סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

ירושלים של מעלה: מחירי הדיור בבירה ממריאים לשיאים חדשים

המחירים באחת הערים היקרות בישראל ממשיכים לטפס, כשפרויקט מוזיאון רזידנס של קבוצת האחים ישראל בשכונת ניות מספק דוגמה בולטת - דירת 4 חדרים שעלתה ב-2016 כ-3 מיליון שקלים, מתומחרת היום בסכום כמעט כפול. יונתן ישראל: "גאים להשביח בצורה משמעותית את נכסי הדיירים שלנו"

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לרתוח, כשמחירי הדיור זינקו מראשית השנה ביותר מ-10%. מוקד פעילות שוקק מהווה ירושלים, שממצבת עצמה כאחת מחמש הערים היקרות בישראל – כאשר מחירה הממוצע של דירה בבירה עומד על פי נתוני הלמ"ס על כ-2.2 מיליון שקל. התכונה הרבה סביב הנדל"ן בירושלים מתורגמת לאלפי עסקאות שבוצעו בה בתקופה האחרונה, כאשר רק במהלך חודשי הקיץ (יולי-ספטמבר), נמכרו בתחומה כ-1,045 דירות חדשות.
בצמרת השכונות המבוקשות בבירה, ניצבת ניות, או בשמה הרשמי – ניות-נווה שאנן-נווה גרנות. שורשיה של השכונה, הממוקמת בדרום-מרכז ירושלים, בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אז הוקמה במיוחד עבור הקהל אנגלוסקסי שעלה לעיר הקודש מצפון אמריקה.מאז מזוהה ניות עם אוכלוסיית דיירים משכילה, אמידה ופלורליסטית – ונהנית ממוניטין של אחת משכונות היוקרה של העיר.
קראו עוד בזירת הנדל"ן בכלכליסט:
"ניות נחשבת לאחת משכונותיה המובילות והחזקות של ירושלים", מנתח שמאי המקרקעין אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר והבעלים של משרד דנוס-להט. "השכונה נמצאת במיקום מצוין – עם סמיכות למוקדי תרבות, אקדמיה וממשל, ובהם האוניברסיטה העברית, מוזיאון ישראל וכמובן הכנסת, לצד ריאות ירוקות שמקיפות אותה – כך שבהחלט מדובר במיתוג משובח ביותר".
"בניגוד לשכונות אחרות בירושלים שהשתנו לאורך השנים, ניות ידעה לשמור על צביונה", מדגיש ד"ר יאיר דוכין, ראש תוכנית התמחות במימון נדל"ן MBA, בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. "זו שכונה שאנשים מגיעים אליה כדי להישאר. האוכלוסייה המבוססת המתגוררת בה ואיכות החיים שהיא מציעה, משתקפים גם במחירי הדירות, במיוחד כאשר מביאים בחשבון שהביקוש עולה על ההיצע".
3 צפייה בגלריה
שמאי המקרקעין אוהד דנוס
שמאי המקרקעין אוהד דנוס
שמאי המקרקעין אוהד דנוס
(צילום: שחר שירזי)
בין ישן לחדש
עוגן מרכזי בתהודה שמייצרת סביבה השכונה גם היום, טמון בפרויקט במוזיאון רזידנס (MUSEUM RESIDENCE) המשתרע על שטח של כ-24 דונם בסמיכות לרחובות נווה שאנן, י.צ מיכאלסון ונחמן אביגד. המיזם מייצג את הבנייה החדשה בשכונה, מוקם על עתודות הקרקע האחרונות של ניות ומקפיד להתכתב עם אופייה וסגנונה. מדובר על 17 בניינים הכוללים בסך הכל 140 דירות, כשהבנייה נמצאת ממש בישורת הסופית עם השלמת 32 הדירות האחרונות, מהן נותרו למכירה כ-10 בלבד.
פרויקט מוזיאון רזידנס מהווה למעשה שכונה בתוך שכונה, והוא מאופיין ברחובות הולנדיים ללא כניסת תחבורה ציבורית או פרטית, ומציע טיילת פנימית, גינה שכונתית ושטחים ירוקים למכביר כמו גם משחקייה.
לדברי דנוס, מוזיאון רזידנס הוא דוגמה לפרויקט המיטיב לשלב בין ישן לחדש. "בשכונות ותיקות, גם האיכותיות שבהן, הבנייה הוותיקה כבר לא תואמת את הרף של המאה ה-21. הסטנדרטים של הבנייה השתנו, כמו גם התכנון", הוא מחדד. "לכן, כשישנו פרויקט חדש בשכונה ותיקה, ברור שהוא מעניק לה ערך מוסף. העניין, מן הסתם, תורם גם לעליית המחירים".
"כאשר שכונה מתרעננת ומשתדרגת בסופו של דבר כולם נהנים", מוסיף דנוס. "הבנייה החדשה נהנית מהמיתוג של השכונה הוותיקה, והשכונה עצמה נהנית מההתחדשות. מוזיאון רזידנס מדגים הלכה למעשה איך תכנון חדש ופיתוח סביבתי מודרני מעצימים הן את הפרויקט עצמו והן את הסביבה כולה. דוגמה בולטת נוספת היא פרויקט גינדי TLV, שהוקם על השטח בו שכן בעבר השוק הסיטונאי של תל אביב, והיום מציג שכונה חדשה הכוללת קניון, מתנ"ס, מוסדות חינוך וגינה פנימית רחבת ידיים – אלמנטים משמעותיים התואמים את החיים המודרניים".
לא במקרה מתעכב דנוס על נושא המחירים. אם לפני כחמש שנים דירת 4 חדרים בפרויקט מוזיאון רזידנס בשטח של 114-110 מ"ר עלתה סביב 3 מיליון שקלים, הרי שהיום דירת 4 חדרים בשטח של 121 מ"ר מתומחרת במחיר כמעט כפול – החל מסכום של 5.65 מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
יונתן ישראל, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת האחים ישראל
יונתן ישראל, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת האחים ישראל
יונתן ישראל, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת האחים ישראל
(צילום: איתמר יחזקאל)
אינטראקציה הדוקה
על פרויקט מוזיאון רזידנס מופקדת קבוצת האחים ישראל – חברה ירושלמית ותיקה הבונה בעיר למעלה מיובל ומכירה מקרוב את הדנ"א של הבירה ותושביה. "כמי שגדלו בירושלים, אנחנו יודעים לזהות ולאפיין את הצרכים של הדיירים ולספק להם את המענה המקיף", מסביר יונתן ישראל, דור לשלישי למשפחה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי בקבוצת האחים ישראל. "ברור לנו שאיכות המגורים מורכבת לא רק מדירות בסטנדרט גבוה, אלא גם מהסביבה העוטפת אותן. פרויקט מוזיאון רזידנס מבקש לייצר קהילת דיירים מגובשת, ולכן הקפדנו על פיתוח שטחים ציבוריים וגני משחקים, שיספקו מקום מפגש להורים ולילדיהם".
בדומה לפרויקט נוספים של האחים ישראל, גם מוזיאון רזידנס ממחיש את הדיאלוג המוצלח שנבנה בין ציבור הדיירים לבין אנשי החברה. "פרויקט מוצלח מחייב אינטראקציה הדוקה בין בעלי הדירות לחברה היזמית", מבהיר ישראל. "אלו לא הצהרות באוויר, אלא מציאות בשטח. לדיירים יש כתובת ברורה לכל נושא. אני מלווה את הפרויקט מקרוב, מתייצב בשטח בתדירות יומיומית ומעודכן בפרטים הקטנים ביותר. זו הדרך היחידה לוודא שהחזון שעומד מאחורי הפרויקט יתממש גם ברמה הפרקטית".
3 צפייה בגלריה
פרויקט מוזיאון רזידנס בשכונת ניות בירושלים
פרויקט מוזיאון רזידנס בשכונת ניות בירושלים
פרויקט מוזיאון רזידנס בשכונת ניות בירושלים
(צילום: איתמר יחזקאל)
באשר לעליית המחירים המרשימה שרשמו הדירות בפרויקט, אומר ישראל: "אנחנו גאים להשביח בצורה משמעותית את הנכסים של הדיירים שלנו" - זה בפירוש אחד היעדים שאנחנו מציבים לעצמנו לקראת כניסה לפרויקטים. אני שמח שבמוזיאון רזידנס מחירי הדירות האמירו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים לא רק ביחס למחיר ההתחלתי, אלא גם ביחס למחירים בשוק".
ישראל מתייחס גם לקהל היעד בפרויקט, אשר בניגוד ללא מעט מיזמי נדל"ן בבירה הפונים לתושבי חוץ, מכוון לקהל הישראלי ובמיוחד לזה המקומי. "יש לנו אהבה גדולה לירושלים ואמונה גדולה בעיר הזו, וזה מחלחל למי שמגיע לכאן", הוא מרחיב. "יש לא מעט ירושלמים שמחפשים את הפרויקט שישאיר אותם בעיר, ולוואקום הזה אנחנו נכנסים. הירושלמים לא לבד כמובן, לצידם מגיעים לשכונה גם משפרי ומצמצמי דיור מהמעגלים מחוץ לעיר".
"אוכלוסיית דיירים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה היא סימן ההיכר של ניות, אז והיום", מסכם ד"ר דוכין. "פרויקט מוזיאון רזידנס ממשיך את המגמה הזו. הרכב האוכלוסייה לא משתנה, וזו אחת הסיבות לכך שניות שומרת על מעמדה היוקרתי ועל מחירי דירות גבוהים ביחס לשכונות אחרות בירושלים".


עוד בזירת הנדל"ן
המומלצות שלנו
מומלצות וידאו