• תפריט
בארץ

עובדי HOT מחדשים הפעילות להקמת ועד

לאחר שני כישלונות, הניסיון השלישי להקים ועד בחברת הכבלים צובר תאוצה. לדברי המקימים כ-1,000 עובדים כבר הצטרפו

מיקי פלד 18:0325.05.13

עובדי HOT בבאר שבע יקיימו הערב כנס הסברה לעובדי מרחב דרום של חברת הכבלים, בהמשך לניסיונות שהחלו השבוע להקים ועד באמצעות ארגון "כוח לעובדים".

 

הכנס יפתח 24 שעות שמארגני הוועד מכנים "קריטיות" לצורך ההתארגנות להקמת הוועד, שיכללו גם החתמות במוקדי החברה. כנס נוסף צפוי להתקיים במרכז הארץ מחר בערב. בשבוע שחלף קיימו העובדים אסיפות בשעות העבודה וגרמו לשיבושים בעבודת המוקד.

 

זהו הניסיון השלישי להקים ועד עובדים ב-HOT, לאחר ששני ניסיונות קודמים - זה של ההסתדרות הלאומית וזה של ההסתדרות הכללית - נכשלו. עם זאת, העובדים שומרים על אופטימיות ומוסרים כי עד כה החתימו כ-1,000 עובדים והם נמצאים קרוב לשליש הדרוש מקרב כ-3,500 עובדי החברה על מנת להקים ועד יציג.

 

מנכ"ל HOT הרצל עוזר מנכ"ל HOT הרצל עוזר צילום: אלי דסה

 

הניסיונות להקמת ועד החלו בשני מוקדי שירות של החברה, בבאר שבע ובחיפה, בעקבות החלטה של הנהלת HOT להעביר את העובדים במוקדים לעבוד תחת חברת תקשוב - ולמעשה להפוך אותם לעובדי קבלן. 200 עובדים בחיפה עברו לעבוד תחת תקשוב, וכ-130 בנשר כבר עברו לחברת הקבלן כלנית, לאחר שלטענתם, הנהלת HOT לא השאירה להם ברירה. נתן קביליס, נציג תמיכה טכנית במוקד בבאר שבע וחבר בוועד הפעולה וממובילי ההתארגנות, אמר בסוף השבוע ל"כלכליסט" כי "החשש שלנו הוא שהמעבר למיקור-חוץ יימשך ובסוף כולנו נהיה עובדי קבלן".

 

העברת המוקדים למיקור-חוץ היא חלק ממהלך רחב יותר של HOT לקיצוץ במצבת העובדים. כך לדוגמה, בחודשים האחרונים עברו מאות טכנאים של HOT לעבוד תחת חברות קבלן או הסכימו להתפטר מהחברה תמורת פיצויים מוגדלים. הטכנאים הם אלו שהובילו את הניסיון השני להקים ועד בחברה, ניסיון שסוכל על ידי בית הדין לעבודה שקבע כי הם לא יכולים להקים ועד נפרד משאר העובדים ב-HOT. עתה, הקמת הוועד מתמקדת בעובדי מוקד השירות, שלדברי אנשי כוח לעובדים מהווים כ-80% מהעובדים בחברה.

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את עובדינו ורואים בהתארגנות שלהם זכות לגיטימית, כל עוד היא נעשית מבלי להפריע לפעילות וללקוחות. ראוי לציין כי מערך השירות התומך בלקוחות החברה, כולל זה שנים עובדים שלנו ועובדים של חברות חיצוניות, שהן שותפות עסקיות של HOT, המתמחות בשירות טלפוני ללקוחות. מעת לעת מותאמים מערכי השירות לצרכי השוק המשתנים. מתווה המהלך המדובר אינו פוגע בתנאי ההעסקה של העובדים, וכל עובד רשאי לבחור אם לעבור לחברה חיצונית או להישאר כעובד HOT".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x