סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

איך תראה ההתחדשות העירונית ברשויות המקומיות אחרי עידן התמ"א 38?

אינג' בועז גמליאל - מהנדס העיר נס ציונה, מספר כיצד אגף ההנדסה בראשותו נערך לשינויים שיקרו לאחר עידן התמ"א 38, ומהן תוכניות ההתחדשות של נס ציונה לשנים הבאות.


לאחר שנים ארוכות בהן יוזמת ההתחדשות המובילה הייתה תמ"א 38 היא אמור לפנות את מקומה לתוכניות התחדשות בניינית, במסגרתה כל עיר תגבש מדיניות התחדשות עצמאית ברמת הבניין הבודד. אחת הערים הללו היא לא אחרת מאשר נס ציונה.
אינג' בועז גמליאל - מהנדס העיר נס ציונה וחבר ועד איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, אומר כי בנס ציונה קיימת זה מכבר תכנית מתאר כוללנית, במסגרתה תוכננו המתחמים בעיר להתחדשות עירונית כולל פרויקטים של תמ"א 38.
במקומות בהם לא ניתן להכיל התחדשות עירונית ברמה מתחמית, מסופקים פתרונות תמ"א 38.
נכון להיום קודמו, אושרו וקיבלו תעודות גמר מאות יחידות דיור. כ-1,500 יח"ד קיימות שתהפוכנה לכ-4,500 יחידות דיור חדשות שיקבלו אמצעי מיגון, עמידות לרעידות אדמה וכו'.
עניין חשוב הוא שימור צביונה הייחודי של נס ציונה, המשופעת בשטחים פתוחים ומבנים צמודי קרקע. לדבריו, במסגרת תוכנית המתאר יצרו קישוריות לשטחים פתוחים וירוקים, ויצרו פרויקטים בקנה מידה אנושי בני 8.5 עד 9.5 קומות בבנייה מדורגת לכיוון צמודי הקרקע.
עם זאת הוא מציין שהתוכנית, שהוחלט להפקידה כבר ב-2019, מעוכבת בגלל המטרו ותמ"א 70. למעשה, קיים קונפליקט בין ראש העיר ומהנדס העיר, המבקשים לשמר את צביונה של העיר נס ציונה, לבין הועדה המחוזית ומינהל התכנון שמבקשים לצופף ולבנות לגובה.
עוד על תכנית ההתחדשות העירונית של נס ציונה תוכלו לראות בכתבה המלאה.