• תפריט
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": מודי בן ש"ך יתקין מערכות דלקן בתחנות של BP בארה"ב

יפרוס מערכות ב־2,000 מתוך 22 אלף התחנות של BP עד סוף 2012, ומתכוון לגבות דמי מנוי מבעלי כלי רכב שיתקינו את הדלקן - קהל פוטנציאלי של 600 אלף נהגים ביום

ליאור גוטמן 07:1210.03.11

עסקת ענק למודי בן ש"ך, לשעבר מנכ"ל פז: חברת שירותי ציי הרכב GasNgo שבשליטתו של בן ש"ך, ומתמחה בניהול תדלוק של ציי רכב, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת BP (בריטיש פטרוליום) להתקנת מערכות התדלוק האלקטרוניות של GasNgo בכל מתחמי התדלוק של BP בארה"ב - כך נודע ל"כלכליסט".

 

על פי נתוני GasNgo, בארה"ב יש כ־170 אלף תחנות תדלוק ציבוריות, מהן מחזיקה BP בכ־22 אלף. BP לא מפעילה טכנית את התחנות בעצמה אלא באמצעות סוכן, אולם התחנות נושאות את דגלה של BP. התוכנית היא להגיע לפריסה של מערכות GasNGo ב־2,000 תחנות עד סוף 2012.

 

המערכת של GasNGO כוללת דלקנים המבצעים סליקה אוטומטית, בלא הצגת אשראי; בשונה מדלקנים מהדור הישן, אלו של GasNgo פועלים בתקשורת אלחוט, המאפשרת הצפנה טובה יותר של המידע העובר בין הרכב למתדלק. המערכת מאפשרת לבצע מעקב דקדקני אחר ציי רכב וניתוח מאפייני הנסיעה שלהם, ויכולה להוביל לצמצום עלויות התדלוק של ציי רכב בשיעור של עד 20%, שמקורם במניעות גניבות דלק.

 

מקור ההכנסות של GasNgo יגיע מדמי מנוי של 15 דולר לחודש מכל בעל רכב שיתקין את המערכת. לדברי החברה, קהל הלקוחות הפוטנציאלי כולל כ־600 אלף נהגים ביום, כך שצבר ההכנסות עשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים בחודש.

 

שגיא כהן, מנכ"ל החברה בארה"ב, מסביר שמדובר בהישג משולש שהוא מסחרי, טכנולוגי ועסקי. לדבריו, הפריצה לשוק האמריקאי לוותה בהתדיינות מול הרגולטורים שם, שרצו לוודא שפרטי הלקוח אינם זולגים למקומות אחרים בזמן התדלוק. כהן מספר שעיקר פעילות החברה תתמקד בשנים הקרובות בארה"ב, ברזיל ומקסיקו, שם החברה פעילה כבר בכ־100 תחנות דלק.

 

GasNgo הוקמה ב־2005, ובשנה האחרונה גייסה 35 מיליון דולר, בשני סבבים. בן ש"ך הוא בעל המניות הגדול ויו"ר הדירקטוריון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x