$
בארץ

פרסום ראשון

ועדת האיתור בחרה במיכה מייקסנר למנכ"ל הרכבת; ממתין לאישור השרים

מנכ"ל חברת 'אימקו תעשיות' גבר על סמנכ"ל חברת החשמל, יצחק בלמס, במירוץ לתפקיד; אישורו דורש את חתימות שרי האוצר והתחבורה החדשים, כמו גם אישור ועדת בכירים. רכבת ישראל פועלת מזה שלושה שבועות ללא מנכ"ל קבוע, לאחר פרישתו של שחר איילון

ליאור גוטמן 16:5310.04.19
מיכה מייקסנר הוא המועמד המוביל לתפקיד המנכ"ל הבא של רכבת ישראל, כך עולה מדיוני ועדת האיתור של החברה שבוצעו בימים האחרונים, ועליהם דווח מוקדם יותר היום (ד') לדירקטוריון החברה. מייקסנר צפוי להחליף את שחר איילון, שעזב בסוף החודש שעבר את התפקיד אליו נכנס מאז, ולתקופה מוגבלת, סמנכ"ל המטענים לשעבר אורי שריר. בראש ועדת האיתור עמד יו"ר דירקטוריון הרכבת, דן הראל.

 

רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: דוברות רכבת ישראל

 

מייקסנר שימש עד 2016 כמנכ"ל חברת מרכבים, והוא בעל ניסיון של עשור ויותר בעולם התחבורה. הוא התמודד גם בסבב הקודם על התפקיד, אך לא עלה לשלב הגמר. בישורת האחרונה התמודד מולו על התפקיד סמנכ"ל חברת החשמל, יצחק בלמס. מלבד בלמס, סומן גם אבנר מימון כמתמודד בולט על התפקיד. מימון כיהן עד נובמבר 2017 כמנכ"ל בתי הזיקוק בחיפה (בזן).

 

האישור דורש את חתימות שרי האוצר והתחבורה החדשים, שיכנסו לתפקיד לאחר שבנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה.

 

"יוביל את הרכבת בשנים הקרובות והמאתגרות"

 

אל"מ (במיל') מיכאל מייקסנר, בן 61, נשוי ואב ל-3, מכהן כיום כמנכ"ל חברת 'אימקו תעשיות'. בעבר כיהן כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה, וכראש מחלקת מערכות ממונעות ביחט"ל (היחידה הטכנולוגית של אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה בצה"ל).

 

בהנהלת הרכבת מבטיחים ש"מייקסנר יוביל את רכבת ישראל בשנים הקרובות והמאתגרות, זאת על רקע צמיחה חסרת תקדים בביקושים לנסיעה ברכבת לצד מחסור חמור בתשתיות מסילה ובקרונות; יחסי עבודה מתוחים על רקע סכסוכי העבודה הרבים מול ועד העובדים, בראשות גילה אדרעי; ותוכנית פיתוח נרחבת הכוללת את פרויקט החישמול והצטיידות בצי נייד חשמלי, בניית המסילה המזרחית, הוספת מסילה רביעית בציר איילון ומעבר למערכת איתות מבוססת סלולאר".

 

רכבת ישראל פועלת מזה שלושה שבועות ללא מנכ"ל קבוע, לאחר פרישתו של איילון. דירקטוריון הרכבת מינה לתפקיד מ"מ את סמנכ"ל חטיבת המטענים, אורי שריר, ורשות החברות פנתה לרכבת על מנת לבחון את המינוי תחת הטענה שקיים חשש ששריר לא עומד בתנאי הסף כפי שרשות החברות רואה אותן, גם אם המינוי שלו התבצע לתקופה מוגבלת.

 

הרכבת סיימה את 2018 בהפסד של 338 מיליון שקל ועם ירידה בכלל המדדים התפעוליים, לרבות הכנסות והובלת מטענים. המנכ"ל הנכנס יצטרך לשקם את החברה, ובראש ובראשונה להשלים את עבודות החשמול של הקו הלא גמור בין ירושלים לנתב"ג, שאמור להגיע לתל אביב במהלך השנה הקרובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x