סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

האם מתפתחים אזורי ביקוש חדשים בשוק הנדל"ן של ישראל?

כאשר חושבים על אזורי ביקוש בישראל, מתארים לרוב את גוש דן באופן כללי ואת תל אביב בפרט. האם ישנה מגמה המובילה ליצירת אזורי ביקוש חדשים? עו"ד ונוטריון אילן גלזר, המתמחה בהתחדשות עירונית, מספר על המגמות הנוכחיות ועל הסיבות שיוצרות אזורי ביקוש נוספים


האם מתפתחים אזורי ביקוש חדשים בישראל? לפי עו"ד ונוטריון אילן גלזר, המתמחה בהתחדשות עירונית, נרשמת עלייה בכמות הביקושים להתחדשות עירונית באזורי הפריפריה, בעקבות מספר סיבות מרכזיות. ראשית, אזור המרכז הפך להיות מאוד צפוף ויקר, כך שסף הכניסה מאוד גבוה. שנית, אומר עו"ד גלזר, עליית מחירי הדיור בפריפריה הופכת את הפרויקטים לכדאיים יותר מבחינה כלכלית. בנוסף, הרשויות המקומיות בפריפריה הבינו כי התחדשות עירונית היא מנוע לצמיחה ומעודדים את הקמת הפרויקטים. לבסוף, אומר עו"ד גלזר, המדינה התחילה לספק תקציבים מבחינת קידום תכניות ומימון תשתיות.
מבחינת אזורי הביקוש הפוטנציאליים החדשים אשר עשויים להצטרף לגוש דן ולתל אביב, עו"ד גלזר אומר כי האזור שעלה על המפה הוא מטרופולין באר שבע, בעקבות התפתחות משמעותית של העיר, הקמת עיר הבה"דים, ההתפתחות של ההיי-טק וראש עיר שמקדם את פיתוח העיר באופן אינטנסיבי.
עוד אומר עו"ד גלזר כי בניגוד למכירת דירות, בה נרשמת האטה מסוימת, בהתחדשות עירונית, תחום בו לוקחים 5 שנים לקידום פרויקט, הביקושים בבאר שבע מאוד גבוהים, והיזמים מבינים כי היום הם בונים את המלאי שלהם לשנים הקרובות. ההתפתחות של התחום, לדברי עו"ד גלזר, מתבטאת בין היתר בהיקף הפרויקטים - אם בעבר פרויקטים גדולים עמדו על 50-100 דירות, המשרד מלווה כיום פרויקטים של 300-400 יחידות דיור ויותר- בבאר שבע וברחבי המדינה.
מהם הדגשים לבחירת עורך דין שייצג את האינטרס של הדיירים? מה בנוגע לנציגות הדיירים בפרויקט גדול? ואיך בוחרים את היזם שייקח את הפרויקט לסיום מוצלח, בפריפריה ובכל מקום בישראל? הצטרפו אלינו לדיון.