סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

מתחם 24 בחדרה: אגי גרופ מנגישה למשקיעים את שכונת העתיד של העיר

בתוכניות הפיתוח לחדרה המתחדשת, מהווה המתחם שיכלול כ-3,500 דירות, בתי ספר וגני ילדים, מבני ציבור, מסחר וריאות ירוקות – נדבך מרכזי. באגי גרופ זיהו את הפוטנציאל: "אלו קרקעות עם קבלות, שערכן צפוי לטפס". והמחיר? החל מ-99 אלף שקלים

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
החזון של חדרה למתג עצמה כמטרופולין המרכזי בין חיפה לתל אביב מגובה בשורה של תוכניות ופרויקטים להגדלת היצע הדיור, פיתוח מוקדי תעסוקה, מסחר ועסקים. אוכלוסיית העיר, שכבר חצתה את רף 100 אלף התושבים, צפויה להכפיל עצמה בעשורים הקרובים, כשתוכנית המתאר חד/2020 משרטטת את העקרונות להתפתחותה העתידית של העיר הוותיקה, המציינת 120 שנים להיווסדה.
"עם כניסתי לתפקיד חתמתי על תוכנית המתאר חד/2020, המשלבת התחדשות עירונית לצד בנייה חדשה, ומאז אנחנו בונים כל הזמן", סיפר ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, בראיון ל"כלכליסט". "את מפעל הדירות בחדרה אפשר לראות את בקו הרקיע של העיר ובריבוי המנופים, תוכנית חד/2020 אמורה להביא את העיר לכמות של 220-200 אלף תושבים בשלב הראשון, אבל אנחנו כבר חושבים קדימה".
קראו עוד בזירת הנדל"ן:
גנדלמן לא מדבר באוויר. דוגמאות בולטות לפרויקטים אשר יצעידו את חדרה קדימה בשנים הקרובות לא חסרות, בכלל זה הקמת תחנת הרכבת "חדרה מזרח" ואצטדיון כדורגל מודרני בעל תכולה של 15 אלף מקומות ישיבה. בנוסף, כחלק מהשאיפה למצב את מערכת החינוך העירונית בצמרת הארצית, נבחרה חדרה לקחת חלק בפיילוט של משרד החינוך והיא תעבור למודל של חמישה ימי לימוד בשבוע בבתי הספר העל יסודיים.
3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. החזון: להפוך למטרופולין המוביל בין תל אביב לחיפה
עיריית חדרה. החזון: להפוך למטרופולין המוביל בין תל אביב לחיפה
עיריית חדרה. החזון: להפוך למטרופולין המוביל בין תל אביב לחיפה
(צילום: Ori~ מתוך ויקיפדיה)
"חדרה היא עיר הנמצאת בתהליכי התפתחות משמעותיים וקולטת אליה אוכלוסייה צעירה. מערכת החינוך המקומית נחשבת לטובה, בעיר יש פארק גדול ומרכזים מסחריים, והיא בעלת מערכת כבישים נגישה", מנתח שמאי המקרקעין ישראל יעקב, חדרתי במקור. "אחד היתרונות הגדולים שמציעה חדרה טמון בעתודות הקרקע שלה המייצרות פוטנציאל בנייה מהגדולים בישראל. העיר מוקפת שטחים חקלאיים ופרדסים, כשבשנים האחרונות יש בה בנייה רבה, לצד תוכניות שכבר אושרו וייצאו לדרך בשנים הקרובות".
"אנו גם רואים שחברות נדל"ן גדולות נכנסות לעיר ופועלות בה – לכל אלה השפעה חיובית על מדד המחירים שמטפסים כלפי מעלה", מוסיף יעקב. "כך למשל, דירת 4 חדרים במרכז חדרה מתחילה היום בסכום של 1.4 מיליון שקל. דירות בקו ראשון לים של 5 חדרים כבר נמכרות בסכומים שחוצים את רף 3 מיליון השקלים, מחירים הזהים למרכז הארץ".
חוויית מגורים ירוקה
במצב העניינים הנוכחי, אין זה מפתיע כי חדרה נהנית מהגירה חיובית ובונה לה מוניטין כמוקד נדל"ן לוהט. מיזם נוסף, שמתכתב היטב עם היצע הקרקעות הנדיב של העיר ומבקש לייצר פתרונות לגידול האוכלוסייה הצפוי הוא מתחם 24 – המקודם ביוזמת עיריית חדרה כשעל עריכת התוכנית מופקד משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים.
מדובר למעשה בשכונה חדשה, בשטח של כ-780 דונם מזרחית לפארק חדרה - אשר תיישם הלכה למעשה את מודל עירוב השימושים עם כ-3,500 דירות (חלקן בדיור מוגן), לצד בתי ספר וגני ילדים, מבני ציבור, מסחר ופנאי. השכונה תציע תמהיל בינוי מגוון: בנייה בת 7 קומות במזרח התוכנית, בנייה בת 10 קומות במערבה ומגדלים בני 20 קומות במרכזה.
הקמת השכונה היא בהתאם תוכנית חד/2020, כשבתכנונה ניתן דגש רב על יצירת "חוויית מגורים ירוקה". בהתאם לכך תיבנה השכונה בהתאם לעקרונות הבנייה הירוקה, ותכלול גנים ופארק מרכזי המקשרים בין חלקי השכונה ומהווים אגן ניקוז טבעי.
מיקום השכונה בסמיכות לתחנת הרכבת ולכביש 4 מייצר יתרון גם בהיבט התחבורתי, הן עבור המשתמשים ברכב הפרטי והן עבור המתניידים בתחבורה הציבורית. בנוסף מציעה התוכנית הקמת שני צירים ראשיים הכוללים נתיב תחבורה ציבורית, שאחד מהם יתחבר לתחנת הרכבת. עוד מוצע חיבור חדש לכביש 4 בדרום התוכנית שישפר את הכניסות והיציאות מהשכונה.
3 צפייה בגלריה
מתחם 24 בחדרה. בתכנון השכונה ניתן דגש נרחב לעירוב שימושים
מתחם 24 בחדרה. בתכנון השכונה ניתן דגש נרחב לעירוב שימושים
מתחם 24 בחדרה. בתכנון השכונה ניתן דגש נרחב לעירוב שימושים
(הדמיה: 3Dvision)
לדברי מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד: "מדובר בשכונה חדשה המבוססת על מדיניות מינהל התכנון לחיזוק עירוניות, וכוללת עירוב שימושים, רשת רחובות, קרבה לשטחי ציבור, צפיפות גבוהה ועוד, הממשיכה את מרכז העיר לכיוון מערב, תוך חיבור השכונה החדשה אל תחנת הרכבת. התוכנית שומרת על חיץ ירוק בין השכונה המוצעת ליער חדרה הסמוך. בנוסף, התוכנית מקצה שטחים רבים לצרכי ציבור שנועדו לסייע ולתמוך בתהליכי התחדשות עירונית המתרחשים במרכז העיר".
הצלחות מוכחות
את הפוטנציאל הטמון במתחם 24 ובחדרה המשודרגת הקדימה לזהות אגי גרופ (AGI GROUP) – חברה המתמחה באיתור קרקעות בעלות פוטנציאל גבוה, ופועלת בשורה של ערים צומחות ברחבי הארץ – בלב מוקדי הביקוש, כמו גם במעגלים המרוחקים יותר.
"במתחם 24 תקום אחת משכונות העתיד של חדרה, שהולכת להיות אחד העוגנים של העיר", מציינים בחברה. "התוכנית כבר אושרה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית. אלו קרקעות עם קבלות, שערכן צפוי לטפס. העובדה שהמתחם נמצא תחת תוכנית מקודמת מסירה את סימני השאלה. השקעה בקרקעות אמנם דורשת סבלנות ואורך רוח, אך היא מסוגלת לייצר רווחים נאים – ומתחם 24 הוא ההוכחה לכך".
האג'נדה של החברה היא להנגיש את תחום ההשקעה בקרקעות לציבור הרחב, וזאת באמצעות מודל המאפשר גם לבעלי הון עצמי צנוע להיכנס לתחום. "השקעה בקרקעות פונה בעצם לשני סוגי קהלים", מרחיבים באגי גרופ. "הסוג האחד, קהל שרוצה להיות חלק מתחום שנהנה מרוח גבית ומושך אליו עוד ועוד משקיעים, ומאפשר גם למי שאין לו גב כלכלי רחב לייצר רווחים. הסוג השני, אנשים שמבקשים להגשים את חלום הדירה, כשהשקעה בקרקעות היא למעשה הדרך היחידה שלהם להגיע לנכס".
3 צפייה בגלריה
פארק 24 בחדרה
פארק 24 בחדרה
מתחם 24 בחדרה. "העובדה שהמתחם נמצא תחת תוכנית מקודמת מסירה את סימני השאלה"
(הדמיה: 3Dvision)
בהתאם לתפישה הזו, במתחם 24 מציעה אגי גרופ קרקע במחיר התחלתי של 99 אלף שקלים, כולל פריסת תשלומים נרחבת. כל יחידת שטח מגובה בדו"ח שמאי בהתאם לתקן 22 המציג את הסטטוס התכנוני והמשפטי שלה, והיא תירשם על שם הרוכש בטאבו. "אנו מחויבים לליווי רציף של המשקיעים ולהתנהלות שקופה", מדגישים בחברה. "האחריות שלנו היא להיות שם עבור הלקוחות לכל אורך הדרך".
השקעה בקרקעות מחייבת היכרות מעמיקה עם התחום וכללי המשחק המאפיינים אותו, כשמאחורי אגי גרופ עומדות הצלחות מוכחות - כגון הקרקעות בפארק הים בבת ים, שערכן זינק במאות אחוזים. "העצה שלנו עבור מי שרוצה להיכנס לתחום היא לבדוק בדיוק מול איזה גוף הוא מתנהל", מסכמים בחברה. "מהו הניסיון שהוא מביא ומה הרזומה המקצועי שהוא מציג. שיעורי הבית הללו יכולים לעשות את ההבדל בין השקעה מוצלחת לעוגמת נפש".
עוד בזירת הנדל"ן
המומלצות שלנו
מומלצות וידאו