$
רכב

מבחן רכב: הניסאן ג'וק החדש - יותר הייטקי, פחות מדליק

תא הנוסעים של ג'וק החדש מצליח למחוק את הרושם שהשאיר קודמו, שעיקר התקציב הלך למחלקות שמעצבות את החוץ. איכות החומרים בהחלט גבוהה יותר, תנוחת הישיבה הרבה יותר נעימה ומקדימה יש עכשיו מקום גם לנהגים גבוהים. ועם זאת, המושב האחורי עדיין צפוף במידה מסוימת

תומר הדר 14:4209.03.20

 

 

היה היה פעם ניסאן ג'וק. דור ראשון, בתל אביב קראו לו ג'יפ ג'וק, למרות שהוא לא היה ג'יפ, ממש לא, אבל העיצוב החיצוני של הג'וק סובב ראשים, וזה היה טוב. תכל'ס, ניסאן לקחה הימור אדיר עם הג'וק: מכונית הרפתקנית מאוד מבחינה עיצובית, שהיתה מבוססת על פלטפורמה קיימת של רנו ניסאן - זו שהצמיחה בסופו של דבר את הקליאו. הפנים היה ככה ככה, אבל לישראלים ולמען האמת גם לאירופים זה לא הפריע. קנו כל כך הרבה, שהג'וק מהדור הקודם יוצר במשך כמעט עשור. פרק זמן ממושך ללא ספק, שנבע לא רק מהעובדה שבניסאן יצרו רכב שהלך להם טוב, אלא גם מהעובדה שרכב כזה קשה להחליף, כי לך תעצב שוב רכב שיהיה שונה. ענף הרכב העולמי לא אוהב שונות.

 

הלאה, ל-2019: ניסאן מציגה ג'וק חדש. הנוסחה אותה נוסחה: השלדה מגיעה מרנו קליאו, העיצוב מגיע מניסאן, שהפעם בוחרת למתן את המעצב המגניב שמסרב להגיע למשרד עם עניבה. העיצוב כעת יותר הייטקי, פחות מדליק, ג'וק כבר אינו ג'וק קטן, עכשיו הוא יותר מקק. עדיין, בקרב מי שיודע ג'וק מהו, הג'וק מושך מבטים, אבל זה לא הג'וק של פעם.

 

 ניסאן ג'וק 2020 ניסאן ג'וק 2020 צילום: תומר הדר

 

תא הנוסעים של ג'וק החדש מצליח למחוק את הרושם שהשאיר קודמו, שעיקר התקציב הלך למחלקות שמעצבות את החוץ. איכות החומרים בהחלט גבוהה יותר, תנוחת הישיבה הרבה יותר נעימה ומקדימה יש עכשיו מקום גם לנהגים גבוהים. ועם זאת, המושב האחורי עדיין צפוף במידה מסוימת. תא הנוסעים סוף סוף סביר בנפחו.

 

ושוב, מדובר ברכב שהוא על גבול אביזר אופנה, אך למי שמעוניין באביזר אופנה, יש מקום. נקודה שלנו מפריעה: מערכות הבטיחות. יש בלימה אקטיבית, אך כיום סטנדרט הבטיחות בקטגוריה של רכבי הכביש שטח עולה – וחלק ניכר מהמתחרים מציעים מערכות בקרת שיוט אקטיביות, כאלה שיודעות לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.

 

איכות הנסיעה של הג'וק מפתיעה לטובה: ג'וק הוא רכב הדוק מאוד, בהחלט כזה שניתן לסמוך עליו בסיבובים. הס מלהזכיר, מדובר אפילו ברכב מהנה. את המחיר משלמים בקופצנות מסוימת במהירויות עירוניות, אך עם זה ניתן לחיות. המנוע של ג'וק הקודם היה 1.6 רגיל כי זה מה שהיה לניסאן במחסן. המנוע הנוכחי הוא מנוע בנפח ליטר עם טורבו, שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. בדרך כלל, מדובר במנוע שעושה עבודה טובה, אך בעקיפות בעליה הינו שמחים מאוד לקבל את מנוע הטורבו הבכיר יותר של קנצרן רנו ניסאן, בנפח 1.33 ליטרים שמשרת את הקליאו החדשה בהצלחה.

 

בסופו של דבר, הכול מגיע למחיר. ג'וק בגרסת המבחן עולה כ-140 אלף שקל, ובניגוד למצב שהיה בישראל לפני עשור, כששוק רכבי הכביש שטח היה דל במיוחד, כיום מדובר ברכב שאינו לבד וגם אינו מושלם. אך עם זאת, אין ספק שמי שרוכש ג'וק לא בהכרח שם דגש על שימושיות או על תמורה לכסף, אלא בראש ובראשונה על עיצוב. מטבע הדברים, כאשר יצרני הרכב המתחרים עדיין ממוקדים ביצור רכבי כביש שטח שמרניים, ג'וק מתפרץ לדלת פתוחה.

 

מפרט ניסאן ג'וק

 

מנוע: בנזין, נפח 999 סמ"ק, הספק מרבי 117 כ"ס, מומנט מרבי 18.3 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 180 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 11.1 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 19.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 12.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי, בלימה אקטיבית

קבוצת זיהום: 11

מחיר: 140 אלף שקל

x