סגור

״כמעט סגרתי את העסק, הם הצילו אותי״

אופל בלאנס מביאה את מהפכת האשראי לעסקים, גם אם אלו נמצאים במשבר כספי, מתוך הסתכלות על האנשים שמאחורי העסק, העתיד שלו וכושר הייצור שלו. הלקוחות מעידים שהחזון הוא מציאות ואלמלא האפשרות שניתנה להם להפוך את הצ׳קים הדחויים למזומן, הם היו סוגרים את העסק.

עסקים לאורך זמן נקלעים למשברים, זו עובדה - משבר כלכלי במדינה, מגפה עולמית, סכסוך משפטי, ירידה נקודתית בהכנסות של העסק הספציפי, אין סוף לדוגמאות. אבל מי שסובל באמת ברגעים האלה הם האנשים העומדים מאחורי, או למעשה במרכזו של העסק. האנשים שהקימו אותו, שמנהלים אותו, שעובדים בו, הם רואים וחשים איך מפעל חייהם עלול לרדת לטמיון.
2 צפייה בגלריה
אופל בלאנס מהפכת האשראי לעסקים
אופל בלאנס מהפכת האשראי לעסקים
אופל בלאנס מהפכת האשראי לעסקים
(יח"צ)
קבוצת אופל בלאנס, שהוקמה בשנת 1996, צברה לא מעט ניסיון בהבנת הרגש שמאחורי העסק, ושמה לעצמה למטרה לקדם ולאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להתפתח ולצמוח גם בעיתות משבר. החברה מציעה פתרונות פיננסים אלטרנטיביים ומתקדמים למימון ושיפור תזרים המזומנים, בהסתמכות מלאה על יכולת ייצור והתפוקה של אותו עסק. אחד מפתרונות המימון אותם מציעה החברה לבעלי העסקים הוא המרת צ׳קים דחויים למזומן.
רונן, בעליה של חברה המתמחה ביזמות וביצוע תמ״א 38 (הפרטים המלאים שמורים במערכת), נקלע לקשיים כלכליים ומצוקה תזרימית, והוא היה על סף סגירת העסק: ״העסק נקלע לבעיה תזרימית, ולא בגלל שלא עבדנו, להיפך. הייתי חייב להזרים כסף לעסק במיידי, אחרת אני שולח עובדים הביתה. האבסורד הוא שעשינו עבודה גדולה עבור קבלן מסויים והיה לי צ׳ק ביד על כל הסכום, אבל הוא היה דחוי ובאותו רגע לא היה שווה כלום מבחינתי״.
״ואז ראיתי פרסום של אופל בלאנס, שמציעים להפוך צ׳קים דחויים למזומן. קראתי עליהם והחלטתי לפנות אליהם. זו היתה ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בחיי, הם הצילו לי את העסק״, אומר רונן בהתרגשות.
לשאלה למה לא פנה לבנק ובמה אופל שונים מבנק רגיל, ענה: ״אופל היא חברה רצינית, כשהבנק רואה העברה בנקאית מאופל לחשבון שלי הוא לא שואל ״מה זה?״, לא שואלים שאלות. ואתה יודע מה, גם אני רגוע יותר שהצ'ק שלי לא מסתובב במקומות אחרים שאני לא מכיר.
רונן דאג לציין את התרשמותו מהמקצועיות והיחס האישי שקיבל: ״באופל בלאנס זה שונה לחלוטין ממה שקורה בשוק. אתה מגיע אליהם עם בעיה והם יושבים וחושבים איך באמת אפשר לעזור לך. והם אכן עזרו לי ועזרו לחברים שלי בעלי עסקים אחרים שהפניתי אליהם״. המקרה של רונן הוא דוגמה חיה לשינוי שאופל בלאנס מנסה ומצליחה להנהיג בשוק.
סכסוך שותפים שהוביל לקריסה כלכלית
שלומי, בעליה של חברה העוסקת בשיווק חומרי הדברה ודשנים לחקלאות (הפרטים המלאים שמורים במערכת), הסתכסך עם השותף שלו, מה שהביא לסגירת החשבון העסקי ומצוקת מזומנים. הוא היה על סף החלטה לסגור את העסק, עד שהחליט לפנות לאופל בלאנס, לאחר שקיבל המלצה מחבר, בעל עסק בעצמו.
״הבעיה הכי גדולה בתחום שלנו, תחום ההדברה לחקלאות, הוא הגבייה״, אומר שלומי. ״הגעתי למצב שבו העסק שלי משותק, יש לי צ׳קים ביד אבל אין לי מה לעשות איתם אלא בעוד כמה חודשים, אבל אני צריך את הכסף עכשיו״.
2 צפייה בגלריה
אופל באלנס
אופל באלנס
אופל באלנס
(יח"צ)
״הפתרון היחיד שהיה לי זה ללכת לחברות ניכיון צ׳קים, אבל יש סטיגמה שלילית על התחום, בסוף הגעתי לאופל בלאנס, עם חששות אמנם, אבל הם נעלמו אחרי כמה דקות, כבר בפגישה הראשונה״, אומר שלומי, וגם הוא מקפיד לציין את היחס האישי שקיבל: ״האנשים שפגשו אותי הם בני אדם, זו חברה שפועלת לטובת הלקוח, שזה אני. הם הצילו אותי ואת העסק שלי״.
״בעקבות המשבר שעברתי הבנתי את המשמעות והכוח של מזומן ביד, ואופל בלאנס מאפשרים לי להיות חזק כל הזמן, בלי להיות תלוי בלקוח כזה או אחר ובלי להיות תלוי במצב רוח של פקיד הבנק. הם הצילו אותי ברגע הכי קשה שלי והיום אני עומד על הרגלים והעסק עובד ויש פרנסה ברוך השם״, מסכם שלומי בהתרגשות.
להקים עסק זה עניין לא פשוט, הכרוך בהרבה מאוד אתגרים שיש לעבור, גם עסקיים וגם בירוקרטיים, גם כשהוא כבר פעיל ועובד. בזמן משברים הדבר הכי חשוב לבעל העסק הוא תזרים מזומנים זמין ויציב על מנת לא להגיע למשבר. הלוואות ואשראי מהבנק הם הפתרונות המיידיים, אבל הם כרוכים בלא מעט בירוקרטיה וריבית גבוהה, כשלא פעם הבנק גם מחליט שלא לתת את האשראי לעסק.
אופל בלאנס מסתמכת על כך שהעסק פועל, שיש לו לקוחות משלמים והכנסות עתידיות - היא בוחנת את העסק על סמך העתיד שלו ולא העבר שלו. הפיכת התשלומים העתידיים, אותם צ׳קים דחויים למזומן מאפשרת לעסק להמשיך לפעול כרגיל, מסייעת לו לשפר את מצבו הפיננסי של העסק ואף לצמוח. וכשכל זה מלווה ביחס אישי וליווי מקצועי, הבחירה באפל בלאנס הופכת לקלה עוד יותר.