סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

הארכת תוקף הותמ"ל – החלטה נכונה או טעות מרה?

על אף ההתנגדויות אישרה ועדת השרים את הצעת החוק של איילת שקד להארכת תוקף הותמ"ל. עו"ד זיו כספי מסביר מדוע זה בדיוק מה שאנחנו צריכים


הצעת החוק של שרת הפנים, איילת שקד, להארכת תוקף הותמ"ל, אושרה על ידי ועדת השרים וממתינה לאישור הכנסת. אם תאושר, מדובר בהחלטה לא פחות ממעולה, כך לפי המומחה שלנו לענייני התחדשות עירונית – עו"ד זיו כספי, בעלים ושותף מייסד של משרד עורכי הדין גינדי-כספי.
הותמ"ל – ועדה ארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור, הוקמה בתחילה לפרק זמן של 4 שנים על מנת להגדיל את היצע הדירות בישראל. תוקפה, שהיה אמור להסתיים ב-2018, הוארך על ידי הוראת שעה שנותרה בתוקף גם בשתי הממשלות הקודמות. כעת, אישרה ועדת השרים את הארכת פעילות הועדה בארבע שנים נוספות, וההוצאה לפועל של החלטה זו ממתינה, כאמור, לאישור הכנסת.
בשיחה עם עו"ד כספי שמענו על היקף הפעילות האדיר של הותמ"ל, על היתרונות של המשך פעילותה ועל חשיבותה עבור שוק הדיור הישראלי. לצד זאת, סיפר עו"ד כספי גם על ההתחלה המקרטעת של הועדה, על הטעויות שנעשו בתחילת הדרך ועל הקולות המתנגדים לה בעקבות זאת.
עו"ד כספי חלק עמנו את ניסיונו הרב בהובלת תוכניות בותמ"ל ותיאר את השינויים שעברו על הועדה, את האופן בו מתבצעים התהליכים כיום, את השפעתה החיובית על פעילות הועדות המחוזיות ואת המיקוד והסמכויות הנדרשים להמשך פעילותה היום. בשלוש מילים: זוהי רק ההתחלה. הצטרפו אלינו