חוזר לתפקיד? מיכאל רצון מועמד לכהונה שנייה כיו"ר נת"ע
ל"כלכליסט" נודע שמועמדותו של הח"כ לשעבר לחברה, שאמורה להקים את הרכבת הקלה בת"א, תוגש בימים הקרובים לועדת ברנר לאישור מינויי בכירים
האם היו"ר הישן של נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) חוזר לחברה לכהונה נוספת? ל"כלכליסט" נודע שמועמדותו של ח"כ לשעבר מיכאל (מיכי) רצון תוגש בימים הקרובים לועדת ברנר לאישור מינויי בכירים לשירות הציבורי. במידה שזו תאושר, יחזור רצון לתפקיד אותו עזב באוקטובר האחרון. בפברואר האחרון הועלו האשמות שונות נגד רצון בדבר חשש להטרדה מינית, אולם ארבעה חודשים לאחר מכן המשטרה הוציאה הודעה שהתיקים יסגרו.

אחד הגופים ששמם יכול לעלות במסגרת בדיקה הוא נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), שמנהל כבר היום תקציבים שנתיים בהיקף של 5.5 עד 6 מיליארד שקל. גוף נוסף ששמו יכול לעלות הוא חברת נתיבי איילון, שאחראית על פיתוח ותחזוקת כביש מס' 20 (נתיבי איילון), כמו גם על פיתוח מערכי התחבורה הציבורית במטרופולין גוש דן.
בעיה נוספת שעשויה לעלות במסגרת בדיקת מבקר המדינה היא חוסר השליטה של משרדי האוצר והתחבורה בתקציבי החברה. כפי שנחשף ב"כלכליסט", באוגוסט 2012 מינתה רשות החברות הממשלתיות ועדת בדיקה חיצונית תחת רו"ח לאחר שנולד חשש שתקציבי הפיתוח חרגו בצורה ניכרת. המידע על החריגה הגיע מידי חברת הבקרה הצרפתית אג'יס (EGIS) שנשכרה לפקח על העבודות, אז התגלה שהתקציב הנוכחי כבר הגיע לקרוב ל-15 מיליארד שקל ואילו מועד ההשקה נדחה ב-24 עד 36 חודש, כלומר עמוק לשנת 2020. בשבוע האחרון התפרסמו ידיעות לפיהן מועד ההשקה נדחה לשנת 2023, אולם בחברת אג'יס לא מכירים את הנושא.
ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה ש"משרד מבקר המדינה אכן בדק שורה של נושאים בקשר לפרויקט הרכבת הקלה בת"א. ממצאי הבקורת לגבי פרויקט זה יפורסמו לציבור כבר בזמן הקרוב"


