סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

כיצד עליית הריבית תשפיע על שוק הדיור ותשפיע על הביקוש לדירות?

העלאת הריבית האחרונה והציפייה להמשך ההעלאות צפוי להשפיע על החזרי המשכנתא ועל הכיס של כולנו. ויקטור וייסמן, מנכ"ל טופ קפיטל, מסביר על סוגי האוכלוסיות הצפויות להיות מושפעות מהמגמה, על ההשפעה הצפויה על מחירי הדירות

הריבית של בנק ישראל עלתה לאחרונה ל-0.35% והיא צפויה להגיע תוך שנה וחצי ל-1.5%. ויקטור וייסמן, מנכ"ל טופ קפיטל המתמחה במימון פרויקטים, אומר כי הישראלים התרגלו לסביבת ריבית אפסית, שהיתה אחת הסיבות לעלייה במחירי הדיור. לדברי וייסמן, בעידן פוסט קורונה, הסביבה מאלצת את הבנקים המרכזיים לעליית ריבית בכל העולם.
אחת האוכלוסיות שמרגישות את השינוי כבר היום היא בעלי משכנתאות צמודות למדד, בעקבות העלייה במדד בחודשים האחרונים, שהובילה לעלייה בהחזר. וייסמן ממליץ לבעלי משכנתאות אלו לבחון מחזור משכנתא.
בכל הנוגע לעלייה בריבית, וייסמן אומר כי בעלי משכנתא עם רכיב חלקי של ריבית משתנה יחוו השפעה מוגבלת, בעוד שאצל לוקחי משכנתאות חדשות העלייה תשפיע על כל חלקי המשכנתא.
באשר לשאלה האם העלייה בריבית תשפיע על הביקושים, ויסמן מערכיך שכפי שירידת הריבית תדלקה את מחירי הדירות, כך עשויה להתפתח ציפייה לכך שמחירי הדירות ירוסנו ככל שהריבית תעלה, מה שישים הרבה אנשים על הגדר ויגרום להם לקבל החלטות גורליות, ככל הנראה בשלב יותר מאוחר. מהן ההשלכות הצפויות של העלאת הריבית על שוק הנדל"ן? וכיצד צפוי התיקון המוצע של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בחוק המכר? הצטרפו אלינו.