סגור

טל יעקובסון, מנכ״ל פריון: "זה שחברות ישראליות מציגות ביצועים פנומנלים בעת הזו, חשוב להסברה הכלכלית שלנו מאי פעם"

מנכ"ל ענקית טכנולוגיית הפרסום הישראלית שנסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב ומנייתה מזנקת בשבוע האחרון, מספר על תמיכה עצומה ממשקיעים זרים, מציע לחברות ישראליות להתמקד בלחם וחמאה בתקופה הזו, ומרגיש תחושת שליחות, להראות שההייטק הישראלי יכול להמשיך לצמוח גם בתקופת משבר

ליאור אבישר
אחרי שדיווחנו במדור על סיועה של פריון לציבור וההסברה הישראלית, קפצנו לשיחה עם טל יעקבסון, מנכ״ל ענקית טכנולוגיית הפרסום הישראלית שנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב (סימול: PERI) ביום ה 29 למלחמה, שעות ספורות לפני שהוא עולה על מטוס לפגישות עם המשקיעים באמריקה, ואחרי שמניית החברה מזנקת כמה ימים ברציפות (עליה של מעל 17% בחמשת הימים האחרונים), על רקע דוחות מצויינים. החברה גם השיקה טכנולוגיית פרסום אודיו מהפכנית, מבוססת בינה מלאכותית יוצרת. גם יעקובסון, כמו בכירים רבים בהייטק הישראלי, העלה בימים האחרונים בלינקדין שלו את הקמפיין של ישראלי הייטק דליברס, ונראה שלפחות בחלקת האלוהים שלו, הדליבר מתקיים ובגדול.
2 צפייה בגלריה
קמפיין הייטק ישראלי עם טל יעקובסון
קמפיין הייטק ישראלי עם טל יעקובסון
קמפיין הייטק ישראלי עם טל יעקובסון
(באדיבות: Perion)
סולידריות גלובלית מפתיעה
״בשונה מהתחושה בציבור״, פותח את דבריו טל, ״יש תמיכה גדולה בישראל בעולם, בייחוד בארצות הברית. העובדים הגלובליים שלנו כולם אומרים - אתם תשמרו על עצמכם, אנחנו נדאג שהתוצאות לא יפגעו, ואפילו נדחף יותר מכרגיל ונגיע לתוצאות טובות יותר. אני טס היום בערב לארצות הברית להיפגש עם לקוחות ומשקיעים. לא רק שאף אחד לא ביטל, יש ביקוש גדול מאוד לקבוע עוד ועוד פגישות. יש את הסיטואציות האלה, שאתה בזום עם 30 אמריקאיים, ומבקש שימתינו חמש דקות עד שאתה הולך למקלט וחוזר. והם לא מבינים איך אתה כל כך רגוע, אבל אלו הם חיינו. אין מה לפחד. צריך להמשיך להתקדם, צריך לקדם את המשק, צריך לייצר טכנולוגיה ולייצר אמון בכלכלה שלנו. זה התפקיד שלנו כיזמים וכמנהלים״.
איך אתה כמנכ"ל חברה גלובלית פוגש את זה?
"השבת השחורה הייתה שחורה משחור לכולנו. אפילו אנחנו הישראלים, שעוד במידה מסוימת ״מוכנים נפשית״ לאירועי טרור (על אף שלא ניתן להיות מוכן נפשית לאירוע בסדר גודל כזה), חווינו טלטלה עמוקה. לא כל שכן אמריקאיים שצפו מהצד מהקצה השני של העולם.
בימים הראשונים, חלק מהמשקיעים האמריקאיים נבהלו לרגע. אבל אחרי שיצאו הדוחות שלנו ביום רביעי הקודם, והם ראו את המספרים, הם נרגעו. הם ראו שעלינו בהכנסות, עלינו ברווחיות, ואפילו הוצאנו מוצר Generative AI שמשנה כבר עכשיו את עולם הפרסום בזמן מלחמה. אפשר לומר שכולם היו די בהלם איך המשכנו ״לדלבר״ גם בעת משבר כה עצום. ואז הם מבינים שאין עוד עם כזה. שמוכן למשברים, שיודע להתמודד עם משברים, שמציג ביצועים ועשייה במשברים טוב לא פחות (אם לא יותר) מבשגרה. אנחנו בנינו מדינה שהיא בנויה על מצבי לחץ. כל חברות ההייטק פה לא משאירות את השרתים בישראל. תמיד יש redundancy - אם מישהו הולך למילואים זה ברור שמישהו מחליף אותו. זה הstate of mind שלנו. אנחנו יודעים שאנחנו קמים בבוקר ולא משנה מה יקרה אנחנו נפתור את זה. ולכן אין סיבה לחשוש להשקיע בישראל. להפך. יש סיבה טובה להשקיע יותר ויותר בישראל. כי יש ליזמים פה resilience שאין לאף אחד אחר על הכוכב הזה.
אז הקמפיין על ההייטק הישראלי דליברס משקף את המציאות?
״משקף בענק. היופי בחברה ציבורית היא שהמציאות בפנים כל הזמן. האק"ג שלי זה החיבור לאפליקציית שוק ההון - אדום או ירוק. כך נקבע מצב הרוח. כך אנחנו יודעים מה מצב החברה בצורה הכי ברורה וחד משמעית. ואם האפליקציה אומרת שאנחנו, כמו גם עוד חברות ישראליות מונפקות - נמצאים במגמה חיובית, אז אנחנו במצב טוב. אז התעשייה הישראלית, ההייטק הישראלי, נמצא במצב טוב. זה בסדר שכולנו עדיין בסוג של שוק. אבל עם כל הכאב, הצער, החשש וחוסר הוודאות, אנחנו צריכים לשים את זה בפרונט, לשדר לעולם, שאף אחד לא יעצור אותנו. מספיק להסתכל בשיח בפורומים של שוק ההון כדי לראות כמה הצבע של החברות הישראליות בנאסד"ק הוא רכיב הסברתי לכל דבר.
בזמן מלחמה, תחת הפצצות אנחנו נוציא טכנולוגיה וניקח את התעשייה קדימה. אנחנו נשמור על הפרנסה של כולם. זה מה שחשוב להראות לעולם. ויותר מלעולם, אנחנו צריכים להזכיר את זה גם לעצמנו.
כי החוסן והמורל הלאומי הם מרכיב מכריע בניצחון במלחמה. ואותי זה מעודד, לראות שלא רק שהכלכלה לא קורסת, אלא צומחת, ואנחנו נמשיך להוביל את המגמה הזו״.
בדבריו מתייחס יעקבסון לעלייה של 17% במניית החברה בחמשת ימי המסחר האחרונים, עם זינוק של 7.5% ביום פרסום הדוחות. מבדיקה עולה כי גם חברות ישראליות בורסאיות נוספות, רשמו עליות במחיר המנייה בימים האחרונים, מגמה שמחזקת את גישתו של יעקובסון.
2 צפייה בגלריה
טל יעקובסון, מנכ״ל Perion
טל יעקובסון, מנכ״ל Perion
טל יעקובסון, מנכ״ל Perion
(אוהד דיין)
אז איך עובדים תחת אש? באמת אין בעיית דילבור?
ביום רביעי, חרף המצב בישראל, השקנו את WAVE, מוצר פרסום אולטרה-פרסונלי מבוסס Generative AI, שבשבוע שעבר כבר נעשה בו קמפיין של רשת הסופרים השנייה בגודלה בארצות הברית, Albertsons. המוצר הוא למעשה כלי טכנולוגי מתקדם למפרסמים, שמאפשר יצירת פרסומות אודיו, מותאמות אישית, לפי שלל פרמטרים. הפרסומת שמתקבלת, בכל יישום אודיו שיש, נשמעת אנושית לגמרי ולמעשה אף חוש אנושי לא יכול להבחין שלא מדובר בקריין אמיתי.
בתוך כל המלחמה ובכלל לאורך כל רעשי הרקע של השנה האחרונה, יש נטיה לשכוח שבמקביל לכל מה שקרה בישראל, הבינה המלאכותית בינתיים משנה את תעשיות העולם מקצה לקצה. כבר הרבה שנים שעולם הפרסום משתנה וכולם מבינים שאי אפשר לקחת מגפון ולצעוק לכולם את אותו מסר פרסומי. אבל כיום המגמה הזו הואצה פי כמה מאות והצרכנים נהיים מתוחכמים יותר, וגם המידע שהם צורכים, נצרך כזנב ארוך ומותאם אישית. הם גם מצפים מאיתנו לחוויה מותאמת אישית, נעימה, ומדויקת אליהם. בעולם מבוסס הדאטה של היום, יש היום את היכולת לשקלל משתנים שונים כמו אזור, שעה ביום, מזג אוויר, סקטור צרכני, ולייצר תחזית דיי מדויקת של רכישת מוצרים. על בסיס התחזית הזו, אנחנו מייצרים באמצעות AI מאות אלפי פרסומות אודיו שונות, המותאמות לכל סקטור צרכני, ומדברות אליו בטון הנכון, בסגנון הנכון, ואפילו בשעה הנכונה.
״אנחנו מאוד מקפידים על נושא הפרטיות״, מדגיש טל. ״אנחנו לא יודעים שאת למשל, מאזינה כרגע לפודקאסט. אבל אנחנו כן יודעים שקטגוריית אישה בגילך שמאזינה לפודקאסט הזה בשעות האלה תתעניין ברכישת מוצר מסוים, ואנחנו רוצים להציע לך לרכוש אותו בצורה שתייצר לך חוויה נעימה, ולא כזו שמעוררת אנטגוניזם. אנחנו יודעים שקשר בין צרכן למותג נוצר רק כשיש חוויה טובה. ולכן, אנחנו דואגים שהמסרים שלנו יותאמו כמה שיותר לצרכן הסופי.״
שנים של חלומות ושנים של מציאות
כמנכ"ל של חברה גדולה בצמיחה, מה היית אומר ליזמים צעירים, לסטארטאפים וחברות אחרות לעשות עכשיו?
"כמי שיצא לו לראות הרבה שנים של עליות וירידות, תקופות שיא ותקופות משבר, מבינים שפשוט יש שנים של חלומות, ויש שנים של מציאות. 2021 היתה שנת חלומות נהדרת. עכשיו אנחנו בתקופה של מציאות. זה אומר שזו תקופה שבה דברים צריכים לקרות, עסקאות צריכות להיסגר, ובכלל, כל הגישה כרגע, היא שלפני צמיחה מואצת, צריך לדאוג ללחם והחמאה. גם אם תמכרו במחיר פחות ממה שתכננתם למכור ברבעון הקודם. אני ממליץ לסטארטאפים לא לשבת על הטכנולוגיה ולחכות לתקופה יותר טובה. מה שאתם יכולים לקדם כרגע, תעשו. מהר לפני שמישהו יקדים אתכם, אם לא בגלל המצב אז הודות לבינה מלאכותית. יש תקופות כאלה, אנחנו נמדדים בתקופות כאלה. זה סייקל שמשקיעים ותיקים כבר מכירים. השנה הזו קשה, מאד, בוודאי בצל המלחמה בישראל, אבל גם מבחינה פיננסית בכל העולם. אבל אני משוכנע שהשנה הבאה תהיה טובה יותר. צריך רק להישאר אופטימיים, ממוקדים, להילחם, לזוז מהר ולהגיע לשם בשלום ובהצלחה"