סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

האם הטבות המס החדשות לסטארט-אפים יצליחו להרים את השוק?

הטבות המס החדשות באות לעודד משקיעים להיכנס לשוק, ויכולות להשפיע על המשך פעילותם של סטארט-אפים וחברות טכנולוגיות. עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי, בעלים משרד עמפלי עריכת דין מיסים, מסביר כיצד חברות ומשקיעים צריכים לפעול לאור החקיקה וההנחיות החדשות.


החוק לעידוד תעשיה עתירת ידע שחוקק לאחרונה יכול להוות נקודת אור לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן וגם לחברות בוגרות, שהרי חברות רבות כיום זקוקות לכסף על מנת המשיך את פעילותן. לפי עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי, בעלים משרד עמפלי עריכת דין מיסים, המתמחה במיסוי ישראלי ובין לאומי, מדובר בבשורה חיובית למשקיעים ולחברות.
החוק לעידוד תעשיה עתירת ידע מונה שורת הטבות ארוכה: הטבה למשקיעים בחברות סטארט-אפ הזכאים לזיכוי מס על סכום ההשקעה. הטבה למשקיעים שמוכרים מניות של חברה טכנולוגית שזכאים לקבלת פטור על רווח הון אם הם משקיעים את התמורה בחברת סטארט-אפ. הטבה לחברות טכנולוגיה הרוכשות חברות בישראל או בחו"ל ויכולות לקבל את ההשקעה בצורת ניכוי הכנסה על פני 5 שנים. הטבה לחברה טכנולוגית שמקבלת הלוואה מגוף פיננסי זר ואינה חייבת ניכוי מס במקור על הריבית. הטבה למשקיע בחברת מו"פ נסחרת אשר ההשקעה נחשבת בתור הפסד הון בשנת ההשקעה.
עניין נוסף שהוסדר על ידי רשות המיסים הן ההנחיות סביב גיוס הון ב-SAFE – גם כאן מדובר בצעד חיובי כלפי משקיעים וחברות. מכשיר ה-SAFE מאפשר למשקיעים לא לקבוע שווי לחברה בתחילת הדרך, ובהתקיים תנאים מסוימים רשות המיסים תראה בהשקעה מקדמה על חשבון קבלת מניות עתידית, ולכן בעת ההמרה למניות בפועל לא יתקיים אירוע מס.
עו"ד ורו"ח עמפלי מדגיש כי חשוב למשקיעים ולחברות לעשות שיעורי בית, ולהכיר היטב את התנאים שמציבים החוק החדש וההנחיות, וזאת בכדי לגלות אם הם זכאים להנות מההטבות.
צפו בכתבה ולמדו כיצד חברות ומשקיעים יכולים לפעול לאור החקיקה וההנחיות החדשות, וגלו האם גם אתם זכאים להטבות המס.