$
בארץ

איך ננוע בעיר בעתיד?

אירועי "עיר בתנועה" ו"אקו מושן" בת"א מציגים פיתוחים למלחמה בפקקים: מכונית חשמלית מתקפלת, רכב אישי שלוקחים לרכבת, ונתיב נפרד באיילון לתחבורה ציבורית וקארפול

עוזי בלומר 18:5731.10.17

 

היום (ג') התקיים בשדרות רוטשילד בת"א פסטיבל City Motion "עיר בתנועה". האירוע נערך ע"י עיריית תל אביב זו השנה השניה ברציפות, ובמסגרתו נחשף הציבור לטכנולוגיות חדשות לתנועה במרחב העירוני.

 

במקביל לאירוע "עיר בתנועה" התקיימו בכיכר התרבות בתל אביב אירועי וועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה (Ecomotion). הוועידה מתקיימת זו השנה החמישית, בשותפות עם משרד המדע וקרן היסוד, והשנה השתתפו בה למעלה מ- 2,500 איש, מכ-30 מדינות.

 

בשני האירועים השתתפו עשרות מציגים, שהציגו, בין השאר: טכנולוגיות סנסורים ותקשורת לרכב אוטונומי, מערכת הגנת סייבר לכלי רכב, סנסורים מתקדמים למערכות בטיחות לרכב, כלי רכב אישיים חשמליים ומתקפלים, אופנים עירוניים עם מנוע עזר חשמלי שמתאימים לערים הרריות, ועוד. במתחם גם התקיימה פעילות בטיחות בדרכים עם ילדים ובני נוער.

 

 

איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון הציג באירוע שלושה מיזמי תשתית חדשים בגוש דן. "מהיר לעיר", במסגרתו ייסללו 160 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית במטרופולין ת"א, "אופני דן" במסגרתו יסללו 7 נתיבי אופנים לת"א מהערים הסמוכות לה, ופרויקט "נתיבים מהירים" במסגרתו יוכשר נתיב נוסף בנתיבי איילון, והוא יוקצה לתחבורה ציבורית ולנוסעי "קארפול" ברכב פרטי.

 

 

city transformer - רכב חשמלי מתקפל, בתערוכת אקומושן בת"א city transformer - רכב חשמלי מתקפל, בתערוכת אקומושן בת"א צילום: דור מנואל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x