$
השקעות ומימון

אחרי הקורונה: ההשקעה הכי טובה בישראל נמצאת חצי שעת נסיעה מתל אביב

בשנים האחרונות משנה רמלה בהדרגה את תדמיתה וכבר הפכה למקום מגורים מועדף על משפחות צעירות. פרויקט פרי סנטרו של קבוצת פרי נדל"ן מאפשר להן לברוח משאון העיר הגדולה, ועל הדרך ליהנות מעליית הערך הצפויה

דב כהן 09:0203.06.20

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן

 

 משבר הקורונה היכה במשקי בית רבים בישראל, כשיותר ממיליון מובטלים ו"חופשים ללא תשלום" נאלצו לשבור חסכונות, ליטול הלוואות ובאופן כללי לחשב מסלול כלכלי מחדש. במקביל, גם קריסות השווקים גרמו לישראלים הפסדים משמעותיים, והביאו רבים מהם לחפש אלטרנטיבות השקעה סולידיות יותר – ובהן שוק הנדל"ן. זה האחרון, בתקופה של ריבית נמוכה מאוד, נתפש בעיני רבים כאטרקטיבי במיוחד בתקופות לא שגרתיות אלה.

 

במציאות החדשה, נראה כי עיר אחת הפכה לאופציה ממשית עבור המעמד הבינוני שמחפש השקעה לטווח ארוך בנכס בן ארבעה קירות – העיר רמלה. בשנים האחרונות משנה העיר בהדרגה את תדמיתה וכבר הפכה בעיני רבים למקום מגורים מועדף, בעיקר עבור משפחות צעירות. מעבר לקרבתה לגוש דן, דומה כי רמלה מספקת גם מענה לשינויים בהעדפות המגורים של הציבור הרחב שנגרמו בשל משבר הקורונה: מצד אחד, רצון לגור בקרבה למוקדים התעסוקה במרכז הארץ, ומצד שני נטייה ברורה לדירות גדולות יותר, באזורים ירוקים ופחות צפופים ואורבניים.

אין זה נכון לומר כי עתידה של רמלה כולו לפניה – הקפיצה של העיר החלה כבר לפני מספר שנים, ומי שמבטאים את זה בצורה הטובה ביותר הם מחירי הנדל"ן למגורים בשטחה. לפי אתר מדלן, מחירה הממוצע של דירה ברמלה טיפס בחמש השנים האחרונות בקרוב ל-50% - ממיליון שקל באוקטובר 2014 ל-1.47 מיליון שקל באוקטובר 2019. לפי מדלן, ניצבה רמלה במקום השני בין ערי ישראל ב-2017 בכל הנוגע לתשואה על הון, עם תשואות של 9.2%. גם באשר לרמת התשואה לשכר דירה, רמלה גבוה בצמרת עם 3.4%. עם זאת, ההערכות בקרב רוב מומחי הנדל"ן הן כי המחירים ברמלה עוד רחוקים ממיצוי.
פרויקט פרי סנטרו. דירות בשוק החופשי במחיר של מחיר למשתכן פרויקט פרי סנטרו. דירות בשוק החופשי במחיר של מחיר למשתכן

 

הזדמנויות שאין בערים אחרות

ואמנם, את הפוטנציאל הטמון ברמלה המתחדשת זיהו זה מכבר יזמי הנדל"ן הגדולים. כך למשל, בזמן ששכונות דוגמת קרית האומנים ונאות שמיר כבר מושכות אליהן אוכלוסייה מחוץ לעיר, ומחזירות הביתה רמלאים שעזבו, פרויקט פרי סנטרו (PERI CENTRO) של פרי נדל"ן מקבוצת אלדד פרי, מהווה נדבך חשוב בשינוי אופיו ותדמיתו של מרכז העיר הוותיק. במסגרת המיזם, במתחם ברחוב הפלמ"ח יוקמו חמישה בניינים חדישים – שלושה בני 15 קומות ושניים בני תשע קומות, הכוללים בסה"כ 292 חידות דיור, כאשר 60 מתוכם ישווקו בידי רשות מקרקעי ישראל.

 

פרויקט פרי סנטרו מבקש לרכוב על הגל הרמלאי של השנים האחרונות, והוא פונה בעיקר למשקי בית המבקשים לגדל את ילדיהם בקרבה למרכז אך מחוץ לכרך הסואן, ובכלל זה למשפחות של משפרי דיור ממרכז הארץ, מהדרום ומרמלה עצמה. בתכנון הפרויקט ניתן ביטוי גם להיבט החברתי, עם היצע מגוון הן בגודלן של הדירות והן במספר החדרים – משלושה ועד פנטהאוזים. בנוסף ייהנו הדיירים העתידיים ממרפסות מרווחות בשטח של 12 מ"ר, חניה על שמם בטאבו ומחסנים לפי דרישה. 

אלדד פרי. ברמלה יש הזדמנויות נדלניות שאין בערים אחרות"  אלדד פרי. ברמלה יש הזדמנויות נדלניות שאין בערים אחרות"

 

רצינו להיות חלק מתהליך הצמיחה שעוברת רמלה", מסביר אלדד פרי, יו"ר ומייסד קבוצת אלדד פרי, את הסיבות מאחורי ההחלטה להגיע לרמלה. "מדובר למעשה בעיר היחידה במרכז הארץ שטרם עשתה את הקפיצה הגדולה, ואין לי ספק שזה רק עניין של זמן עד שהיא תמצב את עצמה כאחת הערים המבוקשות למגורים בארץ. יש פה הזדמנויות נדלניות שאין בערים אחרות, ואת זה יותר ויותר גורמים מתחילים להפנים".

 

ההזדמנויות הייחודיות שפרי מדבר עליהן מגולמות בין השאר במחירי הדירות בפרי סנטרו: דירת 3 חדרים עולה החל מ-1.19 מיליון שקל, ודירת 4 חדרים ניתן להשיג בפחות מ-1.5 מיליון שקל. "הפרויקט מאפשר לכל משפחה להגשים את חלום הדירה, ולא רק ברמת הקלישאה", מבהיר פרי. "בזכות המחירים פה, גם לאוכלוסייה ללא גב כלכלי מוצק יש הזדמנות לשים את ידה על נכס למגורים". פרי מוסיף כי פרויקט פרי סנטרו מקודם אמנם במסגרת השוק החופשי, אך מאפשר להגיע לדירה בעלויות של תוכנית מחיר למשתכן, וזאת לצד מפרט עשיר החוסך מהדיירים הוצאות נוספות שיידרשו במעלה הדרך.

פרויקט פרי סנטרו ברמלה פרויקט פרי סנטרו ברמלה

 

התחנה הבאה: רמלה

תחנת הרכבת שמוקמת בימים אלה ברמלה משתלבת היטב במהפכה התחבורתית העוברת על העיר, הכוללת מגוון פרויקטים בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. אחד המיזמים המרכזיים הוא כביש 200, אשר יתחבר לצירי התנועה הראשיים – כבישים 1,6, 431, 40 ו-44 – וישחרר עומסי תנועה בכניסות וביציאות מהעיר. פתיחתו של הכביש צפויה בעוד חודשים ספורים, ובעירייה כבר מסמנים אותו כ"ציר מרכזי לשדרוג מערך תשתיות הכבישים והתחבורה לרמלה וממנה". המסתייעים בתחבורה ציבורית ייהנו מקו המטרו המתוכנן אשר יקשר את רמלה לערי השפלה, גוש דן והשרון.

 

עיריית רמלה. המהפכה התחבורתית בדרך  עיריית רמלה. המהפכה התחבורתית בדרך צילום: דר' אבישי טייכר (מתוך ויקיפדיה)

 

"דווקא תקופת הקורונה לימדה אותנו שאפיקי השקעה שנחשבו משתלמים במיוחד, כמו שוק ההון, הם תנודתיים ומסוכנים. לעומת זאת, הנדל"ן חסין יותר מפני השפעות של אירועי קיצון מספק שקט תעשייתי לטווח ארוך", מסכם פרי. "כשמוסיפים לזה מיקום טוב וצפי לעליית מחירים כבר בשנים הקרובות, מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד, שעל הדרך גם מספקת נכס מוחשי למגורי המשקיע. רכישת דירה בעיר מפתחת היא האופציה הכי בטוחה וחכמה להגדלת הפרמיה על ההשקעה, ומאפשרת לרוכשים שדרוג נוסף בחלוף כמה שנים וקפיצה לנכס יקר יותר. מהבחינה הזאת, רמלה מספקת את כל החבילה".

 

לכתבות נוספות היכנסו אל זירת הנדל"ן >>

 

 

פאנל התחדשות עירונית בחולון
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
ראיון עם דליה עסיס שמאית המקרקעין ומתכננת הערים
דליה עסיס: "גביית היטל השבחה בסמיכות לרכבת הקלה – ענישה כפולה של בעלי הנכסים"
עוד בזירת הנדל"ן