$
השקעות ומימון

קבוצת אופק מתרחבת לתחום המלונאות: תבנה מלון בוטיק באשדוד בהשקעה של כ־70 מיליון שקלים

המלון יוקם על קו המים בחוף לידו בהתאם לעקרונות הבנייה הירוקה ויכלול 66 חדרים, מסעדת קונספט, אולם אירועים ומתחם ספא. הצפי לפתיחה: 2021

יונתן סידון 09:5326.07.18

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן

 

קבוצת אופק השקעות מתפתחת לתחום המלונאות: הקבוצה תקים בחוף לידו באשדוד מלון בוטיק יוקרתי על שטח של כשלושה דונם. הקומפלקס יכלול בין היתר 66 חדרים, בריכת שחייה, אולם אירועים, מתחם טיפולים וספא ומסעדת קונספט. היקף ההשקעה יעמוד על כ־70 מיליון שקלים.

 

"זיהינו מחסור בולט מאוד בחדרי מלון באשדוד, כשהצורך גדול מההיצע", מסביר קובי אברהמי, מנכ"ל ובעל קבוצת אופק, "בכלל, אשדוד נכון להיום היא עיר שרחוקה מלמצות את הפוטנציאל התיירותי שלה. רק לשם ההשוואה: בנתניה, שהיא עיר עם פחות תושבים מאשדוד, מספר חדרי המלון גדול פי חמש או שש. אנו סבורים שאשדוד היא עיר עם פוטנציאל תיירותי גבוה מאוד, וברגע שנספק מענה ראוי לביקוש לחדרי מלון, ניתן יהיה לקחת את כל תחום התיירות עוד צעד אחד קדימה".

 

את ההחלטה לבנות דווקא באשדוד מנמק אברהמי: "ראינו בפרויקט הזה הזדמנות בלתי רגילה – קרקע לבניית מלון 100 מטרים בלבד מקו המים, דבר שלא קיים כמעט בישראל. מעבר לזה, מדובר בעיר של כ־250 אלף תושבים שכל העת גדלה ומתפתחת. שיעור הגידול הטבעי באשדוד מתייצב על כמעט 2% בשנה, ולכך צריך להוסיף גם הגירה חיובית שמצביעה על היותה של אשדוד עיר מבוקשת".

קובי אברהמי, מנכ"ל ובעל קבוצת אופק  קובי אברהמי, מנכ"ל ובעל קבוצת אופק צילום: רז רוגובסקי

 

שוברים את שיאי התיירות

לא במקרה הזכיר אברהמי את הפוטנציאל התיירותי. על פי נתוני משרד התיירות נכנסו לישראל בשנת 2017 מספר שיא של תיירים: 3.6 מיליון איש ואישה. מדובר בגידול של כ־25% ביחס ל־2016 ובכ־29% ביחס ל־2015. גם באשר למחצית הראשונה של 2018 המספרים מרשימים: נתוני הכניסות בתקופה שבין החודשים ינואר-יוני משקפים עלייה של כ-19% בהיקף התיירות לישראל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר על כ־2.1 מיליון תיירים לעומת כ־1.74 מיליון בששת החודשים הראשונים של 2017. אגב, רק במהלך חודש יוני 2018 נכנסו לישראל כ־310,200 אלף תיירים – עלייה של כ־2% ביחס לחודש יוני אשתקד. 

 

בהקשר הזה יש להזכיר גם את דבריו של ג'קי כהן, מנהל האגף העסקי בבנק הפועלים, במסגרת ועידת התיירות של ישראל 2018 שנערכה באחרונה בגני התערוכה בתל אביב: "אני מאמין ביעד של עשרה מיליון תיירים שיגיעו בשנה לישראל בעתיד – וזה עומד לקרות. מגמת התיירות היא גלובלית ובכל העולם רואים שינוי בטעמי הצרכנים, והתיירות גדלה ולא רק בישראל. הנתונים מדברים על צמיחה של 3% במדינות ה־OECD בשנים הקרובות ובישראל מדובר על 5%".

 

משא ומתן עם רשתות בינלאומיות

עבודות ההקמה של המלון צפויות לצאת לדרך בעוד כחצי שנה, כשעל פי התחזיות השלמת הפרויקט צפויה בעוד פרק זמן של כשנתיים עד שנתיים וחצי – כך שבראשית העשור הבא צפוי המלון כבר לפעול במלוא המרץ. "העסקה נסגרה עם היתר בנייה קיים, אבל אנחנו משנים את התכנון שלו כדי להשביח את הקיים ולייצר נכס שניתן יהיה למקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלו", מסביר אברהמי, "אנחנו מקפידים להסתכל על התמונה הרחבה, ובהקשר הזה חשוב להדגיש כי עיריית אשדוד פיתחה ומפתחת את כל האזור בקרבת המלון כולל טיילת מרהיבה לאורך קו החוף. אנחנו רואים את האזור הזה כולו בתנופת פיתוח אדירה, כאשר בעתיד הוא צפוי להציע לצד בית המלון שלנו עוד 4-3 מלונות בוטיק על קו הטיילת, וכן מתחמי בילוי ומסחר".

 

על החזון מאחורי המיזם מפרט אברהמי: "השאיפה שלנו היא לייצר מלון בוטיק יחיד במינו עם מגוון אטרקציות, אשר ישרתו בין היתר את המבקרים בחוף הים. בנוסף מתוכננים אולם אירועים מפואר וטיפולי ספא – שייתנו מענה הולם ואיכותי לגידול בתיירות, ובו בזמן ישרתו את תושבי אשדוד והאזור. אנחנו רוצים אינטראקציה עם התושבים בעיר ורואים בהם חלק בלתי נפרד מהפעילות שלנו".

 

הדמיית הפרויקט הדמיית הפרויקט הדמיה: לאה רובננקו אדריכלים

 

את הפרויקט מלווה כשותף מנהל היועץ המלונאי הבכיר איל בן יוסף, כאשר האדריכלית שנבחרה לתכנון המלון היא לאה רובננקו. "הייחודיות הגדולה של בית המלון נוגעת לעניין המיקום והקרבה לים", מפרט בן יוסף, "מלבדנו יש רק עוד מלון אחד כזה בישראל, בנחשולים. בנוסף, קונספט ההפעלה של המלון יישען, בניגוד למרבית המלונות בארץ, על מזון ומשקאות ופחות על אגף החדרים. אנחנו בטוחים שהמסעדה שלנו תהווה בשורה קולינרית חדשה לעיר. המלון יהיה מהיחידים שינוהל בידי חברת ניהול ישראלית בשילוב מותג בינלאומי. החיבור הזה כמעט ולא קיים בארץ. בשלב זה מתנהל משא ומתן עם שלוש רשתות מובילות בינלאומיות - Accor ,Marriot ,Starwood - לקבלת זיכיון לשימוש במותג, ואנו נקבל החלטה על שיתוף הפעולה בזמן הקרוב".

 

עניין משמעותי שחשוב לשים עליו את הפוקוס הוא העובדה שהמלון הולך להיבנות על פי עקרונות הבנייה הירוקה. "אנחנו רואים באימוץ בנייה ירוקה תרומה לקהילה וחלק מהתפיסה החברתית שלנו", מרחיב בן יוסף, "בהובלתו של ד"ר עופר אלון, המתמחה בשילוב אנרגיה ובנייה ירוקה, תהיה הקפדה על בנייה בהתאם לתו תקן ירוק, מיחזור וטכנולוגיה תומכת סביבה, שימוש בהפרשי טמפרטורה ליצירת קירור/חימום ללא השקעת אנרגיה – עניין החוסך בעלויות, בד בבד עם מניעת פגיעה בשכבת האוזון. צריך לדעת: בנייה ירוקה דורשת השקעה, אבל ההחזר שלה הוא מהיר וניכר – הן לנו כמלון והן לקהילה".

 

מגדל משרדים בתל אביב, מרכז מסחרי בטנסי, קומפלקס משרדים בפלורידה

עסקה זו של קבוצת אופק, מצטרפת לשורה של עסקאות שביצעה הקבוצה בארץ ובחו"ל ובהן: השקעה בפרויקט מגדל המשרדים והמסחר סקיי טאוור תל אביב – פרויקט בשווי של כ-430 מיליון שקלים במתחם העסקים חסן ערפה בתל אביב; רכישת קומפלקס משרדים בפלורידה בכ־22 מיליון דולר ורכישת מרכז מסחרי גדול בשם סאות' פלאזה (South Plaza) על שטח של 19 אלף מ"ר בנאשוויל, טנסי, בשווי של 11 מיליון דולר. קבוצת אופק הינה קבוצת השקעות בתחומים אלטרנטיביים לשוק ההון, אשר משקיעה יחד עם שותפים ומשקיעים בפרויקטים בנדל"ן בישראל ובארצות הברית.

 

לכתבות נוספות היכנסו אל זירת הנדל"ן >>

פאנל התחדשות עירונית בחולון
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
ראיון עם דליה עסיס שמאית המקרקעין ומתכננת הערים
דליה עסיס: "גביית היטל השבחה בסמיכות לרכבת הקלה – ענישה כפולה של בעלי הנכסים"
עוד בזירת הנדל"ן