$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה: אם ר"ג תעכב עבודות הרכבת הקלה, ההשלכות יהיו דרמטיות

במכתב חריף לראש עיריית ר"ג טוען המשרד כי עבודות הרכבת הקלה ת"א ייצאו לדרך כמתוכנן מתחת לאדמה, ולא בתוואי עילי כפי שדרש ראש העיר

ליאור גוטמן 06:5213.04.15

המאבק בין משרד התחבורה לראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, בנוגע לשינוי תוואי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, עולה מדרגה. במכתב ששלח אתמול מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי לזינגר, ושהגיע לידי "כלכליסט", קובע משרד התחבורה כי העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב ייצאו לדרך בזמן שנקבע, וכי לא יבוצע שינוי בתוכניות רק עבור רמת גן.

 

לפני כשבוע פורסם ב"כלכליסט" מכתב הדרישה של ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, ובו הוא מאיים כי אם משרד התחבורה לא ישנה את תוואי הרכבת הקלה, כך שהמקטע שעובר ברמת גן (לאורך רחוב ז'בוטינסקי) יהפוך לעילי (כלומר מעל לאדמה), זינגר יעשה כל שביכולתו כדי לעצור את העבודות. מדובר בעבודות של "הקו האדום" שיחבר בין פתח תקווה, רמת גן, תל אביב ובת ים (23 ק"מ).

 

ראש עריית רמת גן ישראל זינגר. מאיים בפנייה לבג"ץ ראש עריית רמת גן ישראל זינגר. מאיים בפנייה לבג"ץ צילום: אוראל כהן

 

בקשתו של זינגר הפתיעה את ראשי משרד התחבורה משתי סיבות. הראשונה היא שהתזמון שלה צץ שבועות ספורים לפני תחילת העבודות. הסיבה השנייה היא שתוואי הרכבת במקטע שעובר ברמת גן היה במקור עילי, אולם ראש העיר הקודם צבי בר נלחם כדי להורידו אל מתחת לאדמה - מהלך שגרר את המדינה לתוספת עלות של כמיליארד שקל. זינגר אף הבטיח ש"אם לא תשונה ההחלטה השגויה והבזבזנית על הקמת רכבת תחתית בעירנו, תיערך העירייה למאבק משפטי ולהוצאת צו הפסקה לעבודות הרכבת הקלה בתחומי העיר".

 

יצחקי כתב לזינגר שהוא פועל בהתאם לתוכניות סטטוטוריות מאושרות, ובהתאם לתכנונים מבוקרים המבוססים על מודלים תחבורתיים, שתכליתם מתן רמת שירות גבוהה ככל האפשר לתושבים ושיפור רמת ואיכות החיים. יצחקי מזכיר לזינגר כי מי ששינה את תוואי הרכבת היתה רמת גן, לפני כ־13 שנה, ומכנה את דרישת זינגר "לא נכונה ולא רלבנטית". יצחקי מוסיף כי העבודות אמורות להתחיל כבר בקיץ הקרוב, וטוען כי אזרחי רמת גן לא יסבלו מהפעלת הרכבת.

 

ומה יעלה בגורל הפרויקט אם זינגר יממש את איומו ויפנה לבג"ץ? כאן כבר נשלח רמז עבה ממשרד התחבורה, ולפיו כל התנהלות אחרת מצד העירייה תגרור אחריה "השלכות דרמטיות". במשרד התחבורה לא מפרטים מהן ההשלכות הדרמטיות. אולם בין הצדדים מתקיימים ממשקי עבודה והעברת מענקים באופן קבוע, ותקיעת העבודות של הרכבת הראשונה שאמורה לנוע בגוש דן עלולה להשליך גם על שיתופי פעולה תחבורתיים אחרים בין הגופים - לרבות מימונם מקופת משרד התחבורה. מעיריית ר"ג נמסר: "לצערנו, משרד התחבורה בוחר להתעלם מהבעיות שהוצגו בפניו. אנו קוראים למשרד התחבורה ולחברת נת"ע לנהל עימנו דיון בנושא, בטרם ניאלץ לפנות לערכאות משפטיות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x