סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

רו"ח אייל טייב מסביר: כיצד מקצים את התמורות לדיירים?

אייל טייב, מנכ"ל משותף, אינוביישן התחדשות עירונית, מסביר אילו ערבויות נדרשות להשלמת פרויקט התחדשות עירונית, מה משמעותן עבור הדיירים ואיך יכולים בעלי הזכויות להבטיח את התמורות הראויות בדירה החדשה.

איך נקבעת התמורה בפרויקט התחדשות עירונית? פרויקט התחדשות הוא פרויקט סוציאלי, אומר אייל טייב, מנכ"ל משותף, אינוביישן התחדשות עירונית, בכך שעל פי חוק, המחוקק ויתר על המיסים וההכנסות מהתהליך, בתנאי שהתמורות לדיירים הן אחידות.
על רקע העבודה כי מדובר בפרויקטים ארוכים ומורכבים, טייב מדבר גם על הערבויות הנדרשות על פי החוק בפרויקט פינוי בינוי- ערבות חוק מכר וערבות שכר דירה, ועל הערבות הנוספת שחברת אינוביישן מספקת לבעלי דירות: ערבות בדק אשר מבטיחה לדייר כי אם יתגלו ליקויים במשך 18-24 חודשים ממועד הכניסה, יש ערבות מוגדרת הנשמרת לטובת התיקונים.
בכל הנוגע לשקיפות ואחריות במהלך קידום הפרויקט, טייב מציין את בא הכוח שמייצג את בעלי הדירות אשר שכרו ממומן על ידי היזם ומלווה את הדיירים מבחינה משפטית, ומפקח מטעם הדיירים שהוא מהנדס או מהנדס בניין. בנוסף, טייב מציין כי אינוביישן מעמידה לטובת בעלי הזכויות בעל מקצוע מטעמה שמלווה את הדיירים מרגע חתימת ההסכם, דרך הפינוי ועד הכניסה לדירה החדשה, באופן צמוד וזמין מסביב לשעון. הצטרפו אלינו לכל הפרטים על הדרך הבטוחה למימוש פרויקט התחדשות עירונית.