמזורים בכ-50%. העסקה כוללת 2 ערים נוספות באזור פיניקס. השלב הראשון של הפרויקט שכולל עוד 2 ערים ליד פיניקס מוערך במיליוני שקלים

אודי עציון 22:1119.08.20

בשדרות גלנדל שבעיר פיניקס באריזונה, ארה"ב, הותקנה בימים האחרונים מערכת ניהול התנועה החכמה של No Ttaffic הישראלית, שהופכת רמזורים רגילים לחכמים, ומסוגלת להתאים את פעולתם לעומסי התנועה ואף לתאם בין רמזורים סמוכים. העסקה כוללת 2 ערים נוספות באזור פיניקס. השלב הראשון מוערך במיליוני שקלים.

 

המערכת של החברה מתל אביב משתמשת במגוון ערוצי מידע ביניהם חיישנים חכמים בצמתים מרומזרים ובטכנולוגיות מתקדמות כמו אלגוריתמי בינה מלאכותית ותקשורת בין כלי רכב לתשתית (V2X). המערכת מזהה ומסווגת את משתמשי הכביש (מכוניות, אוטובוסים, משאיות, הולכי רגל, רוכבי אופניים, רכבי חירום, ציי רכבים מסחרים ועוד), מחשבת בזמן אמת את השירות האופטימלי ומנהלת את רשת הרמזורים, בצורה אוטונומית ובהתאם לביקושים.

 

התקנת מערכות הרמזורים החכמים של No Traffic הישראלית בפיניקס התקנת מערכות הרמזורים החכמים של No Traffic הישראלית בפיניקס צילום: Stefanie Carson

 

"יש צמתים שאנחנו שהוכחנו את היכולת שלנו לקצר בהם את זמני ההמתנה ב-50%, לכלי רכב וגם להולכי רגל", אמר לכלכליסט טל קרייזלר, מייסד ומנכ"ל החברה. "פיניקס היא העיר החמישית בגודלה בארה"ב, ואנחנו בשיחות להתקנת המערכת גם בערים הסמוכות אליה, כרך שבו חיים 4 מיליון אמריקאים. אני מאמין שנראה יותר ויותר פתרונות טכנולוגיים מוטמעים במרחב העירוני, אשר נותר עד היום הרחק מאחור בכל הקשור ליישום טכנולוגיות חדשניות לשיפור וייעול תהליכים קריטיים המשפיעים על איכות החיים. משבר הקורונה מהווה זרז וממחיש את החשיבות בטרנספורמציה דיגיטלית וניהול מרחוק של מערכת התשתיות".

 

בנוסף לייעול זרימת התנועה וקיצור זמן ההמתנה בצמתים המרומזרים, הפלטפורמה של NoTraffic מאפשרת לערים להגדיר מדינויות שונות, באמצעות שימוש בתוכנה מתקדמת, לרבות מתן קדימות לתחבורה ציבורית, קדימות לאמבולנסים ותיעדוף הולכי רגל או רוכבי אופניים. כמו כן, הפלטפורמה מסייעת בהפחתת תאונות על ידי שליחת התראות לנהגים לגבי מיקומם של הולכי רגל ורוכבי אופניים, הנמצאים בשטחים המתים שמעבר לשדה הראייה של הנהג, בכלי רכב שמצויידים ביכולת תקשורת עם התשתית ורכבים אחרים.

 

"אנו עדים לשילוב שבין מכוניות מתקדמות עם יכולות טכנולוגיות עם מערכות חכמות לניהול תנועה, הפועלות יחד כדי לשנע רכבים בצורה יעילה יותר דרך צירי תנועה עמוסים", אומר קיני קנודסון, ראש מחלקת התחבורה של פיניקס. "ההזדמנות שנוצרה לשיתוף פעולה ובחינה והטמעת טכנולוגיה חדשה עם שותף גלובלי היא מרגשת מאוד עבור עיריית פיניקס".

 

לצורך ההתנה יצא לפיניקס אחד מעובדי החברה, ושב לבידוד, אך את ההתקנות בהמשך יעשו צוותים מקומיים. 

 

No Traffic הוקמה ב-2017 בידי טל קרייזלר, אור סלע ואוריאל כץ. החברה מעסיקה 27 עובדים ופועלת ממרכז בתל אביב ובקליפורניה. היא גייסה עד היום 7 מיליון דולר, מקרנות כמו לול ונצ'ר ונקסטגיר, וממשקיעים פרטיים כמו רמי ליפמן, אורי רובין וטל רקאנטי.

 

בישראל אין עדיין תשתית של רמזורים חכמים. רק באחרונה פרסמו משרד התחבורה ונתיבי איילון מכרז למערכת רמזורים כזאת, שאמורה להתחיל לפעול כפיילוט ב-2021. No Traffic עשויה להתמודד במכרז.

x