סגור

תכירו: החברה הישראלית שמסייעת בפענוח מקרי פשע חמורים

תעלומות רצח, אלימות במשפחה, סחר בסמים ומאבק בטרור - הטכנולוגיה של חברת סלברייט הישראלית מסייעת מדי שנה במליוני חקירות שונות מסביב לעולם

לילה אחד הוזעקו שוטרי משטרת קליבלנד באנגליה לדירה בה נמצאה גופתה של לורה האריסון, אם לשני ילדים קטנים ועליה חבלות ופצעי דקירה שונים. בן זוגה, ג'ונתן רובינזון, שטען שהיא נפלה מהמיטה, אותר מייד כחשוד העיקרי. אך כשחוקרי המשטרה המקומית תשאלו בזירה את רובינזון ואת אימו, הם קבלו גרסאות שונות לסיפור מכל אחד מהם. למרות זאת, המשטרה הצליחה להוכיח את אשמתו של החשוד ברצח, בזכות היכולת לעמת אותו עם ראיות דיגיטליות שנמצאו על הטלפון שלו במהלך החקירה.
את "ראיית הזהב" הם מצאו בעזרת הטכנולוגיה הישראלית של חברת "סלברייט", בזכות הגישה שהיא מאפשרת למערכת ההפעלה של טלפונים חכמים ולמגוון מקורות דיגיטליים אחרים. השוטרים בשטח השתמשו בפתרונות סלברייט כדי לחלץ במהירות את כל הדאטה הדיגיטלית מטלפונים השייכים לחשוד, לאמו ולקורבן הרצח כבר בזירת הפשעה, הם גילו תמונות בווטסאפ ושיחה מפלילה שהחשוד ניהל עם אמו לילה קודם, לאחר שתקף את הקורבן, בת זוגו. לאחר מכן, השתמשו בראיות כדי לעמת את החשוד במהלך חקירתו וכך להפריך את האליבי שלו. הרוצח הורשע ונשלח למאסר עולם.
1 צפייה בגלריה
(סלברייט ShutterStock)
טכנולוגיה ישראלית שהפכה לתקן בינלאומי
הסיפור המצער מאנגליה הוא רק אחד ממאות-אלפי מקרי פשע חמורים בהם מסייעת הטכנולוגיה של סלברייט לחוקרי המשטרה ורשויות אכיפת החוק מדי שנה - בין היתר מקרים של ניצול ילדים, אונס ואלימות במשפחה, סחר בסמים, סחר בבני אדם, התעללות בבעלי חיים, מאבק בטרור ועוד. עד היום סייעה הטכנולוגיה מדי שנה במליוני חקירות שונות מסביב לעולם, וככל שהעולם נעשה דיגיטלי יותר, הפתרונות של סלברייט מעורבים בפענוח יותר ויותר מקרי פשע, ומסייעים ללקוחותיה, גופי אכיפת החוק, לשמור על בטחון הציבור, להציל חיים ולהגן עליהם.
למעשה, הפתרונות של סלברייט, המבוססים על הטכנולוגיה הייחודית והייעודית של החברה עבור כלל תהליכי החקירה, הפכו לתקן הנהוג בחקירות ובהליכים משפטיים ביותר מ-140 מדינות ברחבי העולם, בארה"ב, אירופה, דרום אמריקה ואסיה. כמובילה העולמית בפתרונות בתחום ה- Digital Intelligence, סלברייט מפתחת ומציעה מגוון רחב של פתרונות תוכנה וכלים אנליטיים חדשניים שמטרתם לאפשר ללקוחותיה להאיץ חקירות ולהתמודד עם המורכבות הגוברת שבאתגרי פשיעה ואבטחה בעידן הדיגיטלי.
"הדבר המרגש ביותר עבורנו בסלברייט, הן ההשלכות החיוביות המשמעותיות של עבודתנו על חייהם של החלשים והמאויימים", אומר יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט. "אנו מכירים באחריות העצומה הכרוכה בהפעלת חברה הפועלת בשיתוף עם גופי אכיפת חוק אך מגנה על פרטיותם של האזרחים. לסלברייט ולמועצת המנהלים שלה יש מחויבות עמוקה ובלתי מתפשרת ליצור עולם בטוח יותר, ולסייע לגופי אכיפת החוק ובאישור רשויות החוק."
(צפו כיצד פתרונות סלברייט מסייעים למשטרת סיאטל במלחמתם נגד ניצול מיני של ילדים באמצעות האינטרנט)
מגנים על חסרי הישע
בין החלשים והמאויימים נמצאים לא רק בני האדם אלא גם בעלי החיים. אחד מלקוחותיה המרתקים של סלברייט הוא ארגון "פרילנד" שנאבק בכנופיות מבריחים הסוחרות באיברים של חיות- בר נדירות, תעשייה גלובלית שמגלגלת 20 מיליארד דולר בשנה. הארגון משתמש בטכנולוגיה של סלברייט על מנת להציל את חיות הבר מפני ארגוני פשע של צייד בלתי חוקי והתעללות בבעלי חיים. לדוגמא, קרטל צייד שפועל בדרום מזרח אסיה, משנע כ-300 טונות של חיות בר ואיבריהן מדי שנה: פילים, קרנפים, טיגריסים, דובים וחיות בר אחרות, כולם הולכים ונכחדים בשל רצח אכזרי למטרות בצע כסף. כוחות המשטרה הפועלים שם עוצרים לא פעם משאיות של מבריחים, אבל במקרים רבים התיקים הללו נסגרים בתלונה נגד הנהג והחרמת הסחורה, וההתעללות בחיות נמשכת.
הודות להדרכה של פרילנד ולטכנולוגיה של סלברייט, השוטרים המקומיים יודעים כיום שהפעולה הראשונה שהם צריכים לעשות היא להחרים את הטלפון של החשוד, ובהמשך לחלץ ממנו את הנתונים שבו, לנתח ולפענח אותם. כך יכולים השוטרים לזהות את הקשרים בין המבריחים ולהצמיד שם, טלפון ולעיתים אפילו פרצוף לראשי רשתות ההברחה הגדולות.
"הסיפורים הללו, שהינם רק מעטים מאינסוף פשעים שפוענחו, מלמדים עד כמה חשוב שבידי סוכנות אכיפת החוק ששומרות על ביטחון הציבור יהיו הפתרונות וההכשרה הנכונים, לצורך שימוש יעיל בראיות דיגיטליות כחלק ממאמצי החקירה שלהם," אומר יוסי כרמיל. "אנו גאים שטכנולוגיית Digital Intelligence ישראלית מסייעת בהאצת גלגלי הצדק, לסגירת מעגל עבור הקורבנות ולשמירה על בטחון הציבור והביטחון האישי של אזרחים.