סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

צפת מתעוררת - עם שכונה חדשה המשקיפה לכנרת ומחירים שהופכים אותה ליעד אטרקטיבי להשקעה

צפת היא אחת הערים הקסומות והייחודיות בישראל, המשלבת בין אמנות, רוחניות ונוף מדהים לכנרת. אחרי שנים שכמעט לא שמענו ממנה, צפת מתגלה מחדש במיוחד עבור מי שמחפש מחירים שפויים ופוטנציאל לתשואה עתידית.

על רקע העלייה המתמשכת במחירי הדיור בכל הארץ כבר יותר מעשור, בכל שנה מצטרפות ערים נוספות למגמה ומממשות את הפוטנציאל הגלום בהן. אחת הערים המסקרנות ביותר בהיבט הנדל"ני היא צפת, הפנינה הצפונית שמגלה את עצמה כעת מושכת משקיעים המעוניינים להצטרף לשוק הנדל"ן במחיר כניסה שפוי.
מה הופך את צפת להזדמנות כה ייחודית להשקעה בנוף הישראלי?
2 צפייה בגלריה
השכונה החדשה של צפת
השכונה החדשה של צפת
השכונה החדשה של צפת
(בית אל זיתוני)
אמנות, רוחניות, נגישות ונוף חסר מתחרים - השילוב המנצח של 'נווה צדק של הצפון'
עליות המחירים בכל הארץ בשנים האחרונות, לצד השיפור בנגישות התחבורתית, הביאו ישראלים רבים לעבור לערים עם איכות חיים ונוף, הנמצאות במרחק נסיעה ממרכזי תעסוקה. כיום ניתן לראות אנשים שמתגוררים בצפת ועובדים בחיפה, קריית שמונה או החממות הטכנולוגיות של הצפון, המתמחות בתחומים כמו ביו-פארמה, קלינטק, סייבר, אגריטק, מכשור רפואי ועוד.
צפת מציעה לתושביה חוויית מגורים המשלבת בין נוף, אוויר הרים צלול וקסם ייחודי שאין דומה לו בישראל. האוכלוסייה המגוונת של העיר מורכבת מתמהיל מרתק של אמנים, אנשי רוח וכל מי שמחפש איכות חיים ושקט.
לצד זאת, במשך שנים רבות כמעט ולא היו התחלות בנייה בעיר. על פי נתוני הלמ"ס, נכון ל-2021 בצפת היו רק 3.85 דירות בבנייה פעילה ל-1,000 תושבים, לעומת ממוצע ארצי של 20 דירות לכל 1,000 תושבים ובהשוואה לערים המובילות כמו אור עקיבא עם 144 דירות לכל 1,000 תושבים או נתיבות עם 84 דירות לכל 1,000 תושבים.
הנתון הנמוך של התחלות בנייה הוביל לביקוש הולך וגואה מצד המשפחות הממשיכות, הדור הצעיר של צפת אשר רוצה יותר מהכל להמשיך לגור בעיר וליהנות מהיתרונות הרבים שלה.
שמאית המקרקעין נחמה בוגין: צפת רשמה עלייה של עשרות אחוזים תוך שנתיים, לצד תנופה בהתחלות הבנייה
ניתוח שערכה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין על עסקאות לדירות 4 חדרים בצפת שדווחו לרשות המיסים בין השנים 2019-2021. על פי הניתוח, בשנת 2019 המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים עמד על כ-836 אלף שקל. בשנת 2020 המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים עמד על כ-981 אלף שקל - מחיר המשקף גידול של כ-17% בשנה.
בשנת 2021 מחירי דירות 4 חדרים המשיכו לעלות, כאשר המחיר הממוצע עמד על כ-1.1 מיליון שקל, גידול של כ-13% תוך שנה אחת.
לצד העלייה במחירים, בשנתיים האחרונות נרשמה תנופה משמעותית של התחלות בנייה. לפי נתוני למ"ס, בוגין מדווחת כי כמות התחלות הבנייה בין 2019 ל-2021 הכפילה את עצמה.
לדברי בוגין, "לאור נסיקת מחירי הנדל"ן ברחבי הארץ, הצפייה שגם צפת תמשיך להיות חלק מהמגמה. היתרון המובהק שיש לעיר בא לידי ביטוי במחירים שעדיין נחשבים לשפויים. הזוגות הצעירים, אשר כמהים לרכוש דירה, רואים בעיר כיעד פוטנציאלי ולכן רואים את הנדל"ן בצפת הולך ומתעורר".
2 צפייה בגלריה
צפת הפנינה הצפונית שמגלה את עצמה
צפת הפנינה הצפונית שמגלה את עצמה
צפת הפנינה הצפונית
(בית אל זיתוני)
השכונה החדשה של צפת - מיקום אסטרטגי בכניסה לעיר, עם נוף לכנרת
כחלק מתנופת הבנייה המחודשת של העיר, צפויה לקום בה שכונה חדשה לראשונה מזה שנים רבות. השכונה, אשר אושרו בה יותר מ-700 יח"ד עד כה, ממוקמת במיקום אסטרטגי בכניסה לעיר.
הפרויקט הראשון אשר מחזיק בהיתר בנייה וצפוי להיות הראשון לקום בשכונה הוא פרויקט משותף של חברת ארזים וקבוצת אבני דרך, שתי חברות נדל"ן ותיקות ומנוסות. חנה שוורץ סמנכ"לית שיווק ומכירות של קבוצת אבני דרך, אומרת כי "היום קשה למצוא נכסים במחירים של 1.2 מיליון ₪ במקום טוב, בוודאי שלא בעיר קסומה כמו צפת, עם נוף לכנרת, בבנייני בוטיק נמוכים ואינטימיים עם חנייה, מחסן וכל מה שמשפחה ישראלית צריכה בימינו".
שוורץ מוסיפה כי "הפרויקט המשותף עם ארזים נמצא בנקודה הכי אסטרטגית וגבוהה בשכונה, חלק מהדיירים יזכו לנוף לוואדי, וחלק לנוף המדהים של הכנרת".
הפרויקט נמצא בשלב ה-Pre-sale, מה שמבטיח את המחירים הטובים ביותר עבור משקיעים שמזהים את הפוטנציאל כבר בשלב זה. הפרויקט מורכב מדופלקסים ובניינים נמוכים הכוללים החל מ-7 דירות ועד 16 דירות לבניין. טווח המחירים מתחיל ב-1.45 מיליון ₪ ומגיע ל-1.9 מיליון ₪, מה שנותן אפשרות השקעה גם לישראלים בעלי הון עצמי יחסית נמוך, אשר רוצים להרוויח מפוטנציאל העליות במחירי הדיור.
מבחינת גודל הדירות, רוב הדירות בפרויקט צפויות להיות דירות 4-5 חדרים, דירות גן ודירות גג, אשר צפויות למשוך משפחות צעירות ששואפות להמשיך לגור בעיר בה נולדו ולא מוצאות פתרון דיור מתאים נכון להיום. עבור המשקיעים, המשמעות היא שוכרים יציבים לטווח רחוק שצפויים לגדל את ילדיהם בשכונה חדשה לחלוטין, מול הנוף הקסום.
"מתחילת דרכה ועד היום, קבוצת אבני דרך פועלת ברחבי הארץ בזיהוי אזורים מתעוררים, רגע לפני הפריצה שלהם", אומרת שוורץ. "כפי שהיינו הראשונים להיכנס לרובע הבינלאומי בלוד ולשכונה החדשה באלפי מנשה, כך אנחנו מזהים כיום את הפוטנציאל העצום של השכונה החדשה בצפת, עיר עם יתרונות ומאפיינים שאין בשום מקום אחר בישראל. כל מי שיש לו הון עצמי זמין, גם אם לא מדובר בסכום של מיליונים, יכול להיכנס לשוק הדיור הרותח של ישראל ולהשקיע בעיר שהנדל"ן שלה צפוי להשביח את עצמו בהיקף אדיר בשנים הקרובות. זה הזמן לרכוש במקומות בהם המחירים עדיין בהישג יד".
לפרטים על מחירי ה-Pre-sale בשכונה החדשה של העיר, היכנסו>>