סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

"מלוד תצא תורה": ההתחדשות העירונית ממתגת מחדש את העיר

מגובה בהסכם גג בהיקף של כ-7 מיליארד שקלים, נערכת לוד להכפיל ואף לשלש את אוכלוסייתה תוך עשור. איך משתלבים מיזמי התחדשות עירונית בתוכניות? עו"ד בן מיוסט, מנכ"ל החברה הכלכלית לוד, ועו"ד איתמר פנץ, סגן יו"ר לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב, עם התשובות

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן

על תנופת הפיתוח בעיר לוד כמעט אין צורך להרחיב. די עם נציין את הסכם הגג בין המדינה לרשות המקומית ב-2017, בהיקף של כ-7 מיליארד שקלים – הסכם הגג הגדול ביותר שחתמה ממשלה כלשהי עם עיר בישראל – שמוציא את העיר הוותיקה לעידן חדש.
ההסכם מאפשר ללוד לשנות את פניה לבלי הכר – ומדובר בין היתר בהגדלה משמעותית של היצע הדיור, פיתוח מוקדי תעסוקה ומסחר, חידוש ופיתוח תשתיות - ולהיערך כראוי להכפלת ואף לשילוש אוכלוסיית העיר תוך עשור, מ-80 תושבים כיום לכ-240 אלף תושבים סביב 2030.
"הסכם הגג הוא בשורה לכל עולם ההתחדשות העירונית ובהחלט אפשר לומר שמלוד תצא תורה", מצהיר עו"ד איתמר פנץ, סגן יו"ר לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב ומי שעומד בראש תחום התחדשות עירונית במשרד עורכי הדין סלומון ליפשיץ. כמי שמלווה מקרוב פרויקטים בעיר, הוא מציין כי "לוד התברכה בצוות עבודה פנטסטי והתושבים צריכים לדעת לומר תודה על כך".
"העולם היזמי, בפרט בלוד ובכלל בישראל, רוצה בסך הכל ודאות", מדגיש עו"ד בן מיוסט, מנכ"ל החברה הכלכלית לוד. "כאשר מייצרים ודאות הן כלפי היזם והן כלפי העירייה, ונותנים כלים לשני הצדדים לדבר באותה רמה מקצועית, שיתוף הפעולה שנוצר הוא מדהים". צפו בפאנל התחדשות עירונית בלוד

עוד בזירת הנדל"ן
המומלצות שלנו
מומלצות וידאו