$
בארץ

באי.די.בי מעריכים: עד 150 אלף מנויי HOT ינטשו לטלוויזיה החינמית

מדובר בכ-16% מהלקוחות; במשרד האוצר העריכו בעבר כי שיעור הלקוחות שינטשו יהיה כ-3% בלבד

אמיר טייג 07:0803.08.08

באי.די.בי לא ממש אופטימיים בנוגע ליכולת של חברת הכבלים HOT להתמודד עם איומים אסטרטגיים. ל"כלכליסט" נודע מפי מקורבים לאי.די.בי, כי הנחת הבסיס שלה היא ש־HOT תאבד עד 150 אלף לקוחות בעקבות השקת טלוויזיה דיגיטלית קרקעית (טריסטריאלית) בישראל.

 

השקה זו צפויה לקראת

תום 2008. מבחינת HOT מדובר באיבוד של כ־16% מלקוחותיה. הנחה זו שימשה את אי.די.בי בהערכת השווי שביצעה ל־HOT כחלק מהעסקה שבה היא מנסה לרכוש 15% מ־HOT מידי בנק לאומי.

 

במסגרת הדיונים שנערכו בשנה שעברה לקראת אישור חוק ההסדרים, שבו שולב נושא הטלוויזיה הטריסטריאלית שתינתן בחינם, טענו חברות הכבלים כי הדבר יגרום לנטישה של עד 11% מלקוחותיהן.

 

באוצר טענו כי היקף הפגיעה יהיה נמוך במידה ניכרת ויעמוד על 3% בלבד - פחות מ־30 אלף לקוחות. בכבלים העריכו כי נטישת הלקוחות תגרום להם אובדן הכנסות של 100 עד 380 מיליון שקל בשנה. באי.די.בי מעריכים כי היקף הפגיעה ב־HOT יהיה גבוה מההערכות המוקדמות.

 

HOT צנחה ב־18% מאז הודעת הרכישה

שוק ההון לא מתלהב מכניסתה הצפויה של אי.די.בי ל־HOT. מאז ההודעה הרשמית על הרכישה המתגבשת של מניות לאומי, ירדה מניית HOT ב־18%, כך שהחברה איבדה כ־560 מיליון שקל משווייה.

 

לשם השוואה, בתקופה זו מניות המתחרות, סלקום ובזק, עלו בשיעור של 3.3% ו־1.4%, בהתאמה. מניית פרטנר ירדה בתקופה זו בשיעור נמוך יחסית של 1.8%.

 

למרות הירידה במחיר מניית HOT, אי.די.בי כמעט אינה מופסדת על הנייר. חברת האחזקות הגיעה באמצע אפריל האחרון לסיכום עם בנק לאומי, שלפיו תרכוש את אחזקותיו תמורת 480 מיליון שקל. מחיר זה שיקף שווי של 42.2 שקל למניית HOT, בעוד מחירה בבורסה של המניה עמד באותו יום על 51 שקל. המשמעות היא שאי.די.בי רכשה את המניות בדיסקאונט של 17% ממחיר השוק. כיום נסחרת מניית HOT במחיר של 41.9 שקל, כך שההפסד על הנייר עבור אי.די.בי הוא נמוך יחסית, ועומד על פחות מ־5 מיליון שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x