$
בארץ

פרסום ראשון

רשמית: שפיר הנדסה ואשטרום זכו במכרז להקמת נמל חיפה החדש

שפיר הנדסה ואשטרום התמודדו במסגרת קבוצה משותפת כנגד קבוצה ישראלי-בלגית שהכילה את שיכון ובינוי וחברת יאן-דה-נול. דבר הזכייה נמסר היום רשמית לאחר שלב ההתמחרות

ליאור גוטמן 11:3030.10.14

חברות שפיר הנדסה ואשטרום הן הזוכות במכרז להקמת נמל חיפה החדש. כך נודע ל"כלכליסט". שפיר הנדסה ואשטרום התמודדו במסגרת קבוצה משותפת כנגד קבוצה ישראלי-בלגית שהכילה את שיכון ובינוי וחברת יאן-דה-נול. דבר הזכיה נמסר היום רשמית לאחר שלב התמחרות על ההצעות הכספיות שנערך במסגרת ועדת המכרזים בה חברים בין השאר משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל.

 

כזכור, בסוף ספטמבר נחתם חוזה הבנייה לנמל אשדוד החדש במכרז בו זכתה חברת צ'יינה הארבור הסינית, שאמורה להתחיל בעבודות הבנייה כבר בדצמבר הקרוב. במסגרת חתימת הסכם הבנייה התייחס שר התחבורה ישראל כץ למאבק הוועדים בנמלי חיפה ואשדוד הקיימים על שמירת מקום עבודתם ואמר ש"נדאג לנמלים הישנים כדי שיוכלו להתחרות, אבל לא נשלם אף שוחד לעובדים על הקמת הנמל. זו זכותנו ואף אחד לא יחזיק את השאלטר. גם מונופול של ועד זה מונופול".

 

נמל חיפה נמל חיפה צילום: אריאל ורהפטינג

 

לפי נתוני בנק ישראל עלות בניית כל נמל חדש עשויה להגיע עד ל-5.7 מיליארד שקל, עלות שכוללת תשתיות נלוות כגון כבישי גישה. יצוין שצ'יינה הארבור הציעה לבנות גם את הנמל החדש בחיפה, אך המדינה אסרה כי אותה קבוצה תבנה את שני הנמלים. על פי ההערכות, נמל אשדוד החדש יפתח ראשון ולקראת שנת 2020 ואילו נמל חיפה החדש יפתח כשנה אחריו.

 

שר התחבורה ישראל כץ ברך את המהלך ואמר כי "החלטנו לפני כשנה והיום אנחנו מבצעים, מקימים שני נמלים חדשים, שיופעלו על ידי חברות ענק בינלאומיות יוסיפו אלפי מקומות עבודה, יוזילו את מחירי הסחורות והמוצרים ויסייעו בשינוי המציאות הכלכלית והחברתית במדינת ישראל. הרפורמה בנמלים נמשכת במלוא התנופה, ביום שלישי הנחנו אבן פינה לנמל הדרום באשדוד, ובקרוב נניח אבן פינה לנמל המפרץ בחיפה, שייבנה על ידי חברות ישראליות!".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x